Mok nog steeds niet over...Chronisch??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Mok nog steeds niet over...Chronisch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 15:19

Mijn paard heeft al zo lang ik haar ken (januari) ernstige mok.
Het is al veel beter geworden, haar 3 benen waar ze mok aan heeft zijn nog wel dik, maar de korsten zijn er bijna vanaf.
Alles heb ik gedaan, ik was het elke dag met betadine en daarna droog ik ze af tot ze kurk droog zijn.
Dan doe ik op de overige korsten speciale zalf van de dierenarts.
Ze heeft ookal een keer een pencilline kuur gehad van de dierenarts.

Maar ik heb niet het idee dat het helemaal over gaat, de benen blijven dik en de korsten komen meteen terug als ik er een dag niks aan doe.
Ze staat altijd in een schone stal met dikke laag stro.

Haar benen zijn opgeschoren op advies van de DA en mok cure pilletjes werken volgens de DA in haar geval waarschijnelijk niet....

wat moet ik hier nu mee?
Want het ik wil echt de paardensport in ze is nu 5 maanden zadelmak en het gaat super....
Maar met die benen....

ellepel

Re: Mok nog steeds niet over...Chronisch??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:34

zowiezo wel die cure mok gaan proberen!

ken ook wel gevallen waar ze van alles probeerden,en niets leek te helpen en daar werkte de cure mok wel.

ik zou in elk geval stoppen met de benen elke dag te wassen, zo haal je wel de natuurlijke beschermlaag van de huid af, door die betadine haal je alle natuurlijke afweer weg.

is naar mijn idee ook niet nodig om elke dag te wassen.
welke zalf gebruik je nu?
heb je de hydrocortiderm al geprobeerd?

haal iets om inwendig de afweer te gaan verterken, je kunt een flesje echinaforce bij de apotheek halen en dagelijks 2x 15 druppels op een stukje brood aan je paard geven.

als je dan toch die echinaforce haalt neem je meteen een pot biergist tabletten mee, gewoon voor mensen, elke dag tien stuks door t voer, biergist helpt heel goed voor huidproblemen. en zuiverd ook.

lijkt me namelijk dat haar afweer die mok bacterie niet zelf de baas kan en zul je dus van binnenuit moeten gaan helpen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:34

even een vraagje tussendoor... wat is dat cure mok??

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:56

Idd. niet elke dag wassen en probeer iets homeopatisch te zoeken dat is wat natuurlijker (ik ben daar nogal voorstander van) op www.paardendrogist.nl staan misschien ook een aantal producten op.

Ik heb op mijn site een tip staan over mok maar ik heb het zelf nooit geprobeert...

Was je paard zijn paard 1 keer in de week met groene badedas, heel goed afdrogen een hele dikke laag spenenzalf erop smeren dan doe je er een bandage om heen dan laat je je paard 2 uur staan zonder te rijden want dan kan het niet intrekken. Dan haal je de bandage's er gewoon weer af. Met ong. 4 weken is het weg.

Succes!

Gr. Roos

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:59

spenenzalf hetzelfde als droogzetinjectoren ? heeft een vriendin van mij ook gebruikt. kan goed werken, maar de hydrocortiderm ging bij mij sneller.

in ieder geval niet meer wassen, en zeker niet elke dag! door het wassen wordt de huid week. ook absoluut niet meer scheren. door scheren ontstaan vrijwel altijd miniscule kleine wondjes of beschadigingen.

hou der benen droog dus niet in de modder rijden of losgooien. let er goed op dat eventuele beenbescherming niet schuurt.

bij mij werkte hydrocrtiderm erg goed. maar bij langdurig gebruik kan i me voorstellen dat de huid dun wordt. het blijft een hormonenzalf. wel de lichste weliswaar maar toch. wissel het gebruik anders af met een gewone vette mokzalf die de huid beschermt. vet houden dan blijft de huid soepel en dus minder kans op nieuwe wondjes.

veel succes

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:05

Citaat:
spenenzalf hetzelfde als droogzetinjectoren ?

Niet dat ik weet ik heb het op internet gelezen, en op mijn site gezet... (het leek mijn nl. wel logies)

Gr. Roos

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:35

Heb je het met je DA wel eens gehad over mijt? Wij hadden een paard bij ons op stal staan die bijna altijd mok had. Op een gegeven moment heeft de dierenarts een huidafkrabsel op kweek gezet en toen bleek dat het mijt was. Dit zijn kleine beestjes die o.a. huidschilfers veroorzaken. Mijt moet je op een andere manier bestrijden dan reguliere mok.
Succes met je paardje!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:40

Mijn paard had vorig jaar erg last van mok wat maar niet weg wilde (mokzalf, cortisonzalf etc. geprobeerd). Nou is ze ook nog erg gevoelig dus de mokzalf werd ze ook niet blij van. Ik heb toen via www.chevalcare.nl de kruiden Chevadonyll besteld. Van die kruiden moet je thee trekken en te drinken geven (in de waterbak of in slobber, of met beetje heet water laten trekken en in de waterbak doen als je kleine waterbak hebt). Het was duur, maar na een paar weken was mijn paard helemaal van de mok af. En het is ook niet meer teruggekomen. Het schijnt ook nog te zorgen dat het paard dun in het haar blijft, dus tegen de winter snijdt het mes aan twee kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:05

Mijn paard had vanaf oktober 2004 ernstige mok, waar ze ook kreupel door liep. Na verschillende behandelingen van de DA was ik redelijk radeloos.
Ook heb ik cure mok geprobeerd, wat niets hielp.

Als ´laatste´middel twee injecties met Ivomec gegeven (de tweede na tien dagen). Als zalf kreeg ik MSM cream, een verzachtende zalf. Twee maal daags kreeg ze Cubar Mix door het voer (antibiotica). Na een maand was alle mok weg (het was toen maart). Tot nu toe, ook in de natte periodes heeft ze geen mok meer gehad. Wel een heftige behandeling, maar het hielp wel.
Ook een dure behandeling oveigens (kleine 200 euro).

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:32

die msm cream is trouwens overal goed voor. gebruik hem zelf bij wondjes. perfect spul maakt de huid soepel maar niet week en versnelt de genezing en haargroei. ook handig als je zelf last hebt van droge handen Haha!

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:00

Coby schreef:
Mijn paard had vanaf oktober 2004 ernstige mok, waar ze ook kreupel door liep. Na verschillende behandelingen van de DA was ik redelijk radeloos.
Ook heb ik cure mok geprobeerd, wat niets hielp.

Als ´laatste´middel twee injecties met Ivomec gegeven (de tweede na tien dagen). Als zalf kreeg ik MSM cream, een verzachtende zalf. Twee maal daags kreeg ze Cubar Mix door het voer (antibiotica). Na een maand was alle mok weg (het was toen maart). Tot nu toe, ook in de natte periodes heeft ze geen mok meer gehad. Wel een heftige behandeling, maar het hielp wel.
Ook een dure behandeling oveigens (kleine 200 euro).

Heb bij mijn paard op advies van de da dezelfde behandeling gevolgd, afgezien van de Cubar Mix! Omdat het zo'n ernstige mok was dacht de da dat het bij mijn paard ook een soort sarcoom zou kunnen zijn!!! De injecties met Ivomec waren eigenlijk een laatste poging, gelukkig hielpen ze en was het dus mok.

Volgens mijn da kan een 'mokinfectie' soms zo diep zitten dat je er met zalfjes niet 'bij' komt.