wel of niet laten dekken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

wel of niet laten dekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 11:11

h0i,

gisteren was ik met een vriendin op de wei. en wou ik net Santino gaan pakken. liepen er een aantal mensen met 3 pony'tjes langs de wei. die mensen wonen een stuk verder dan onze weide en hebben oko halfingers, friezen, en soort welsh en een shetlander. en zeiden ze dat ze hem wel heel mooi vonden enz. en of hij niet dekte. ik zei nee. en even later ging ik naar buiten. kwam ik deze mensen weer tegen. en vroegen ze nog eens of hij het niet deed. want ze wouden hun bonte shetland merrie laten dekken.

nu was ik zowieso van plan om het ooit eens te proberen misschien. maar zitten er veel nadelen ofzo aan ? en misschien voordelen Tong uitsteken
Zal ik het wel of niet doen.

en het is een shetland hengstje.

groetjes. en alvast bedankt Knipoog

sandr0

Re: wel of niet laten dekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:50

tja als ze eenmaal de smaak te pakken hebben weten ze hoe t in elkaar steekt. Ik weet niet hoe goed jij je pony in de hand hebt?? Verder heeft het voor jou paardje weinig tot geen negatieve gevolgen hoor. Een merrie loopt mee risico's ( bevalling enz. )

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:12

tjah. ik heb hem wel makkelijk in de hand. als hij wat nou lastiger, pittiger ofzo zou worden met rijden , en in de omgang zou niet zo veel uitmaken want ik ben tog de enige die erop rijdt en met die kleine monsters heb ik wel wat ervaring.

maar zitten er verder niet veel nadelen aan dus ?

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:27

als je natuurlijk gaat dekken, heb je alleen wel kans op een geslachts ziekte als de merrie niet schoon is.
uitkijken natuurlijk dat de merrie je hengst ziet zitten anders heb je kans dat ze hem helemaal verrot slaat.
en je hebt echt kans dat zijn karakter helemaal gaat veranderen en dat je je handen vol aan hem gaat krijgen zowel onder het zadel als aan de hand, en vooraf bepalen wat het dekgeld moet worden want deze mensen zijn waarschijnlijk ook niet gek en weten als ze naar een hengstenhouder gaan ze moeten betalen voor een dekking en dat jij het misschien wel gratis doet

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:29

IK zou het niet doen. Het is jou paard, en jij moet er mee verder. En het zal je buren worst zijn als jij straks niets meer met die pony kan of er je handen aan vol hebt, die denken alleen aan een goedkope/gratis (?) dekking...