wedstrijd hoe doe ik m'n haflinger zijn haarom...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

wedstrijd hoe doe ik m'n haflinger zijn haarom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 16:46

help, deze zaterdag wat gaat komen moet ik een wedstrijd afleggen, ik wil graag iets heel mooi's doen met mijn haflinger, maar dat mag geen uren in beslag nemen want we hebben hooguit een uurtje om de haren te doen ik wil wel matje maken maar dan krijg je dit:
Afbeelding

hij heeft ook een stuk weggeschuurt door zomerruif!
[img]http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nFAAAAPAELiYX1J03PSW61A2G1uoZLwPFxcRznJIvMnwrEFH4GdtPLA[/img[

of een hengstevlecht?
Afbeelding

hij heeft echt ontembaarhaar!
Afbeelding

vorige keer was zijn haar zo.. maar ik wil iets 'puntenwinnend"
Afbeelding

laat eventueel zien wat je doet met jou haflinger /of ander paard en een beetje uitleg aub
zou ik zijn voor pluk ook invlechten?

YentlKG

Re: wedstrijd hoe doe ik m'n haflinger zijn haarom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:47

kzal een hengstenvlecht maken maar dan dat die strak om de nek zit (dus helemaal boven) ik vind dat het je pony super staat! echt stoer Lachen

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 16:48

thx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:49

Ik zou een hengstenvlecht proberen, en hem toch ook langer naar achteren meenemen, dus niet halverwege de hals de vlecht doen. En anders kortwiek je de hele boel en laat je het weer gelijkmatig aangroeien? Dat zou ik zelf nog gaan doen...

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:50

Ik weet niet of het echt gevlochten moet worden, maar met die rare hap eruit wordt dat niet echt mooi denk ik. Ik zou de manen wassen, goed ontklitten, uitborstelen en er het beste van hopen...
Hopenlijk is die zomerruif nu weg, anders groeit het nooit meer aan zeker.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:20

Ik ga met Maya mee: kortwieken, dan goed wassen, borstelen en het beste er van hopen. Het is niet leuk, maar op deze manier kan er niks mee en het word er niet mooier op. Wel heel erg zonde dat er zo'n hap uit zijn manen is!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:36

jammer van de hap, maar als je de extreem lange manen iets korter maakt, zie je het verschil niet zo. Dan worden een matje en een hengstenvlecht ook veel mooier. Ik zou bij beiden (matje of hengstenvlecht) zowiezo een knotje in de voorlok doen, dat maakt het af.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 18:16

hij heeft elk jaar van zijn 15 jaar dat hij al bij de eigenaar staat al zomerruif gehad, elke zomer opnieuw dus, hij wordt s'morgens en s'avonds behandeld met een product wat heeeel goed helpt, maar het lijkt wel of dat stukje niet bijgroeit! jammer wel, er wordt meestal 5cm vand e haren gedaan maar dat groeit als een gek terug aan, eigenaar wilt het er niet korter op maken, dus houd mijn 'mening' stop! maar toch bedankt! de manen zijn wel veeel te lang om allemaal knotjes te maken e? bij de voorpluk ga ik het wel proberen. merci

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:39

Knotjes bij een haflinger is vaak echt niet mooi! Ik zou ook gaan voor die hengstenvlecht.

Heb je een officiele wedstrijd? Je kunt ook manen gewoon goed wassen en uitborstelen, de manen van een haflinger hoeven niet gevlochten op concours. En anders ga je voor je proef even naar de jury en zeg je het even..
Succes iig!

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:30

Waar woon je ergens? Als het een beetje in de buurt is wil ik wel een hengstenvlecht komen maken.

Ik maak hem namelijk anders dan dat jij doet, en weet zeker dat ik er wel iets van kan maken. Wat erg scheelt is dat voor het kalere stuk een wat langer stuk zit, dus dan heb je nog wel manen om mee te vlechten. Ik vlecht ook met touwtjes in dit soort gevallen, waardoor het nog beter blijft zitten.

Voor foto's van de hengstenvlechten die ik maak, kun je wel even op mijn website kijken, daar staan heel wat foto's van mijn haflinger met hengstenvlecht. Vooral onder het stukje 'Van gewone haflinger naar lekker ding' staan een aantal duidelijke.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:38

ik heb ze bij mijn haflinger gewoon los, omdat ze een hele bos heeft Haha!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 20:13

ik woon in Belgie (limburg ligt bij hasselt)
maar, dat is heel vroeg dat we altijd daar moeten zijn enzo, maar toch bedankt, je kan misschien tips geven hoe je dat PRECIES doet kan helpen hehe, merci ps mooie hengstenvlechten

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 10:36

hafjesbokker schreef:
maar, dat is heel vroeg dat we altijd daar moeten zijn enzo, maar toch bedankt, je kan misschien tips geven hoe je dat PRECIES doet kan helpen hehe, merci ps mooie hengstenvlechten

Kijk eens in dit topic Op verzoek: de hengstenvlecht in stappen, daar staat het helemaal uitgelegd door mij en mijn haffie. Mocht je daarna nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!! Succes ermee!!!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:19

schapendoes schreef:
hafjesbokker schreef:

Kijk eens in dit topic
Op verzoek: de hengstenvlecht in stappen
, daar staat het helemaal uitgelegd door mij en mijn haffie. Mocht je daarna nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!! Succes ermee!!!

dat is nog eens een goed idee, ik maak nu altijd een dubbele rij knotjes, staat ook wel mooi vind ik, maar kost wel 2 uur om het erin te krijgen. En een hengstenvlecht zakt bij mij meestel ook uit, toch maar eens zo gaan proberen dan.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:10

Ik zou ook een hengstenvlecht maken, maar dan dichter tegen de manenkam aan en zo lang mogelijk naar achteren doorvlechten.

Kussiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:18

Ik vind Los 0ok wel leuk!..