Hebben jullie je paard/pony verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Hebben jullie je paard/pony verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:09

Ik ga waarschijnlijk een driejarige New Forest merrie kopen.
Nu zit ik te twijfelen of ik haar ook ga verzekeren.

Heeft iemand hier zijn of haar paard/pony verzekerd?
Zou je mij daar dan wat over kunnen vertellen.
Bijvoorbeeld wat de verzekering allemaal dekt e.d.

Wat zou je ongeveer kwijt zijn aan een verzekering voor een 3jarige merrie van ongeveer 1.38 m?

En welke verzekering zou er goed zijn?

Liefs Margriet

sphinxie

Re: Hebben jullie je paard/pony verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:17

Je kan op verzekeringssites (amev hippo bijv.) vaak offertes aanvragen of gelijk online maken (Vaak zijn het percentages van het verzekerde bedrag, bijv. 5% van het verzekerde bedrag aan premie per jaar). Mijn paard was verzekerd toen ik haar kocht, kostte zo'n 700 a 800 euro en dan nog 4x een eigen risico van 150 euro. Dan was ze wel verzekerd voor echt alles. Ik heb nu een spaarrekening waar ik elke maand wat op stort, vond de verzekering te duur.
Je moet voor jezelf uit maken of je eventueel geld achter de hand zou hebben mocht je een koliekoperatie o.i.d. moeten betalen, en lukt dat niet, dan zou ik sowieso verzekeren. Succes in ieder geval.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:29

Ik heb mijn paard verzekerd bij EFO. Op hun site vind je de verschillende dekkingsvormen die ze hebben. Zelf heb ik tarief B aangevuld met brand en hemelvuur www.efo.nl

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:40

Ja ik heb mijn paard ook verzekerd, bij Interpolis

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:46

Mijn paard is ook bij efo verzekerd onder het A tarief en Brand/hemelvuur en diefstal aanvullend.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:05

M'n paard is niet verzekerd..ik had er wel 1tje verzekerd een paar jaar geleden en toen ie echt wat had..begonnen ze toch te zeuren..dat was dus geen sucses..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:10

mijn paard is verzekerd voor 2500,- en voor uitgebreide ziektekosten. op de site van amev hippo staat alles vrij duidelijk omschreven. ik betaal 30,15 per maand premie. het is voor mij een vangnetje mocht er iets ergs aan de hand zijn. 30,- per maand heb ik , ineens 2000,- bijv. ophoesten omdat mijn paard naar utrecht moet gaat niet lukken dus vandaar dat de mijne in de verzekering zit. en sparen??? tja ik ben er erg slecht in dus voor mij is dat geen optie

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:12

mijne is niet verzekerd,
heb geen zin dat als mijn paard afgekeurd word en dat ze hem vervolgens van mij kopen en weer doorverkopen..
dat hoor je naar mijn idee toch al te veel,
de verzekering hoort de paarden met hoefkatrol en dergelijke naar de slacht te brengen en niet nog eens naar de handel te gaan !

ik zet liever zelf wat geld opzij!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:41

onze paardjes zijn allemaal verzekerd als er toch eens wat gebeurd!! we hebben er nooit problemen mee gehad dat weet ik wel maar voor de rest heb ik er geen verstand van!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:41

mijn paard is verzekerd bij EFO.
ik haar heb verzekerd voor 5000 euro, heb het gewone B tarief en ben op jaarbasis ongeveer 250 euro kwijt.
ik betaal per maand, 21 euro

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:48

Elisa2 schreef:
M'n paard is niet verzekerd..ik had er wel 1tje verzekerd een paar jaar geleden en toen ie echt wat had..begonnen ze toch te zeuren..dat was dus geen sucses..

Ik was achteraf juist blij dat de verzekering ging "zeuren" onze eigen DA had Gamier afgekeurd zij waren het hier niet mee eens en eisde een SO...... Bleek er niets aan de hand te zijn! Nou dan kan je de verzekering wel zoenen!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:15

Ik heb net mijn verzekering bij Fairmount opgezegd. Ze hebben de jaarpremie met 0,75% verhoogd en je moet daar in 1x betalen. Ik ga nu kijken bij een Onderlinge verzekering, die zijn vaak stukken goedkoper en anders geen verzekering meer. Als je de kleine lettertjes naleest zit je toch met een eigen risico en 100% van de waarde uitbetalen doen ze ook niet (vaak).

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 20:09

Super bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga eens een kijkje nemen op die sites.

Heeft iemand een idee voor welk bedrag ik m;n pony moet verzekeren? Want ik heb daar niet zo'n goed idee in...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:57

AngelsDitch schreef:
Super bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga eens een kijkje nemen op die sites.

Heeft iemand een idee voor welk bedrag ik m;n pony moet verzekeren? Want ik heb daar niet zo'n goed idee in...

Ik heb mijn paard verzekerd voor het aankoopbedrag. Ze is inmiddels wel meer waard, maar als ik haar duurder in de verzekering doe, moet ik natuurlijk ook meer betalen. Het gaat mij erom, dat ik genoeg geld heb om een nieuw paard te kopen, mocht er iets met mijn huidige paard gebeuren.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:04

Ik ben verzekerd bij AMEV Hippo, ben erg blij, want ik heb het laatste jaar denk wel €2000,- aan kosten gehad die we zelf maar voor 25% hoefden te betalen!! (uitgebreid).

Ik zou je adviseren om uitgebreid te verzekeren (let goed op de regeltjes), want alleen bij dood... tsja, je laat je paard toch niet zomaar dood gaan? Daar gaan een hoop kosten vooraf aan!

En Interpolis, tsja slechte ervaring, heeft nooit iets uitbetaald totdat ik het zat werd en het heb opgezegt. Het duurde 6 maanden voordat ze besliste of ze het wilde uit betalen, na opsturen foto's, second opinion ect ect.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:11

Mijn paard is verzekerd bij Amev. Nog wel, want als een paard 17 wordt moet ie uit de verzekering... ze is nu 16 dus het schiet op. Zij is uitgebreid verzekerd met beperkt ziektekosten.
Ik overweeg nog een operatie, en ik hoop dat ze die willen vergoeden. Telefonisch zeiden ze van wel, maar ik ga toch eerst even verwijzing en alles faxen en een schriftelijke bevestiging vragen. Zo niet, dan laat ik de operatie hoogstwaarschijnlijk doen op eigen kosten, maar nog wel zolang ze in de verzekering zit. Mocht het misgaan sta ik niet helemaal met lege handen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:23

Ik heb alle 4 mijn paarden niet verzekerd, maar.... ik ben wel bezig met het uizoeken van de paarden verzekeringen.
2 van de 4 paarden wil nml iig verzekerd hebben.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 09:03

Ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis, uitgebreid + ziektenkosten. Ik heb in 1,5 jaar tijd helaas al meerdere malen iets moeten claimen maar dit was geen enkele keer een probleem. Al mijn claims zijn snel en zonder problemen afgewikkeld, ik ben dus super tevreden!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:34

Die van mij zijn niet verzekerd. Mijn oom heeft een assurantiekantoor en vertelde mij dat het veel te veel kost en veel gedoemet zich meebrengt. Kijk,als je niets achter de hand hebt is het wel zo verstandig om je paard te verzekeren. Maar wij hebben een aanzienlijke 'spaarpot' voor het geval dat....

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:51

ik heb mijn paard verzekerd bij Amev Hippo.
ik heb mezelf de vraag gesteld: als mijn paard wat gaat mankeren, kan ik de behandelingen dan zelf betalen? antwoord is: nee

dus vandaar heb ik haar verzekerd. ik ben zeer tevreden.

ik heb uitgebreide verzekering en uitgebreide ziektekosten.
ik betaal aardig wat geld per jaar, maar alles is gedekt.

dood, ongevallen en kreuperlheid.
alles wordt voor 75% vergoed qua dierenarts rekeningen.
als ze al langs komen is ze verzekerd. je hebt wel 50 euro eigen risico.

als mijn paard moet worden afgemaakt door: kreupelheid, ziekte en ongevallen krijg ik 90% van de aankoopswaarde terug.

je kan je paard op zoveel manieren verzekeren, dus kijk even op de website of vraag even een folder.

succes

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:52

DIe van mij is ook verzekerd, geloof dat het ongeveer 300 pj kost.
Hij is voor dood en alle ziektekosten verzekerd, ze hebben nog niet gezeurd ofzo, betalen netjes alle dierartskosten (-eigen risico) en ook zijn beslag wat hij nu om medische redenen nodig heeft.
Maar eigenlijk is het meer 'voor het geval dat' als er opeens een operatie van weet ik het hoe duur moet komen.
Hij trouwens verzekerd bij Amev Hippo

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 10:56

Oh, ik zie net dat vanaf 17 jaar de verzekering onder gewijzigde voorwaarden kan worden voortgezet (Amev) nou ik ben benieuwd. Ik ben zo bijgelovig dat ik bang ben dat wanneer ik haar uit de verzekering haal, ze juist wat zou krijgen. Bloos

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:00

droefje schreef:

als mijn paard moet worden afgemaakt door: kreupelheid, ziekte en ongevallen krijg ik 90% van de aankoopswaarde terug.

Bij Interpolis is de vergoeding 80% van de DA kosten en geen eigen risico. Bij afmaken/dood is de uitkering 100% (het verzekerd bedrag dus)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:14

Gamier schreef:
droefje schreef:

Bij Interpolis is de vergoeding 80% van de DA kosten en geen eigen risico. Bij afmaken/dood is de uitkering 100% (het verzekerd bedrag dus)

Bij Amev krijg je ook 100% bij dood. Je krijgt (bij uitgebreide verzekering) 90% indien het paard niet meer geschikt is voor het gebruik waarvoor ie verzekerd is èn je mag je paard dan houden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:16

Mijn paarden zijn niet verzekerd. Ik heb wel een behoorlijke spaarrekening achter de hand voor het geval er iets met de paarden is.