Fokmerrie - hoe beste te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Fokmerrie - hoe beste te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:53

Hier aan huis staat op het moment [naam verwijderd]. Ze is te koop, ik heb er in oktober geen huisvesting meer voor.

[naam verwijderd] heeft zichzelf wat aangedaan waardoor ze niet meer geschikt is voor sport-gebruik, maar ik rijd er wel met veel plezier vlotte buitenritjes mee langs de weg en door het bos.

[naam verwijderd] heeft me een prachtig veulen gegeven 2 jaar geleden, en ondanks haar probleem met haar achterbenen (ze heeft spat als gevolg van langdurig tegen een betonnen wand aanschoppen omdat ze het buurpaard niet aardig vond) geloof ik absoluut in haar als fokmerrie. De spat is niet genetisch aanwezig.

Van haar spat ondervindt ze weinig hinder; nog steeds draaft ze in middendraf de klinkers uit de straat. Net op een kleine volte kan je zien dat het anders is. Genetisch komt [naam verwijderd] uit een mooie lijn waarin weinig predikaten voorkomen (merries vaak klein, rodn de 1.60m.) maar er zit wel heel veel beweging en ras in.

Goed - ze moet echt weg dit najaar. Hoe zal ze het best te verkopen zijn? Zal ik ervoor zorgen dat ze drachtig is, of verkoopt het beter 'gust'?

Het gaat trouwens om deze merrie, de moeder van mijn [naam verwijderd]:
Afbeelding
Balzflug x Zeoliet x Elanda (=volle zuster Chopin) van Pele

Maitu

Re: Fokmerrie - hoe beste te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 07:38

Drachtig verkoopt denk ik beter, anders moet de toekomstige eigenaar haar een heel jaar gust op stal hebben!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:13

Ik denk ook dat ze drachtig beter verkoopt, een fokker is eerder geneigd om een "guste" merrie weg te doen dan om er een bij te kopen Knipoog .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:09

Ja ik denk ook idd dat drachtig beter verkoopt,maar dat ligt natuurlijk ook weer aan het prijskaartje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:35

drachtig verkoop meestal beter...maar je moet maar net iemand tegen het lijf lopen die die bloedlijn in z´n toekomstige veulen wil hebben en dat is niet altijd even makkelijk