Ponykamp voor 8/9 jarige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ponykamp voor 8/9 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:00

Mijn dochter wil op pony kamp met haar nichtje.
Mijn dochter is 9 ,nichtje is 8. Beide rijden paard, mijn dochtertje al sinds ze 5 is.Maar ik vraag me af , is dit niet wat jong om al op kamp te gaan?
Mijn moeder hart zegt nee, maar vanaf hoe oud kunnen ze op zo'n kamp ? En wie weet er leuke kampen voor zulke jonge kinderen?
Dan kan ik er nog eens over denken. Bloos

Chronos

Re: Ponykamp voor 8/9 jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:16

Neem eens een kijkje op www.ervemeenderinkboer.nl dat is van goede vrienden van ons en daar loopt veel van dat kleine spul rond Knipoog Of kijk voor een kamp bij jou in de buurt kun je het wat makkelijker in de gaten houden...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:34

Ik ken je gevoel. Mijn dochter is ook 8 en een half jaar en wilde ook op ponykamp. Ik had ze al opgegeven, maar ik was toch bang dat ze na 1 dag al naar huis zou willen en dan ben je je geld kwijt, want het is niet bepaald goedkoop vind ik. Ik heb het toch uit haar hoofd kunnen praten en we kijken volgend jaar wel weer. Ik zelf ging op die leeftijd ook op ponykamp, maar mijn zussen gingen ook en de rest kende ik ook allemaal, dus dat maakt het een stuk makkelijker met bekende.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:36

Ik ging op mijn achtste voor het eerst helemaal in mijn eentje op ponykamp. Mijn zusje ging voor het eerst (en laatst) toen ze 10 was en had vreselijke heimwee.
Kortom: het kan zo verschillend zijn.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:55

Ik help altijd bij de kampen van de Veerkracht in Heumen en daar is 8 niet eens uitzonderlijk jong. We hebben ze vanaf 6 rondlopen meestal, maargoed ik begrijp dat het moeilijk is. Afgelopen jaar gingen er voor het eerst een paar naar huis, maar dat wa niet om heimwee redenen. Eigenlijk komt het dus bijna nooit voor bij ons, maar als het gebeurd kan je natuurlijk het kind thuis laten slapen en wel overdag en 's avonds mee laten doen aan de activiteiten.. Of kampen zoeken die maar voor een paar dagen/weekend zijn, of kampen zonder slapen. Die laatste hebben wij ook weleens voor de kleintjes die het nog een beetje eng vinden om zo lang thuis weg te zijn..

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:57

Bij ons op de manege is het jammer dat je niet kunt overnachten, maar er hebben daar al uppies van rond de 4 jaar meegedaan Ja Ze worden gewoon in een groepje gezet en rijden dan misschien niet veel paard, maar leren ook beetje sturen en en en! En ze gaan dan ook op buitenrit, maar de ouderen gaan dan mee voor de pony's vast te houden als dat nodig is! Ja

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:59

Héé, dat thuis slapen is natuurlijk ook een goed idee voor mijn dochter, de manege is toch vlakbij. Ik zal het er nog eens over hebben met haar.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:27

Ik weet dat Alja hier op bokt kampen organiseert voor de leeftijd, kijk anders eens op hippago.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:15

Dank julie voor al de goede tips, mijn dochter heeft geen probleem om bij mij weg te zijn Bloos .Het is meer het probleem dat ik heb om ze uit handen te geven Haha! .
Maar inderdaad als ik een kamp weet waar anderen van zeggen dat is goed , dat ik misschiens iets geruster ben. De eerste site die er op staat ziet mij er ook goed uit ik ga nu eens kijken op hippago.
Goede dag kampen zijn hier niet in de buurt ,zover ik weet.Verleden jaar ging ze er naar ene, maar die zijn er mee gestopt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:57

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:09

Bij het fjordenpaard kunnen ook kinderen van 8 jaar meerijden. Dat is in Drenthe. Vaak zijn er meerdere jonge kinderen en die vormen dan samen een groepje. In principe maak je daar elke dag een buitenrit, maar toen ik er was, was er ook een groepje jongere kinderen die de eerste 2 of 3 dagen op de manege in de bak bleven om eerst nog wat meer te wennen enzo. de site is www.fjordenpaard.tk
De manege grenst aan het bos, we rijden dus gelijk het bos in, de kinderen hoeven niet veel langs de weg, ook wel een veilig idee Lachen
Ik ga daar begeleiden in de week vanaf 16 juli. Mochten je dochter en haar vriendin ook in die week gaan, kan je me altijd even pb-en, dan wil ik wel wat extra op haar passen Knipoog

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:42

Stal 't Reelaer heeft speciaal ponykampen voor jongere kinderen. Ze doen trektochten vanaf 12 jaar en dus ook een ponykamp met een klein groepje kinderen (stuk of 7 ofzo) van kinderen jonger dan 12. Meer informatie kun je vinden op www.reelaer.nl
Wat de kids die week doen is erg afhankelijk van het rijniveau, maar globaal komt het programma neer op:
- Zondagavond: paarden uitproberen & kennismaking
- Maandag: rijles (we noemen het ruiterbewijs training, komt neer op zonder beugels rijden, klein hindernisje, netjes op en afstijgen etc.)
verder doen we nog een kenniskwis, spelletjes en een demo natural horsemanship.
- Dinsdag: Oefenen Natural Horsemanship & politietraining (pony's langs "enge" dingen rijden). 's Middags beetje "buiten spelen" in de crosswei, door de waterbak en paar sprongetjes. 's Avonds een avondspel.
- Woensdag: Springles en instuderen van een demo voor het einde van de week + oefenen bonte avond
- Donderdag: dressuurles en als het niveau het toelaat een buitenrit. Anders rijden in het weiland.
- Vrijdag: Wedstrijd dressuur & springen
BBQ en bonte avond!!
- Zaterdag: afscheid nemen en weer naar huis.

Ben er zelf nu 4x geweest en is echt een groot succes. Mooie omgeving en er wordt goed op je gelet. Heb zelf nooit het ponykamp gedaan maar alleen de trektochten, maar ik weet dat de reacties van het ponykamp ook altijd erg enthousiast waren. Ik ga dit jaar wel een week ponykamp begeleiden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:18

idd kijk eens op www.hippago.nl
kleine groepjes en speciale kampen van 7 tot 12 jaar

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:20

www.ponykamp.com het word door de YMCA georganiseerd en je hebt een indeling in gropen het is heel gezellig ze komen bij ons op de manege rijden en de leiding is deskundig en goed opgeleid

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:20

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift. Wij organiseren NH-ponykampen. Wij hebben vaker jongere kinderen (5 jaar was het jongst) gehad. Wij houden alle kinderen heel goed in de gaten en daardoor maakt de leeftijd niet zoveel uit.

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:31