Ik rij de laatste 2 jaar al met een hackamore. Minn haflinger verdraagt namelijk geen bit in zijn mond tijdens het rijden..Voor de wagen is het geen enkel proleem, maar heb ohz allerlei bitten geprobeerd, en bij geen enkel bit is ze normaal te rijden. Dan gaat ze expres verkeerd aangaloperen, op het hek af rennen enz enz.
Vanaf dat 1 dag ik met hackamore rij voelde het al goed aan. Al werd ik wel gek va nde mensen die zeiden dat het zo gevaarlijk was...Ik he bzelf een hackamore met korte scharen. (de bovenste op de foto). En ik weet niet hoe hard je aan je hack moet trekken, om die neus te breken..Mij zou het iig niet lukken. Ook hier bij ons op de manege lesen de kinderen zelfs op pony's die op hackamore lopen. Het effect van de hackamore is zo aangenaam dat ik nooit mee over zou stappen op een ander bit voor Lasagna. Eerst met bit kwamen we in de B dressuur niet een in de goede galop, inmiddels loopt ze al l2 bij ons thuis..Ik rij geen officiele wedstrijden dus dat is geen probleem voor mij. Ook vinden ze het bij ons op de club bij onderlinge wedstrijd geen enkel probleem
. Ook het nagefelijk rijden is niet zo een probleem. Lasagna pakt dit niet super op, maar de laatste maanden begint ze het steeds beter door te krijgen, helaas lijkt het op fotos alsof er hard aan de hackamore getrokken word, omdat hij gewoon snel doorschaart...
Hopelijk heb ik je voldoende kunnen helpen
Heb je nog vragen, mijn pb box staat open