wat zou jij vragen voor verhuur van je pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat zou jij vragen voor verhuur van je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:44

hoi hoi

ik heb een jonge pony 1.22 hoog, die nog veel vertrouwen moet winnen.
nu wil een meisje haar verzorgen en uiteindelijk elke dag rijden waar eerst wel vertrouwen voor opgebouwd moet worden
ze mag van mij lid worden bij de club waar elke zaterdag les is
en ook van alles georganiseerd word (wedstrijden, kamp enz).
ikzelf betaal haar en verzorg haar > mest uit enz
ook krijgt mijn pony een nieuw zadel en hoofdstel

zou jij hier geld voor vragen?
zo ja,hoeveel per maand?

hier ff 2 foto's Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

Kaatje64

Re: wat zou jij vragen voor verhuur van je pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:46

Wat een schatje joh die pony van jou!
Ik zou wel wat geld vragen voor de verhuur van je pony.
Misschien de helft wat jij in totaal kwijt bent per maand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:58

Wat is jouw doel met de pony , waarom heb je hem ? Lachen

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:06

pmarena schreef:
Wat is jouw doel met de pony , waarom heb je hem ? Lachen

is ook mijn vraag
en zelf zou ik wat ze zelf moeten betalen de lessen wedstrijden lid worden van een club en als ze iets wil hebben wat niet noodzakelijk is voor de pony laat haar dat dan ook zelf betalen alle andere betaal je zelf

groetjes bren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:07

ik wil haar als ze wat ouder is > ze is nu 4
misschien voor de kar zetten
tot die tijd is ze weide en stalmaat voor het paardje waar ikzelf mee rij bij de club

de club kost maar 2O per jaar en 2,50 per les

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:09

zelf ben ik 85 per maand kwijt aan kosten
excl. de aanschaf van een zadel en hoofdstel, sjabrak enz.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:44

Het ligt er ook een beetje aan hoe graag je wilt dat ze je paardje gaat doen , en hoe graag ZIJ het wil , hoe de situatie bij jullie in de buurt is , is dit een geweldig leuk aanbod voor haar , of kan ze zo bij de buren een pony gaan doen , dat soort dingen Knipoog

In principe vind ik een huurpijs van 50 euro per maand helemaal niet raar , dat zou ik vroeger enorm blij mee geweest zijn hoor , 150-200 gulden was zo'n beetje normaal om een pony te mogen huren van iemand.

En dan moest je nog zelf de overige kosten betalen van hoefsmid , extra voer , les enzo....

In principe zou ik 50 euro per maand als vergoeding in de onderhoudskosten vragen.

Stel dat ze zelf een paardje moest kopen , in pension zetten , voeren , wormenspuiten , lessen...de hele mikmak , kost vast heel wat meer dan dat en nog het voordeel dat jij het mesten enzo doet...

Ik zou zeggen : 50 euro per maand maar dat je dat dan pas na bvb. de eerste 3 maanden in laat gaan zodat ze in die tijd fijn aan elkaar kunnen wennen , het vertrouwen opgebouwd kan worden , en dat ze dan na die 3 maanden de pony van je gaat huren , zo iets ? Lachen

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:52

Even off-topic, maar wat een leuke pony is het!!

Ik zou de kosten splitsen in de kosten die je zowiezo hebt aan je pony als je hem onderhoudt en als er niemand op rijdt en wat er extra bij komt als er iemand mee gaat rijden.

Dan zou ik zelf de kosten van het onderhoud voor mijn rekening nemen. Ook zou ik zelf zorgen voor een passend zadel en hoofdstel. Dan weet je tenminste zeker dat je een goed passend zadel hebt en dat je een bitje hebt waar je achter staat. Als je het kopen van een zadel/hoofdstel aan een ander over laat, KAN de kans bestaan dat er goedkope troep aangeschaft wordt.

De kosten die verbonden zijn aan het rijden (vereniging, les, hoefijzers, extra komst van een hoefsmid), die zou ik dan de verzorg(st)er laten betalen.

Veel succes met je keuze en veel plezier met het nieuwe verzorgstertje (de bofkont!!)

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:02

ik zou het ook niet gek vinden dat je 50 euro in de maand zou vragen als zei er alles mee kan doen en laten wat ze wilt ( natuurlijk wel in het redelijke) vind ik ook dat ze wel een stukje moet mee betalen het is toch een soort van haar eigen pony en als ze er wat voor wilt betalen heeft ze het er ook wel allemaal voor over .
Ik zou alleen de hoefsmid en de dierenarts kosten voor jezelf houden.
En als zei op de ponyclub wil lesen en westrijden rijden dan kuenne jullie het misschien samen delen als jij ook zou willen dat ze dat doet anders als het voor jou niet hoeft zou ik het der zelf laten betalen

ps: een super gave pony heb je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:28

bedankt voor de tips en complimentjes Bloos , ik vind het wel heel leuk als iemand ook bij de club komt waar ikzelf kom en het lijkt me voor ramona ook heel leerzaam

het meisje dat haar wil doen is een heel zachtaardig meisje dat Ramona ook heel rustig benaderd dus dat is ook wel heel fijn.
ik denk dat ik 10 euro onder de helft van de prijs die ikzelf kwijt ben aan haar ga vragen.

35 euro per maand Lijst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:32

en idd pas na een paar maanden