Arm bespierd kruis na 2 weken stil staan..? Help aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Arm bespierd kruis na 2 weken stil staan..? Help aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 10:51

Helaas heeft mijn paardje een arm bespierd kruis.
Tuurlijk heb ik altijd al geprobeerd dat beter te krijgen door middel van trainen maar dat leek echt een eeuwigheid te duren voordat het een beetje zichtbaar werd.
Bijna twee weken geleden heeft ze een klein ongelukje gehad (snee in kootholte, is gehecht kan nog niet rijden) en de bespieren lijkt als de sneeuw voor de zon verdwenen Verdrietig
Al die tijd trainen lijkt nu binnen twee weken te niet te zijn geweest.

Kan iemand me misschien vertellen of de bespiering nu sneller terug komt?
En wat is nou echt een goeie training voor het kruis?
Zowel onder het zadel als er naast..?
Duurt het normaal gesproken ook zo lang?
Of heb ik haar misschien niet op de optimale manier getraint> nogmaals wat is de optimale manier dan?
Echt alles is welkom.

Jetta

Re: Arm bespierd kruis na 2 weken stil staan..? Help aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:18

Als je je paard goed getraind hebt vóór de blessure, is hij/zij er weer snel bovenop, ook al lijkt het nu niets meer met de spiermassa. Je zegt zelf al: een arm bespierde achterhand. Straks rustig oppakken met longeerwerk en daar bij eerst goed loswerken, dan de achterhand goed onderdrijven en het paard met hals neerwaarts laten lopen. Kan ie alles weer even lekker uitrekken. Je hebt er geen bijzetten o.i.d. bij nodig, hooguit even een band om de achterhand. Je kunt hier heel goed een bandage voor gebruiken die je aan de longeersingel vastmaakt en dan om de achterhand en aan de andere kant aan de longeersingel vastmaken. Dan wordt je paard even bewust gemaakt van de achterhand. Neem de tijd en zorg voor afwisseling in het werk. Als het lekker gaat, stap je er weer eens op.Succes.

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:12

Ja, dat klopt, De pony van mijn dochter is er 1 maand uitgeweest.
Alle bespiering was weg. Na ongeveer 2,5 week trainen zat het er ook weer. Longeerwerk zoals hierboven beschreven staat is heel goed maar onder het zadel ook veel overgang rijden en rustig weer oppakken.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:24

Ben iig blij dat dit niet alleen bij mijn paard is...
Woensdag kan ik waarschijnlijk weer beginnen met longeren en dan ga ik zeker weer beginnen.
Jammer dat die bespiering zo snel weer verdwijnt.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:32

heej
mijn pony staat nu ook al weer een tijdje stil(iets meer dan een maand)en mag over anderhalve week weer beginnen.
toen ik dr kocht had ze erg weinig spieren voor dat ze kreupel was waren die er al aardig aangekomen maar nu zijn ze er weer af.. maarja dr hals is nog redelijk normaal gebleven maar bij dr kont en schouders is het aardig slap maarja komt wel weer goed
Succes!!