Bultjes/drukplekken door sjabrak...Tips gevraagt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Bultjes/drukplekken door sjabrak...Tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:49

Gamier krijgt (zweet)bultjes/ druk en schuurplekjes door zijn sjabrakken. Met name op de naden. (gevoelig huidje zullen we maar zeggen Knipoog )

Nu zag ik dat de Anky sjabrakken haast geen naden hebben, maar ik hoorde dat deze aan de andere kant weer best zweten.... Dus dat zou ook geen oplossing zijn.

Ik heb ook gedacht aan wolle sjabrak maar deze zweten ook weer behoorlijk..... (zeker met de zomer op komst!)

Wie heeft de goude tip/ oplossing?

VValar

Re: Bultjes/drukplekken door sjabrak...Tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:50

Je sjabrak een keer wassen?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:52

VValar schreef:
Je sjabrak een keer wassen?

Heb ik al gedaan maar ook dit hielp helaas niet. Ik kreeg ook de tip om eerst wat manenspray onder het sjabrak te spuiten zodat het wat gladder zou zijn..... Ik kan alleen maar zeggen..... NIET DOEN! Ook daar kon Gamier niet tegen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:01

zelf geen ervaring met anky-pads.
maar wat ik hier op bokt heb gelezen dacht ik dat het wel mee viel emt de warmte dr onder.

probeer dr anders eens een te lenen van een stalgenoot ?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:03

Zelf heb ik altijd gewone dunne dekjes op Flanna en dat gaat altijd goed. Ik heb alleen 1 wit dekje van BR en daar krijgt ze wel schuurplekken van... Gelukkig is die alleen voor een wedstrijd. Het is nog de duurste die ik heb ook Rolleyes

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:04

xx_Irisje schreef:
maar wat ik hier op bokt heb gelezen dacht ik dat het wel mee viel emt de warmte dr onder.

bij ons op stal rijden er ook mensen met anky sjabrakken maar er zijn al 2 paarden die daardoor schuurplekken aan de achterkant van het sjabrak krijgen op de rug. Bij andere paarden gaat het wel goed maar als je paard dus al zo`n gevoellige huid heeft zou ik er wel mee oppassen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:10

Mijn pony heeft ook schuurplekken van zijn shabrak Tong uitsteken alleen heeft hij het alleen 's winters.

Hij heeft een keer bultjes gehad van een shabrak en toen heb ik het afgesponst met azijn.

Paard van een kennis was allergisch voor bepaald soort wasmiddel en kreeg daar bultjes van.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 11:34

Iemand ervaring met die schapenvachten? Is dat optie of zijn er nog anderen sjabrakken te krijgen zonder naden/stiksels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:50

Ik rijd met schabrakken van lamsvel van het Duitse merk Bartl.
Bevalt mij erg goed, na het rijden hang ik ze met de vacht naar boven op de waslijn zodat ze goed drogen en daarna borstel ik ze uit.
Ik was ze op 30 graden met Woolite op het wolwasprogamma en ze blijven erg mooi.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:06

Ilindra schreef:
Ik rijd met schabrakken van lamsvel van het Duitse merk Bartl.
Bevalt mij erg goed, na het rijden hang ik ze met de vacht naar boven op de waslijn zodat ze goed drogen en daarna borstel ik ze uit.
Ik was ze op 30 graden met Woolite op het wolwasprogamma en ze blijven erg mooi.

Hoe zit het met het zweten? "Ademen" deze dekjes een beetje?

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:12

Lady had ook een drukplekje op haar rug van haar dekje, sinds ik met een bontje onder het dekje rijd is het bultje veel kleiner geworden.
Alleen worden die bontjes idd behoorlijk smerig, maar als je die uitborstelt na het rijden en wat vaker wast dan is dat ook prima te doen vindt ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:23

Gamier schreef:

Hoe zit het met het zweten? "Ademen" deze dekjes een beetje?

Ik heb een paar zadelvormige dekjes met alleen bont op de rug en 1 zadelvormige met helemaal bont wat onder de zweetbladen wat dunner is geschoren.
Deze ademen prima en ik heb niet het idee dat ze veel meer zweten dan gewone katoenen dekjes.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:27

wij hebben laatst een soort van tupperware avond gehad maar dan over schapenwol enz. maar iedereen zegt wel dat een wollen deken warm is. maar in de zomer gebruik i hem ook. want hij past zich aan je eigen lichaamswarmte aan. dus denk dat het met zweten eigenlijk hetzelfde is als andere dekjes

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:01

tiffanylover schreef:
xx_Irisje schreef:

bij ons op stal rijden er ook mensen met anky sjabrakken maar er zijn al 2 paarden die daardoor schuurplekken aan de achterkant van het sjabrak krijgen op de rug. Bij andere paarden gaat het wel goed maar als je paard dus al zo`n gevoellige huid heeft zou ik er wel mee oppassen.

daarom of ze m kan lenen Knipoog