Afspuiten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

N_A_N_C_Y

Afspuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:33

Wie kan mij helpen... Wij hebben 2 pony's, een daarvan is de mama van de andere maar nou hebben wij een probleem met de dochter... Ze is als de dood voor water, dus als ze een keertje kreupel is en we moeten haar afspuiten dan kan dat dus niet of als we haar een keer willen wassen in de zomer zodat haar wintervacht goed weg is... Dat gaat dus ook niet lukken... We hebben al heel veel geprobeerd maar het wil gewoon niet.. Miss is er iets wat we kunnen proberen dat 8ik over het hoofd heb gezien... Ik weet het niet meer.... Verdrietig

Wie kan mij helpen..!!!

Groetjes Lillian

Ibalia

Re: Afspuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:41

Vervelend dat je paard daar zo bang voor is. Het is wel goed van je dat je je paard er aan wil laten wennen.

Wij hebben een spoelplaats van ongeveer 2 meter breed. Daar spuiten we altijd de paarden af. Als het paard bang is voor de waterslang dan beginnen we met het afspuiten van de benen en gaan dan langzaamaan omhoog. Soms kan dit gelijk de eerste keer, soms duurt het wat langer.
We hebben sinds kort een pony op stal staan die ook bang is. Vooral voor de sproeikop die we op de slang hebben. Dus deze heeft een prive-slang zonder sproeikop Haha!

Als je paard echt bang is voor water dan kun je beginnen met een emmer en spons.

Verder: doorzetten, concequent zijn en doorpakken. En natuurlijk geduld
En zorg dat je altijd met twee mensen bent zodat je elkaar kunt helpen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:23

Verplaatst naar Vraag Maar Raak.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:02

Mijn paard was er eerst ook bang voor.
Ik ben toen begonnen met hem een paar keer op de wasplaats te zetten, maar nog niet afspuiten. Een paar keer, tot hij het niet eng meer vond.
Toen ben ik de hoeven nat gaan maken met de slang een met een borsteltje een beetje schoongemaakt (worden ze nog mooi ook) Net zolang tot hij dat net meer eng vond.
Daarna de kroonrand en de onderkant van het been een paar keer nat gemaakt. Ook weer een paar keer tot dat niet meer eng was.
En zo ga je verder tot je het hele been en misschien wel z'n hele lijf kan afspuiten. En iedere keer als het goed is gegaan van de was plaats halen en iets anders gaan doen. Dus niet van: Aaah, het gaat nu zo goed, laat ik er maar meteen een stapje verder achteraan doen.