mijn paard maakt al haar dekens kapot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

mijn paard maakt al haar dekens kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:29

hayhay

ik heb een probleem mijn paardje molt al haar dekens Boos!
ik kan dus wel janken.
ik heb zaterdag een nieuw deken gekocht.
heel leuk ding Haha!
kom ik vandaag wat zie ik: me hele deken kapot Huilen
ik wou dus een boett deken aanschaffen maar ik wil niet dat ze die stuk maakt.
wat nu?
en doen jullie paarden dit ook?
groetjes didi

Anoniem

Re: mijn paard maakt al haar dekens kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:30

Helpt cribox erop spuiten niet?

En gelukkig doet mijn paard dit niet Lachen

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 05:48

Mijn paard sloopt gelukkig niet, maar canvas dekens zijn oersterk en schijnen niet kapot te krijgen dus misschien wat voor jouw beessie?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 06:16

mijn paardje krijgt ook alles kapot ( zoals mijn onderschift zegt).
Over het algemeen leven mijn dekens niet langer dan 1 dag. Vorige week had ik een nieuwe fleece deken gehaald, nou precies 5 minuten op en kapot. Ik zit ook zeer geregeld met naald en draad te klussen om mijn dekens op te lappen.
Maar mijn vraag is, maakt ze ze kapot met bijten of met schuren?
Canvas is idd sterk, maar ze heeft zelfs mijn kanvas deken aan flarden getrokken en vind canvas moeilijker te repareren dan wat voor stof dan ook.
Als je paard bijt aan haar deken dan heb je hier wel een aantal dingen voor. Je hebt rekjes die je rond je paard zijn nek doet, op deze manier kan hij niet bij de deken. Of soort muilkorfjes die je rond kunt doen. Ik ben geheel geen voorstander van al deze dingen. Ik slik eens diep, gooi er een zucht uit en pak naald en draad. Ik heb een stuk of 6 dekens voor mijn paard en heb een flinke klos garen...
Het is een dier en moet zeggen dat ik eigenlijk altijd weer blij ben als de eerste scheur in een ieuwe deken valt. Want dan ben ik over dat moment heen. De eerste scheur doet altijd het meeste pijn voor mij? Zie ik die 80 euro die ik betaald heb in het water vallen, maar ach, met of zonder scheuren ( die ik natuurlijk weer naai) werkt die deken precies hetzelfde en daarvoor heb ik hem gekocht... dus tja, die het maar zo, liever een scheur in je deken dan een scheur in je paard...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 06:49

gisteren deken bij onze merrie omgedaan in hetland.
Volgende ochtend hing hij om der nek in stukjes, maar mijn die doet gewoon altijd zo idioot zodat ze hem gewoon afkrijgt, niet bijten ofzo.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:48

Join the club, ik wil er wel eens een bordje aan hangen met de tekst "ik sloop alles" en verkopen aan de dekenfabrikanten.

Hij heeft al een antibijt kap op, maar ziet toch kans de dekens kapot te maken, cribox is kennelijk erg lekker en midalgan smaakt ook goed Vork

Hertshornolie is mijn laatste redmiddel, canvas deken heb ik in huis, alleen heeft hij die (samen met een vriendje) over zijn hoofd weten te trekken, paniek dus, en een bilkoord kapot. Ik laat hier kruisingels opzetten zodat dat niet meer kan en nu maar hopen dat het werkt.

Mijn paard pakt de voorflap van de deken met zijn tanden en gaat die dan vervolgens aan een ander paard geven en gezamelijk gaan de zo aan de deken trekken. Gevolg is dat altijd de voorkant van de dekens (en met name de loopsplitten en bies) kapot zijn, de achterkant is nog heel.

Sinds een maand heeft hij dus geen deken meer op want ik was het zat.

joslyn19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:39

[hoi nou mijn paard molt ook al mijn dekens en volgens mij gebeurt dit door het rollen,want ze scheurt ze echt in 3 stukken! Boos!
ik ben er klaar mee ze krijgt geen deken meer om,ik denk niet dat ze ze heel zou laten namelijk.
Vingers aflikken

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:13

ze schuurt ze kapot.
ik ben dus echt bang dat als ik een boett deken koop die ook kapot zo kapot is Boos!
mijn deken heeft geen eens een dag mogen leven Huilen
heb je die canvas dekens ook in een boett deken?

eigenlijk ben ik blij dat er meer paarden zijn die het doen. Haha!
dan is mijn paard niet de enige die (irritand)gestoord is

bij deze paarden hoort de in: je geld in de prullemand gooien.

-xXx- didi

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:23

Gewoon geen deken voor kopen en zonder deken door het leven gaan? Haha!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:00

Waratje schreef:
Gewoon geen deken voor kopen en zonder deken door het leven gaan? Haha!

idd..

trouwens in de bit stond een keer als tip van de maand;
Citaat:
Je komt op stal en je paard heeft zijn deken weer eems gesloopt. Zelf maken gaat niet omdat de naaimachine niet door de dikke stof komt. Laten maken kan wel, maar kost wat en je moet je deken een paar dagen afstaan. Koud voor je paard als je niet een reservedeken hebt. Francisca heeft dé oplossing. "Bij elke willekeurige stofwinkel kun je reparatiedoekjes kopen, die je simpel weg over de scheur in de deken kunt strijken. Laat nooit meer los en de doekjes kosten nog geen 2 euro"

Misschien een tip als je je paard toch een deken op wil houden? Gewoon steeds repareeren denk ik he Knipoog

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:11

Ik heb 1 paard die alle dekens kapot bijt, behalve een canvas deken. Maar daar kun je wel aan zien dat ze probeert om kapot te krijgen. Mss anti bijt erop smeren. Of bijt ze de deken eraf van de jeuk?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 18:05

jeuk en zschuurt