wat doen tegen verbrande neuzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat doen tegen verbrande neuzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:40

Iedere zomer is het weer raak op de boerderij; alle pony's met roze neuzen zijn echt vreselijk verbrand. Zelfs met factor 60 4x per dag insmeren helpt niet. Wat doen jullie er tegen en hebben jullie misschien van een soort masker voor over de neus gehoord? Iemand vertelde mij daar nl. over! Cool
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-05-05 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

gina2003

Re: Verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:28

Mijn DA rade mij aan zinkzalf op de neus te smeren.
Mijn shetje, met een witte/roze neus en mijn hafje met een roze neus, hadden daar nl ook erg last van, dit helpt echt heeeeeeel erg goed!
Probeer het, je kunt het gewoon bij de drogist kopen van zwitsal of zo, die heb ik nl. kijk wel uit je kleren, je krijgt het er moeilijk uit...

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:35

gina2003 schreef:
Mijn DA rade mij aan zinkzalf op de neus te smeren.
Mijn shetje, met een witte/roze neus en mijn hafje met een roze neus, hadden daar nl ook erg last van, dit helpt echt heeeeeeel erg goed!
Probeer het, je kunt het gewoon bij de drogist kopen van zwitsal of zo, die heb ik nl. kijk wel uit je kleren, je krijgt het er moeilijk uit...

he werkt dat beter al uierzalf??
onze pony's hebben daar ook last van namelijk

Miem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:41

he werkt dat beter al uierzalf??
onze pony's hebben daar ook last van namelijk[/quote]

Met uierzalf verbrand je extra!! Dat is puur vet, dat moet je echt niet smeren als je verbrandt!

Ik denk idd zinkzalf (sudocreme is hetzelfde en volgens mij goedkoper en zeker zonder extra parfum wat in zwitsal misschien wel zit?) en ik heb hier ook eens iets van een lapje gezien dat aan het halster vastzat ofzo. Nog niet zo lang geleden dus even opzoeken misschien?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:52

Deze maskers bedoel je:

Afbeelding
Idd heel geschikt voor witte neusjes, maar je moet geen paarden hebben die graag met elkaar spelen, want daar zijn ze te duur voor Lachen

gina2003

Re: wat doen tegen verbrande neuzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 02:54

Ja, zinkzalf helpt echt heel goed, en zoals Miem zei, uierzalf of vaseline of iets dergelijks brand juist in, dus dat moet je echt niet doen, dan maak je het alleen maar erger!

Voor zover ik weet zit er in zwitsal ook geen parfum of iets dergelijks hoor...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 05:40

Er zijn hier al meerdere topics over geweest, misschien kan je ze vinden via de zoekfunctie.... Knipoog

Maar mijn paard heeft ook elk jaar een verbrandde neus maar ik doe daar niets aan. Als er eenmaal de vellen aan hebben gehangen is er de rest van de zomer niets aan de hand.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 06:49

Nou dit jaar ga ik waarschijnlijk van die kapjes halen ergens, die klik je aan het halster, en valt over de neus heen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 07:47

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:38

Bij de paardendrogist hebben ze tegenwoordig neusbeschermers

Afbeelding

Het heet fieldrelief muzzle en kost 13,50

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:52

Tsja, mijn bijrijdpaard heeft ook een verbrande neus, ze staat dag en nacht op het land, ik denk dat zo een neuskapje of een masker snel kapot zal gaan op het land hoor.
Wat ik doe is gewoon zonnebrand erop met een extreem hoge factor die ook waterproof is, ben er net mee begonnen dus weet nog niet of het werkt.
Mijn eigen paard heeft ook een witte/roze sneb, maar die heeft nog nergens last van

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:54

Wij smeren sunblock. En als het tóch verbrand, Cutigenol erop en na een dag is het verdwenen!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:47

Ik had dat ook altijd met m'n pony, tenminste dat dacht ik. Achteraf bleek dat het van de kunstmest kwam wat er toen gestrooid werd en daar kon ze dus niet tegen Clown Normaal was het altijd echte mest was uitgestrooid werd, maar toen dus niet Verward

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:54

je kunt een sunblock proberen inplaats van een zonnebrand creme. sunblock zou helemaal geen zon door mogen laten. Er zijn inderdaad maskers tegen uv misschien kun je iets vinden op www. paardendrogist.nl