Keuring paardentrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

findi

Keuring paardentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:28

Wat word er bekenen bij een keuring van een trailer?
Ik heb google al afgezocht maar ik heb blijkbaar de foute woorden ingetoetst want ik vind geen 1 site die aan mijn vraag beantwoord.

Ik heb ook al naar RDW gekeken maar daar staat ook niet echt op wat er gekeurd moet worden. Dus wie kan mij helpen? Als je een pas gekeurde trailer koop is die dan weilig? Is de regeling in Belgie en in Nederland gelijk? Wat gebeurt er als je als Belg een Nederlandse trailer koopt? enz.

Sassy77

Re: Keuring paardentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:21

Volgens mij is t niet meer verplicht om je trailer jaarlijks te laten
keuren maar wel verstandig oa voor de vloer en remmen !
Je kunt de trailer na laten kijken/keuren bij een dealer/verkoper van aanhangers
Met een trailer uit Belgie zit je met het invoeren en keuren voor
t kenteken. Kun je denk ik het beste de douane bellen en vragen!

findi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 11:50

Weet iemand heir misschien een site over? (alles is op internet te vinden. niet? toch?)
Ik zou graag weten als je een trailer koopt en je laat die keuren ofdat je dan nog voor verassingen kunt komen staan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:21

mijn trailer is Focwa gekeurd bij een trailerdealer, ze kijken m helemaal na en repareren wat nodig is. Volgens mij kun je gewoon bij een trailerdealer vragen of ze ook keuren en wat hun regeltjes zijn, dat kun je van te voren afspreken net als een beurt bij je auto. Mocht je willen weten waar de mijne gekeurd is PB dan even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:06

Uhm, mijn trailer kwam uit Duitsland maar daar is illegaal mee gereden in Nederland, dus hebben we hem bij het RDW laten keuren (in Hem was dat geloof ik). Het is een technische keuring; de wiellagers worden gecontroleerd, de ophanging, de rem, de koppeling, de verlichting enz. Het is een keuring ter verkrijging van een kenteken, en dat is voor alle buitenlandse trailers. Maar hoe dat met Belgie zit, ik heb geen idee! Ik heb hier net ff over met mijn vader gebeld, en die zegt dat het op de website van de RDW (www.rdw.nl) wel te vinden is. Succes!