boomloos zadel ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lesleymoos

boomloos zadel ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 09:17

Wil mischien een boomloos zadel aanschaffen, maar nu ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die hiermee rijden of gereden hebben. Ben zelf namelijk een wat zwaardere Bloos ruiter en vraag mij af of het dan nog zo ideaal zadel is.

NkPrecious

Re: boomloos zadel ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:19

hoi!!
Ik rij ook met een boomloos zadel op men lease merrie,, en ik vind het heel erg fijn! Je voelt veel beter wat de rug van je paard doet, of deze buigt, helemaal strak staat of dat ze ontspant.. Aanrader dus!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:00

viewtopic.php?f=34&t=166439&hilit=
kijk hier maar eens... (lees ze...) Pling

enne,op www.boomloosrijden.nl staat ook alles goed uitgelegd hoor. Voor iets zwaardere mensen heb je de fysiopad,dat is een speciale voor de wat zwaardere mensen onder ons... lees alles maar eens door..er staat echt veel info.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:23

Ik rijd ook boomloos, helemaal super.

Ik geloof dat boomloos rijden niet erg geschikt is voor de zwaardere ruiters ivm de drukverdeling. (tenzij je idd de speciale fysiopad gebruikt)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:32

Ik rijd ook boomloos, en val ook onder de zwaardere ruiters. Ik rijd sinds kort ook met een fysiopad, en ben daar heel tevreden over. Mijn tinker blijft netjes droog tussen de inlages (bij mijn oude gewone grandeurpad trouwens ook). Ik denk wel dat het fysiopad misschien wat warm is van de zomer. Maar verder ondervinden wij (in elk geval tot nu toe) geen enkel probleem met het boomloos rijden en mijn gewicht.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:57

Wat versta je onder 'zwaarder)? Ik weeg zelf ongeveer 80 kilo (verschilt weleens een beetje Haha!) en rij nu de fjord van een vriendin van mij met een boomloos zadel. die heeft een barefoot (mt 1 die eigenlijk te klein is voor mij omdat ik toch wel tegen het pommeltje aan kom met mijn bovenbene, en met mijn billen tegen de cantle, maar echt heel storend is het niet) met een grandeur pad eronder. Ik zie duidelijk dat de ruggengraat droog blijft, terwijl deze fjord heel rijtypisch is en de ruggengraat absoluut niet verzonken is.
Een fysiopad zou denk ik nog gunstiger zijn hoor, maar nu gaat het ook goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:00