Bang voor water?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Bang voor water?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:32

Ik zit dus met een klein probleempje...

Sinds kort heb ik gemerkt dat Black het niet op water heeft.
Zo gauw ik hem op de wasplaats zet gaat ie steigeren en doen en de waterstraal maar proberen te ontlopen.

Ook als we bijv. naar de bossen gaan en er liggen plassen langs de weg zal hij er ook echt niet door heen gaan.

Vandaag lag er een donker stuk in de binnenbak (nat geweest denk ik) ook daar liep hij omheen.

Binnenkort wil ik hem dus wel eens gaan wassen, maar als hij zo bang is voor water zal dat niet meevallen.

hebben jullie misschien tips voor me? Wil niet dat er ongelukken gaan gebeuren natuurlijk Knipoog

Liefs

Ohja Black is trouwens vandaag 15 geworden! Tong uitsteken

LittleKathy

Re: Bang voor water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:51

Proficiat! Knipoog

Tsja...bang voor water. Oefenen en oefenen en nog eens oefenen. Mijn pony ging er vroeger ook niet in. Mij is het gelukt toen er water op de weg lag, toen durfde ze wel omdat ze de bodem zag. En met wassen: eerst met een spons leegknijpen en kijken hoe hij reageert en dan de benen met een gietertje ofzo. Dan met een slang en voorzichtig omhoog gaan? Gewoon rustig aan en niet overhaast te werk gaan, zodra hij braaf is uitbundig belonen en wat lekkers geven. Zelfvertrouwen geven dus en dan komt het vanzelf allemaal wel!

irisratiana

Re: Bang voor water?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:52

Ik denk gewoon heeel rustig aan laten wennen, eerst met handjes water bij hem doen, en rustig met je natte hand op z'n benen aaien, steeds wat meer, met een spuitbusje wat water spuiten enzo, totdat hij dat niet eng meer vind, en steeds iets meer proberen.

succes!