2 weken vakantie.of toch rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

2 weken vakantie.of toch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 17:46

ik krijg een pony.Maar in de zomervakantie ga ik op vakantie.En me moeder zegt dan doen wij hem voor 2 weken op wei(is wel toezicht). Maar ik heb zo iets van ja dan wordt hij niet bereden.Misschien is hij als je weer gaat rijden stront vervelend.

Dus mijn vraag is voor de mensen die dit ook doen.Hoe pakken jullie het weer op en hoe reageert jou paard als je een tijdje niet gereden heeft?

plutolover

Re: 2 weken vakantie.of toch rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 17:47

want opzich is het voor een paard ook wel eens lekker als hij vakantie heeft

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:59

Het kan wel.
Maar reken er wel op dat ze best snel terugvallen, als je zelf 2 weken plat op je gat zit en je gaat daarna weer aan het werk moet je ook weer inkomen!
Als je daarna weer gaat rijden kan hij op loperig zijn, of strondvervelend, of superbraaf, of.... tja dat ligt er net aan hoe hij is!
Dus of je er verstandig aan doet kan ik echt niet zeggen, dat is per paard/pony totaal verschillend.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:10

mijn bedoeling is ook.als hij terug komt.Dan ga ik eerst kijken hoe hij is.En daarna gewoon alles rustig op pakken.En voor dat ik ga rijden eerst even losgooien.Of even met zadel op zijn rug longeren

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:14

Ik heb Lady vorig jaar zomer ook 2 weken vakantie gegeven op de wei toen wij zelf op vakantie gingen. Dat is allemaal heel goed gegaan, ik kreeg een heel vrolijk en werkwillig paard terug.
Afgelopen week ben ik ook een week weggeweest en zou ze ook vakantie gehad hebben als ze niet met een peesblessure liep, want ik merk nu ook aan haar dat ze het werken een beetje zat is en dan heeft een weekje rust vaak een heel positief effect.
Ik zou eerst eens kijken wat jouw pony doet als je hem 2/3 dagen achter elkaar alleen op de wei laat/losgooit/longeert aan een halster en dus niet rijdt. Als hij daarna helemaal gek is, zal die dat na 2 weken waarschijnlijk nog meer zijn Knipoog en als hij daar gewoon goed op reageert gaat het met 2 weken waarschijnlijk ook goed.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:58

Je kan ook altijd een bijrijder zoeken Willeke voor die 2 weken...