Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
judith_cloud schreef:BIj dravers wordeb ze al betuigd als ze een jaar zijn, het tuig om gehangen, zij zijn eerder "rijp" ik zou toch echt minstens een jaar nog wachten,

Lola4913 schreef:Je enter is er nog veel te jong voor.
Hij is nog volop in de groei. Het beenwerk en met name de gewrichten kun je erg beschadigen. Zijn rug zal je er ook geen goed mee doen. Organen zijn volop in ontwikkeling.
Wacht totdat hij zeker 2,5 jaar oud is. Laat hem tot die tijd lekker groeien en jong zijn.
Poetsen, tutten, wandelen, veel in de hand nemen. Daar kun je hem super handzaam mee maken.
Maar vergeet niet dat je paardje pas een peuter is.

shetmate schreef:Ik vind het ook heel vervelend dat hij alleen staat hoor, maar de drie friezen waar hij bij stond, staan nu in een ander weiland met nog 8 andere friezen. Het lijkt me niet zo'n heel goed idee om hem daarbij te zetten. En een maatje zit er voor hem niet in, omdat de man waar hij bij staat geen andere pony's wil hebben. Ook geen geit of schaap. Ik ben bezig met een adresje waar hij misschien tijdelijk heen kan, totdat de friezen weer terug komen.
shetmate schreef:Ik vind het ook heel vervelend dat hij alleen staat hoor, maar de drie friezen waar hij bij stond, staan nu in een ander weiland met nog 8 andere friezen. Het lijkt me niet zo'n heel goed idee om hem daarbij te zetten. En een maatje zit er voor hem niet in, omdat de man waar hij bij staat geen andere pony's wil hebben. Ook geen geit of schaap. Ik ben bezig met een adresje waar hij misschien tijdelijk heen kan, totdat de friezen weer terug komen.
Het was ook niet mijn idee om hem helemaal te gaan beleren hoor. (niet dat jullie denken dat ik een dierenbeul ben ofzow..) Ik wandel vaak met hem rond door het dorp en het bos, dat vindt hij erg leuk. Daarom dacht ik, dat kan ik ook doen als hij een bitje in heeft en ik hem het sturen enzo leer. Daar heeft hij lijkt mij weinig last van. Het is een mooie voorbereiding. Ik ken wel meer mensen die ook al vroeg met het bit enzo beginnen, maar het is echt niet zo dat ik hem aan het werk zet hoor. Gewoon voor de lol. En voor de lol van de pony, hij vindt het wel leuk om wat te doen!