Naar de veulenveiling: maar hoe?!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margitje

Naar de veulenveiling: maar hoe?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:41

Ik wil mijn veulen graag inschrijven voor de veulenveiling, maarja hoe krijg ik merrie en veulen op de trailer? Wat is het beste een 1 1/2 paards of tweepaards trailer?
Ik heb geprobeerd ze erop te krijgen, de merrie loopt mooi mee, maar het veulen denkt er nog niet aan en naait er als een gek tussenuit (dus merrie in paniek....) Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik doen?!!!

felicity

Re: Naar de veulenveiling: maar hoe?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:43

Het veulen een halster omdoen. En aan de hand de trailer in. Kan dat niet?

Margitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:47

nee, veulen heeft wel een halster om maar ik kan haar nog niet echt leiden. Bovendien heb ik een 1 1/2 paards trailer en als de merrie er al opstaat durf ik me daar niet echt tussen te proppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:50

iemand op de kont van het veulen laten slaan. het veulen een halster omdoen...dan moet het wel lukken..en de trailer "ingang" klem zetten tussen b.v. de stal deuren zodat ze neit weg kunnen. en in een 1,5 p trailer moet het lukken want dat doen wij ook altijd

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:53

Zorgen dat de zijkanten van de oplaadklep afgeschermt zijn, bijvoorbeeld er iemand naast zetten. Iemand loopt met de merrie de trailer in en je loopt achter het veulen zodat hij wel naar voren moet.

Wat ik me afvraag.. je wil naar een veulenkeuring, maar je kan het veulen niet leiden? Hoe wil je dat gaan doen op de keuring dan? Of moet hij dan gwoon meelopen naast de moeder? Bloos

Margitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 13:56

dan lopen ze idd gewoon los mee langs de merrie, die leid je dan natuurlijk wel!