spelletjes-ideeën gevraagt met kindjes op kleine pony's.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

spelletjes-ideeën gevraagt met kindjes op kleine pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:24

Zondag organiseer ik een klein ritje met een paar shetlandpony's (waarvan ééntje voor de kar) en 2 welshjes. We willen in het bos picknicken en met terugkomst in een afgesloten rijbak spelletjes doen. Wie weet simpele leuke spelletjes voor kinderen van 6 t/m 10 jaar? Ik dacht aan een parcourtje met slalom tussen pionnen, tussen balkjes lopen, over balkjes lopen en............. dan weet ik niets meer. Enkele kindjes rijden nog niet zelfstandig.

Avelienvd

Re: spelletjes-ideeën gevraagt met kindjes op kleine pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:56

Een eierrace is wel leuk, dus met een hardgekookt!!! ei op een lepel of een stoelendans.
Je kan ook een "race" uitzetten dat ze met glazen water door de bak moeten rijden en dat er aan het einde van de bak een emmer of zo staat en dan aan het eind kijken wie er het meeste water in de emmer heeft zitten.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 21:04

klinkt heel leuk, maar ik denk dat de kindjes nog te onervaren zijn.
Enkele kunnen nog niet eens lichtrijden en ook niet echt sturen, dat maakt het juist zo moeilijk. We zullen de pony's ook zelf vast moeten houden bij de hele kleintjes.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:06

Maar deze oefeningen hoeven ook niet in galop hoor!!!
Het kan ook prima in stap.
Het is een leuke oefening die ik met mijn nichtje ook regelmatig doe voor haar zit en haar plezier.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 23:22

wie kan het langzaamste naar de overkant stappen, wie het snelste.

wie kan het snelste/mooiste een rondje om de wereld op de ponyrug ( op de pony in het zadel moet zo'n kind dan helemaal omdraaien tot ze weer op de oorspronkelijke plek zit)

Tikkertje in stap

koekhappen te pony

stoelendans met pony's

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:15

zaklopen naast je pony, strobalen dans, koekhappen, estafette

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:20

pony voetbal, blikken stapelen(op een hoge tafel naast de pony neerzetten) of de pony er eerst heen laten lopen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:30

bontje diefje:
je geeft een van de kinderen een bontje. Deze doet het tussen het been en het zadel in. De andere moeten het af zien te pakken. Dit kan heel goed in stap.

anna maria koekkoek
Altijd leuk. alle kinderen aan een kant van de bak. Aan de overkant staat iemand zonder pony met de gezicht naar de muur. Zolang deze naar de muur kijkt mogen de kinderen naar de overkant stappen. Wanneer degene bij de muur anna maria koekkoek roept mag deze bij koekkoek omkijken. Wie nog beweegt als ze kijkt moet terug naar het begin de rest blijft staan. Dit wordt herhaalt tot er iemand de muur heeft bereikt GEWONNEN!!!

Dat met waterestafette gaat heel goed hoor. We hebben er dit ook een keer op ponykamp gedaan met kinderen die nog helemaal niet konden rijden..... gewoon iemand ernaast. Voorkomt ook schrikreacties van de pony's wanneer deze water over zich heen krijgen