Waar sjiek rijkostuum/jurk laten maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar sjiek rijkostuum/jurk laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:23

Je ziet dat vooral ruiters op barokke paarden in shows altijd van die supermooie rij-jurken aanhebben, met of zonder dameszadel onder hun kont. Lachen Die jurken met fluweel, kant en bont in stijlen van 100 jaar geleden en zelfs ouder. Maar waar zou je die kunnen laten maken? Ik heb geprobeerd te googelen, maar kan geen enkel adres vinden. Wie weet hier meer over?

Caira

Re: Waar sjiek rijkostuum/jurk laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:39

Er stond op marktplaats tussen tinkers en friezen aldoor een advertentie van iemand die die kostuums verkocht/verhuurde

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:45

B.t.w. Ik heb op "rijkostuum" gegoogled. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:47

Jemigdepemig! Haha! Haha! Haha! Haha!

Daar ga ik eens goed voor zitten! Bizar, dat ik zelf gewoon niets kon vinden, ik zocht volgens mij op rijkostuum + paard, en dat werkte dus niet (ik kreeg allemaal interessante sex-sites. Maar deze links zijn meer wat ik bedoel. Haha! Dankjewel! Heeft er eigenlijk iemand al eens een kostuum laten maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:35

Heeft er iemand hier trouwens al een keer een rij-jurk/rok laten maken en hoe rijdt dat in praktijk als je niet in dameszadel rijdt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:34

Het is vast heel duur om te laten maken. Maar wel mooi Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:21

Ik heb er nooit 1 laten maken, maar in ooit rijden er nogal wat jonkvrouwes te paard rond Knipoog Deze jurken hebben aan de voorkant een split en ze hebben onder de jurk altijd een rijbroek in de kleur van de jurk aan. Door de split kan je goed opstappen en schrijlings op je paard zitten met een mooie gedrapeerde jurk over de kont van het paard. En met lopen valt de split toch dicht door de enorme hoeveelheid rokken Knipoog Alleen als ze gingen rennen (in de voorstellingen) viel de split wel eens open, maar meestal was dat ook omdat ze de rokken zelf vast hielden en optilden...