... (fotos volgen nog, uploaden wil niet lukken
) Hij is een tempramentvolle draver en altijd heel enthousiast. Zijn gangen zijn ook allemaal heel 'snel' zeg maar.. Hij stapt bijvoorbeeld veel en veel sneller dan het paard van mijn vriendin, maar wel ontspannen, dus het is gewoon 'de aard van het beestje'. Nu is het volgende mijn probleem: vandaag zijn we gaan buitenrijden (hij is echt super verkeersmak
) en zo gauw als hij ergens stil moest gaan staan, bijvoorbeeld om een weg over te steken dan begint hij te draaien en als je hem dan wil tegenhouden begint ie te bokken (rustig, maar toch)... Mijn vraag is nu: hoe kan ik hem het beste leren dat hij ook stil moet staan?? Hij KAN het namelijk wel
Bijvoorbeeld tijdens het poetsen... Iemand tips??
Als ie dan doorloopt geef je een ruk aan het touw, bij mij werkte dit erg goed ik heb het met een halster gedaan maar je kunt het ook met een hoofdstel doen. Dit ga je dan gewoon uitbreiden dus met rijden ook desnoods met je stem erbij. Bij mij heeft het erg veel geholpen, succes!
Nou ja, komt ook wel goed!
Ik deed dit al, maar zal het nog meer gaan doen. Daar heb ik hem nl. in de bak gereden en daar reageerde hij supergoed op je stem... Als ik nl hohoho zei dan ging hij langzamer...