Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik ga elke dag in stap een stukje over de weg om bij buitenbak te komen, dus alles wat die hoeven aangroeien slijten weer af door op de weg te lopen
Had niet echt het gevoel dat het pijn deed want hij ging maar harder en harder! Heb hem zelf stilgezet vond het te gevaarlijk en wil niks riskeren voor de pezen!
roosbananas schreef:ik heb ook al ergens gelezen dat het juist goed voor de pezen en gewrichten is , hierdoor worden ze sterker , ik weet wel niet of het bij alle gangen zo was .

Ik kan me voorstellen dat als je veel stapt, de draf opbouwt, en uiteindelijk ook de galop er wat bijpakt, je de pezen dusdanig gaat trainen dat het paard uiteindelijk prima op het harde kan galopperen. Echter: een paard dat dit niet gewend is: NIET DOEN!!!

RodeoStez schreef:Ik vind galoperen op de weg ook aardig a-sociaal inderdaad. En ik geloof alleen als je er langzaam naar toe werk dat de pezen er tegen kunnen. Want denk eens na... De paarden van de politie hebben allemaal hoefijzers onder, en denderen ook door een overvolle stad heen als er narigheid is... Dus het zou wel moeten kunnen, mits ze erop getraind zijn is mijn uiteindelijke mening!