Verzorgpaard doet haar mond niet open.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

irisratiana

Verzorgpaard doet haar mond niet open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:45

Heey!

Ik heb een vraagje, mijn verzorgpaard doet als je het hoofdstel af wil doen, haar mond niet open, ze klemt haar tanden dan op elkaar, als je het hoofdstel af wil doen, gooit ze haar hoofd omhoog, daardoor blijft het bit achter haar kiezen haken, daan schrikt ze van en springt ze achteruit. Elke keer doet ze dit.
Ze heeft geen haken aan haar tanden/kiezen ofzo.
Het hoofdstel indoen gaat wel altijd goed.
met snoepjes ofzo werkt het niet.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen?
alvast bedankt!

elmiran

Re: Verzorgpaard doet haar mond niet open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:52

Mijn paard houd het bit altijd vast als ik het hoofdstel af doe. Ik kan het wel gewoon over de oren halen maar dan houd ze het bit vast. Meestal laat ze wel los na een tijdje, soms doe ik m'n vinger wel eens in de mondhoek en dan doet ze haar mond vanzelf open en laat ze los.

irisratiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:59

ja dat doet Ratiana dus ook, alleen gooit ze dan direct het hoofd naar achter, zodat je het bit niet normaal uit haar mond kan halen, daardoor schrikt ze weer, en dan springt ze naar achter.

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:26

Met je rechterhand het hoofdstel vasthouden voor je paard, in je linker hand hou je het bit en steek je de duim door de bitring in de mond (op de plaats waar geen tanden zijn Knipoog ),, dan beweeg je (als het niet werkt kan je een beetje duwen) met je duim en dan doet hij zijn mond open en kun je met je hand het bit in de mond doen. Dit is wel ff een oefening maar als je het een keer kan is het superhandig OK dan!

irisratiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:54

[quote="love_FlAmE"]Met je rechterhand het hoofdstel vasthouden voor je paard, in je linker hand hou je het bit en steek je de duim door de bitring in de mond (op de plaats waar geen tanden zijn Knipoog ),, dan beweeg je (als het niet werkt kan je een beetje duwen) met je duim en dan doet hij zijn mond open en kun je met je hand het bit in de mond doen. Dit is wel ff een oefening maar als je het een keer kan is het superhandig OK dan!

heey bedankt maar het hoofdstel IN doen gaat wel, maar UIT doen juist niet Tong uitsteken maar toch bedankt.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:49

Maak de bakstukken los en de teugels en laat het bit even hangen, dan schrikt ze niet zo als ze haar hoofd naar achteren gooit. Laat ze zo maar even staan tot ze het bit vanzelf los laat. Clown Het is maar een idee hoor. Koe

irisratiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 06:25

Sokkebok schreef:
Maak de bakstukken los en de teugels en laat het bit even hangen, dan schrikt ze niet zo als ze haar hoofd naar achteren gooit. Laat ze zo maar even staan tot ze het bit vanzelf los laat. Clown Het is maar een idee hoor. Koe

okee! bedank, ik probeer het wel een keertje!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:25

mijn pony doet sinds een tijdje ook zijn mond niet open als ik het hoofdstel eraf haal.
dan houd hij het bit tussen zijn voortanden vast.

ik druk heel voorzichtig dan even mijn duim in zijn mond, ondertussen houd ik het bit aan de zijkanten vast.
dan laat hij het bit wel los.