went ze er gewoon aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

went ze er gewoon aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:00

Hoi

Mijn pony gaat komende zaterdag naar de manege om daar 4 maandjes te staan alleen ze staat nu van half 9 smorgens tot half 10 savonds buiten. Op de manege zal ze niet elke dag buiten staan, alleen als ik haar er zelf op zet of ik zal het moeten vragen.
Maar zal ze er aan wennen dat ze de gewoon binnen staat? Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad en hoe reageerde jou pony dan?

Groetjes

snoetie

Re: went ze er gewoon aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:06

ik denk dat ze er vanzelf wel aan zal wennen, zolang ze nog maar nog beweging krijgt en zich niet gaat vervelen Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:47

Hou r wel in de gaten, want t is best een grote verandering. Kan nog wel een spijsverteringsproblemen geven. (koliek) en daardoor ook stalondeugden als luchtzuigen. Probeer r iig elke dag beweging te geven of buiten te zetten.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:57

ze zal er aan wennen, maar of ze het fijn zal vinden? verder ga ik mee met het bovenstaande, hou haar maar goed in de gaten!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:23

Inderdaad wel zorgen dat ze er iedere dag uitkomt! Mijn paard staat sinds ik haar heb ook niet meer zomer en winter op de wei (alleen in de zomer) en ze heeft er wel even aan moeten wennen. Sinds het weideseizoen weer is begonnen merk ik het verschil pas goed: ze is weer veel vrolijker en minder narrig naar andere paarden. Maar hou haar inderdaad goed in de gaten en laat haar geen 24/7 op stal staan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:26

Mijn merrie had ook zo een verandering te verduren en die is er zwaar depressief van geworden. Ik wist ook niet dat het kon, maar ze werd gewoon ziek van het binnenstaan. Ook ging ze luchtzuigen en werd ze mager. Vanaf de dag dat ze weer de hele dag naar buiten ging was het goed. Ik heb mijn paardje met tranen in mijn ogen beloofd dat ik haar dat nooit meer aan zou doen.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:30

Misschien een ideetje om haar nu steeds wat eerder naar binnen te doen, en of later naar buiten, zodat de tijd die ze per dag buiten staat al wat korter wordt en de verandering alweer wat kleiner!

Succes ermee!