Spanning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Spanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 11:39

Als ik in de bak rij, gaat het goed. Af en toe ziet mijn paardje wat, en dan doe ik er weer een half uur over voordat ik er weer normaal langs ga. Echt irritant, maar ik weet dat het aan mij ligt.
Iedere spanning die ik heb, heeft mijn paardje ook. Als ik lekker buiten ga rijden in een groep is er niets aan de hand, met zijn 2en heb ik er al meer last van, dan is de aan dacht meer op ons. Alleen gaat de rit eerst goed, daarna niet echt bijzonder meer. Als ik een liedje zing gaat t ook goed (doe ik ook vaak Haha!).

Maar eigelijk hoop ik dat ik nog wel eens ergens een groen wedstrijdje te rijden. Het probleem alleen is dan dat ik super gespannen ben, en ik het mijn paardje niet wil aan doen. Ik ben bang dat hij dat helemaal door draait. En ik weet ik dat ik er veelste veel over na denk (wat waarschijnlijk m'n probleem is) maar het blijft echt moeilijk.

Waar ik me helemaal aan kan ergeren is dat ik op iedere kleine pony kan zitten, maar zodra ik dan weer op m'n paardje zit ga ik weer na denken over wat er allemaal wel niet kan gebeuren.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben? En wat doen jullie eraan? Of kun je er aan doen? Want een liedje zingen tijdens een wedstrijd is natuurlijk niks.

Anoniem

Re: Spanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:47

Oh ik herken het zo goed,op Luck heb ik het ook en dan gaat het hele periodes goed en dan 1 keer ben ik weer bang..
Ik heb een mp3 speler gebeld die ga ik dan gebruiken tijdens het rijden dan lukt hem me hopelijk niet nate denken wat er allemaal kan gebeuren..
Dit mag natuurlijk niet op wedstrijd..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:54

Ik heb dit ook gehad, pony was eerst super verkeersmak, kon overal langs, vrachtwagens enz. vond ze niet eng. Een maand had ik niet buiten gereden en wilde ik dus naar de les toe rijden. Ze wilde de hele tijd omkeren. Toen ik klaar was met de les wilde ze t liefst in rengalop naar huis...er reed een auto achteruit en daar schrok ze van(doet ze normaal nooit) ik zat erop zoals ik dus altijd zit was nergens bang voor. Pony was niet te stoppen en ging in een keiharde galop de weg over. Heb ik haar weer rustig komt er een auto met trailer keihard aan rijden, pony springt over t draadje en ging dus keihard dat weiland door(met hobbels :s) hierdoor ben ik m'n vertrouwen kwijt geraakt. Was daarna heel onzeker, als ik nu op die pony(El-Miran) de weg over ga gaat het echt mis! als ik me zusje erop zet is er niks aan de hand.

Nu heb ik een 3jarige, als er iets lang kwam rijden (auto met ijskarretje erachter met zo'n groot ijsje erop :p) was ik wel bang dat ze er dus vandoor zou gaan, ze deed niks, keek er niet eens na. Ook op de vuilniswagen reageert ze niet, ik vertrouw haar nu echt, weet dat ze op mij toch niet reageerd en ik dus niet bang hoef te zijn dat ze er zomaar vandoor gaat als er een auto langs komt.

Ik heb een tijdje op pony's van stage gereden, we gingen een viaduct over daaronder was de snelweg. De pony's waren echt heel rustig! reageerde niet eens op mij. Ook op m'n andere pony heb ik vaak buiten gereden, meestal steigerde ze wel eens en wilde dan omkeren en naar huis dus daar reed ik dan op(vertrouwde die pony meer en kon haar goed aanpakken) en me zusje reed op Miran.

Ik denk dat je gewoon veel op een rustige pony moet oefennen, meestal als je een paar wedstrijden gereden hebt word de spanning vast wel wat minder.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:57

Ik ga mee met Elmiran! Eerst op ervaren en rustige pony wedstrijden rijden, en met je eigen vaak met zijn 2 ofzo buitenrijden en veel kletsen enzo. En dan na een tijd gewoon eens een onderlinge wedstrijd ofzo...

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 15:51

Bedankt voor de tips!
Ik heb vroeger ook wedstreid gereden, met een hele brave pony. Maar ook toen was ik altijd suer gespannen. Heb me moeder zelfs een keer aan t huile gebracht (oeps), omdat ik dan behoorlijk kattig word. En ook een beetje tegen mijn paardje :S daarom zeg ik iedere keer dat ik er niet op zit te wachte om wedstrijd te rijden. Maar af en toe kriebelt het wel hoor, net zoals met die nieuwe vorm van paard rijden. lijkt me wel wat. maja, ik wil wel eerlijk blijven voor m'n paardje.