Rijjasje voor springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiLiberty

Rijjasje voor springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:59

Eindelijk krijg ik een nieuw rijjasje !! jippie
Ik ben al een half jaar op zoek naar een goed passend jasje.. Alleen alles is gewoon te groot...
Ik heb maat 34 of kindermaat 170/176 denk ik. (ben 16 jaar)...

Ik heb afgelopen zaterdag nog wel een mooi jasje aangepast alleen weet ik de merknaam daar even niet van. Het was zeker een prijzig jasje.. oeps..
Ik zoek dus een jasje ( voor springen!!!!) die het liefst niet duurder is dan 300 euro.
Antraciet kleurig, mag ook nog wel een ander leuk kleurtje (geen lichtgrijs (staat niet bij mij, ben te bleek+te blond en zwart ook het liefste niet)
merk maakt op zich niet zo veel uit, maar moet wel een beetje mooi zijn natuurlijk.

ik heb net al wat gegoogled... maar kan nog niet echt iets geschiktst vinden.

Wie weet er een mooi jasje? Welk rijjasje heb jij?

Doeii...
nu hopen dat ik binnenkort me niet meer hoef te schamen tijdens de concoursen......
Want dat jasje van mij is 1) veeeeeel te klein . Ik verbaas me er over dat ik er nog niet uit ben gescheurd..Bloos 2) veel te oud....
en was al 2e hands toen ik em kreeg... zo'n 5 jaar geleden... dus moet je na gaan..

Exit13

Re: Rijjasje voor springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:05

Ik heb een jasje van pikeur en die valt erg klein, heb 2 maten groter dan normaal... Ik heb een dressuurjasje, maar denk niet dat de maten van springjasjes veel verschillen.

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 22:01

Misser schreef:
Ik heb een jasje van pikeur en die valt erg klein, heb 2 maten groter dan normaal... Ik heb een dressuurjasje, maar denk niet dat de maten van springjasjes veel verschillen.

maar het model wel Knipoog ... daar ging het me om..
je hebt zeker het model "Diana" ?(er was er nog 1tje van pikeur, maar daar weet ik de naam niet meer van.)

ik heb nu ook een pikeur jasje, waarschijnlijk uit de jaren '80 Tong uitsteken

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:07

ik heb pas in een winkel hier in de buurt een super aanbieding gekocht. een witte broek, plastron, rijjasje én blouse met lange mouwen voor 60,- van harry's horse. volgens mij konden ze het ook verzenden(degene die dat verzend heet hier geloof ik mexx2)
is wel een zwart jasje, maar wel een leuke prijs natuurlijk! (en het is écht een super netjes setje, absoluut geen flutspul!)

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:09

Ik heb een jasje van Iris Bayer (ik weet niet precies hoe je het schrijft....). Dat merk heeft heel veel variaties mbt jasjes.

Je kunt ook Empire Stable bellen. Die zitten in Garderen en hebben altijd stands op grote concoursen. PB maar als je het tel. nr moet hebben!
Zij ontwerpen de jasjes precies zoals jij ze hebben wilt!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 13:58

Ik rijd bij een ponyclub en moet een ponyclub tenu aan, een witte poloshirt met een blauwe trui van de ponyclub en uiteraard een witte rijbroek,
maar ik had gehoord dat je vanaf de M pas met een jasje mag rijden..
is dit ook zo?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:03

chagrijntje schreef:
Ik rijd bij een ponyclub en moet een ponyclub tenu aan, een witte poloshirt met een blauwe trui van de ponyclub en uiteraard een witte rijbroek,
maar ik had gehoord dat je vanaf de M pas met een jasje mag rijden..
is dit ook zo?

jah meestal wel. enne zowieso,in eibergen is het geloof ik pas de regel dat als je Z rijdt dat je dan met jasje rijden mag! Knipoog
maar ik geloof dat het maar net de regel van de club is wanneer je met een jasje mag starten Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:35

DiLiberty schreef:
Misser schreef:

maar het model wel Knipoog ... daar ging het me om..
je hebt zeker het model "Diana" ?(er was er nog 1tje van pikeur, maar daar weet ik de naam niet meer van.)

ik heb nu ook een pikeur jasje, waarschijnlijk uit de jaren '80 Tong uitsteken

Ik bedoelde dus eigenlijk dat als de dressuurjasje klein vallen, de springjasjes dat vast ook wel zullen doen.
Ik heb idd de diana, hoe raad je dat toch Haha!

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:27

ik heb pas een nieuwe. maat 164. hij viel alleen heel groot uit, ik heb normaal namelijk maat 34. Het merk is Belstar en hij koste €45,- (was in de aanbieding normaal iets van €60 ofzo..)

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:33

XLC70 schreef:
Ik heb een jasje van Iris Bayer (ik weet niet precies hoe je het schrijft....). Dat merk heeft heel veel variaties mbt jasjes.

Je kunt ook Empire Stable bellen. Die zitten in Garderen en hebben altijd stands op grote concoursen. PB maar als je het tel. nr moet hebben!
Zij ontwerpen de jasjes precies zoals jij ze hebben wilt!

ja die ken ik... Boer en Peerd uit Diever haalt daar ook jasjes vandaan dacht ik. Je kan ook roze binnenvoeringen doen.. echt zo mooi..
Iris Bayer is volgens mij het merk wat ik aangepast heb vorige week zaterdag. De stof rekt mee.. Zo'n rijjasje wil ik echt graag.. Hopen dat ze mijn maat hebben. Ik ga binnenkort naar Van Leusen (Dalfsen) en die hebben waarschijnlijk ook wel mooie jasjes.. Ik denk dat ik nog 1 keer een niet al te duur jasje moet nemen omdat ik nog wat groei.

weet je ook zo ongeveer hoeveel die jasjes van Empire Stable kosten?

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:36

Misser schreef:

Ik bedoelde dus eigenlijk dat als de dressuurjasje klein vallen, de springjasjes dat vast ook wel zullen doen.
Ik heb idd de diana, hoe raad je dat toch Haha!

[/quote]
ja, dat is idd zo, de springjasjes zullen dan ook wel klein uitvallen..
Ja.. hoe raad ik dat toch?:P... Ik heb internet gewoon afgezocht op pikeur (omdat mijn vader en ik nu allebei een pikeur rijjasje hebben en erg goed bevallen qua kwaliteit enzo)..
[/quote]

DiLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:47

Afbeelding

Dit is zo'n iris bayer.... Deze vind ik echt mooi, alleen dat kraagje niet zo heel erg..maar volgens mij zijn die er ook wel te koop met een ander kleur kraagje. hopelijk zijn er ook zulke jasjes te koop die 150 euro goedkoper zijn..