ervaring met rijden met een altijd drachtige merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maggie1103

ervaring met rijden met een altijd drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:31

Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb op dit moment een verzorgpaard, wat een fokmerrie is. Dat betekent in dit geval dat deze merrie elk jaar rond deze tijd een veulen heeft. Hoe gaan jullie nou om met een altijd drachtige merrie? Ze is net bevallen, het veulentje is nu twee weken oud, en ze is net weer bij de hengstenboer (om het zo maar even uit tespreken) geweest. Voor mij betekent dit dat ik altijd op een drachtige merrie moet rijden. En dus een maand of twee/ drie niet. Gevoelsmatig zit me dat niet lekker. Niet dat ik erg vind om niet te rijden een poosje, maar gewoon dat het een feit is dat dat ieder jaar weer terug komt. Ze is nu twee weken oud het veulen, en ben vandaag weer op de merrie begonnen met rijden ( even er op zitten hoor).Vindt dat gevoelsmatig ook weer te vroeg, en doe dat liever dus niet. De eigenaar zegt dat dat allemaal wel kan. Hoe is jullie ervaring daar nou in?

taverno

Re: ervaring met rijden met een altijd drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:28

Ik heb een aantal jaren op een fokmerrie gereden,ik vond dat geen probleem.Een maand voor het afveulenen stopte ik met rijden of ging alleen maar stappen.
En als zeker was dat ze weer drachtig was begon ik weer.Ik kon er nooit veel van merken dat ze drachtig was en deed alles met haar.
Pas op het einde liep ze te wachelen