Weidegang : wat kost het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinapasen

Weidegang : wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 15:39

Hallo!
Ik heb een aanbod gekregen om een stuk wei te huren (Friesland). Ik weet de prijs nog niet, maar wat is een redelijke prijs om een stuk wei te huren, zonder stal o.i.d., per jaar of per maand?

Ik vind 40 euro voor alleen weide erg duur, of heb ik dat verkeerd?

En het is dus het hele jaar door, (stal heb ik niet nodig).

__Marloes__

Re: Weidegang : wat kost het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:02

Dat hangt af van de grootte van de wei, de kwaliteit, en of er bijvoorbeeld water aanwezig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:09

40 is goed koop teminste...licht aan de opervlakte. bij mijn buren (pensionstal) is het 110 in de maand incl voer en water

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:23

wie weet vind je hier wel iemand die jou geld toe geeft als je met je paard langs komt }>
nee voor € 40 per maand zou ik het ook niet doen Ach gut ik zou me doodschamen als ik niet minimaal € 80,- per maand zou betalen dat is een redelijke prijs vooral omdat er ook onkosten aan dat stuk land zit voor de verhuurder ( waterschapslasten onderhoud aan de waterhuishouding en het bemesten ) als deze persoon er met aftrek van deze kosten er €10 per maand aan overhoud mag hij of zij blij zijn

corinapasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 16:40

piggeljay schreef:
wie weet vind je hier wel iemand die jou geld toe geeft als je met je paard langs komt }>
nee voor € 40 per maand zou ik het ook niet doen Ach gut ik zou me doodschamen als ik niet minimaal € 80,- per maand zou betalen dat is een redelijke prijs vooral omdat er ook onkosten aan dat stuk land zit voor de verhuurder ( waterschapslasten onderhoud aan de waterhuishouding en het bemesten ) als deze persoon er met aftrek van deze kosten er €10 per maand aan overhoud mag hij of zij blij zijn

Ik vind het heel gek wat je nu zegt. Op bokt zijn genoeg mensen die een STALLING (en dus geen WEI) hebben voor rond de 100 euro. Daar ligt dat bedrag van 80 euro van jou niet ver vanaf, terwijl ik het twee heel verschillende dingen vind.

Ik heb het over een klein stukje land voor 1 pony. Geen voer, geen hooi. Alleen land.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:41

Ligt eraan hoe klein het is, kan hij er wel het hele jaar opstaan?
Dan vind ik 40 euro goedkoop.
Maar of je het land moet nemen hangt natuurlijk ook van andere factoren af.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:54

Mja ik vind 40 euro ook erg goedkoop.. Ik heb vorig jaar mijn paardje ( op een redelijk grote wei) in de zomer een paar maanden dag/nacht op een wei gezet. Alleen voor de wei en drinkwater betaalde ik 125 euro..

corinapasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 17:03

zoveel geld? voor 1 maand? Of voor de hele zomer?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:38

ik betaal 50 euro in de maand. ( limburg ) is een weide van 110 x 30 en dan nog eeen stuk van 30 x 30 en een stalletje ( schuil ) staat erop. water is voornamelijk regen water en soms gewoon water van ons. hooi en stro en voer enz betalen we zelf

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:25

Ik heb net een wei gehuurd (per jaar) iets meer dan een halve hectare voor 300euro.

Margitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:30

Ik betaal voor het inscharen van de hengsten 35 euro per maand in de zomer en 45 in de winter. De wei is superrrr groot en ze worden om de maand in een andere weide geplaatst, daarnaast is er een grote overdekte stal waar ze kunnen schuilen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:30

corinapasen schreef:

Als dat voor mij bedoeld was, inderdaad ik betaalde 125 euro per maand. Voor alleen de weide en drinkwater. wei was wel groot genoeg en met genoeg gras ( misschien zelfs teveel voor maar 2 paarden)

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:05

Ik heb vorig jaar zomer (van april tm half oktober) een groot stuk wei gehuurd voor 50 euro in de maand. Ik zat daar bij de bossen. Daar zat ook water bij, en ik kon mijn pony op hun erf poetsen. Ook kon ik mijn kast bij hun op het erf kwijt. Als ik daar in de winter ook had gestaan, had ik ook 50 euro per maand betaald. (zomer en winter zonder schuilstal, mochten we er eventueel wel zelf bouwen) Ook was er genoeg gras voor het hele jaar, en mijn pony stond er met 3 andere paarden.

corinapasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 08:39

Bedankt voor de antwoorden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:45

twinducklin schreef:
corinapasen schreef:

Als dat voor mij bedoeld was, inderdaad ik betaalde 125 euro per maand. Voor alleen de weide en drinkwater. wei was wel groot genoeg en met genoeg gras ( misschien zelfs teveel voor maar 2 paarden)

In limburg is de grond toch relatief goedkoop? Ik vind het nl knap veel geld. Hoor hier in Brabant bedragen van 300 a 400 euro per jaar voor een ha. Als je van natuurbeheer huurt is het helemaal spotgoedkoop.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:04

Bij ons op stal (als je alleen zomergast bent) betaal 100 euro per maand voor het land. Je paard staat dan wel in een groep met andere paarden. Je mag wel gebruik maken van de bak, longeerbak etc.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 12:45

Ik betaal 50 euro per jaar voor een halve hectare.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:19

Ligt ook aan de regio. Ik woon in Amersfoort, weidegang is hier gewoon duurder omdat er minder vrije grond is Knipoog.

Ik betaal 70 euro per maand voor weidegang, er wordt niet bijgevoerd, water is er volop. Dan staan ze in een koppel op een groot stuk land. Ik vind dat voor deze regio een hele nette prijs!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:53

Mja dat betaalde ik dus echt voor een stuk wei. Ik moet wel erbij zeggen dat ik wel gebruik mocht maken van de binnenbak en buitenbak op stal ( ongeveer 15 min lopen) Maar die van mij was kreupel en stond op rust..

Tja duur weet niet.. Ik sta nou op een andere stal waar ze overdag op wei staan en snachts op stal. Voor weidegang en kale stalling betaal ik ook 130 euro per maand.. dus prijs is ongeveer gelijk.