Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
missnynke schreef:je kunt binnen een paar jaar verwachten dat je niet meer op het paard kunt rijden vanwege ouderdomskwaaltjes, en je kunt tegen die tijd verwachten dat je best veel geld kwijt bent aan de dierenarts. ook moet je eraan denken dat je het paard ws. niet meer kunt verkopen als je er zat van bent, het wordt oud bij jou en sterft over een paar jaar.
als je er dan toch voor kiest een paard te kopen, kun je beter een wat jonger paard kopen, daar kun je nog jaren plezier van hebben, je hebt er ws. minder zorgen van, en ze behouden hun waarde ws. wel.
missnynke schreef:je kunt binnen een paar jaar verwachten dat je niet meer op het paard kunt rijden vanwege ouderdomskwaaltjes, en je kunt tegen die tijd verwachten dat je best veel geld kwijt bent aan de dierenarts. ook moet je eraan denken dat je het paard ws. niet meer kunt verkopen als je er zat van bent, het wordt oud bij jou en sterft over een paar jaar.
als je er dan toch voor kiest een paard te kopen, kun je beter een wat jonger paard kopen, daar kun je nog jaren plezier van hebben, je hebt er ws. minder zorgen van, en ze behouden hun waarde ws. wel.
branco schreef:maar een kritische dierenarts waar vind ik die,
ze staat nl in een klein dorpje bij den helder in de buurt, zal ik dan gewoon een dierenarts van daar vragen of een van iets verder weg uit den helder zelf bijvoorbeeld?
want ik neem niet aan dat er een dierenarts hier uit de buurt helemaal naar den helder wil voor een keuring..
tessie1985 schreef:missnynke schreef:je kunt binnen een paar jaar verwachten dat je niet meer op het paard kunt rijden vanwege ouderdomskwaaltjes, en je kunt tegen die tijd verwachten dat je best veel geld kwijt bent aan de dierenarts. ook moet je eraan denken dat je het paard ws. niet meer kunt verkopen als je er zat van bent, het wordt oud bij jou en sterft over een paar jaar.
dit is echt onzin
ik heb een paard van 25 bereden en hij mankeerde nooit wat en er worden nog ritten van 4 uur gemaakt
en elk paard kan medische problemen krijgen
en je koopt toch geen paard om het daarna weer te verkopen??
en mocht je het paard niet meer kunnen verzorgen dan is er altijd nog zoiets van de paardenopvang
missnynke schreef:onze buren hebben een pony die is nu 25, vorig jaar sprong hij ng springwedstrijden mee en won die ook wel eens, nu wordt hij vanwege ouderdomskwaaltjes niet meer bereden....het kan soms snel afgelopen zijn, en die kans is met een ouder paard wat groter dan met een jonger paard