Wat is de reden dat jullie een paard hebben aangeschaft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mikolaiki

Wat is de reden dat jullie een paard hebben aangeschaft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:41

hoi mensen,

Wij hadden een vraag en zouden graag willen dat jullie daar een zo uitgebreid mogelijk antwoord op willen geven.
Wij doen een onderzoek over paarden, en zouden graag willen weten waarom jullie nou precies een paard hebben aangeschaft?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Doeg

Mikolaiki en Mikolaikifan

shetmate

Re: Wat is de reden dat jullie een paard hebben aangeschaft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:05

Ik ben min of meer per ongeluk aan m'n shet gekomen. Ik kende hem al vanaf dat hij een veulen was. Die man wou hem naar de slacht doen, dus de man waar ik reed, wou de pony wel kopen. Daar zijn wat misverstanden over gekomen, dus heb ik hem overgekocht.
Gelukkig zijn er mensen in het dorp waar m'n pon mag staan! Heel misschien ga ik binnenkort zelf een stukje land huren.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:51

ik kwam al sinds mijn 4de op een campingmanege...
een paar jaar later was er een hele leuke pony bijgekomen,beauty.
ik reed daar altijd op,ik verzorgde haar altijd..noem maar op.

nou bijna 2 jaar geleden werden al die manegepony's daar verkocht,ik kon haar gewoon niet weg laten gaan,dus heeft mijn moeder haar gekocht. Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:20

Ben toen ik klein was begonenn met rijden op maneges. Van daar uit ben heb ik altijd voor mensen gereden. (verzorgpony's) Toen ik 18 was ben ik gestopt, en op m'n 20e toch weer verslaafd geraakt. Alleen kon ik toen nergen voor nix rijden. En ik heb altijd gezegd, dat als ik er voor moest betalen, ik er net zo goed een voor mezelf kon kopen. En ik werkte toen al full time, dus heb ik er een gekocht. Helaas is die vorig jaar december afgemaakt, en daarom heb ik nu een ander paard. Kan niet zonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:23

Goeie vraag..
Vroeg of laat begint het toch te kriebelen, bij mij begon het toen ik drie jaar reed. Er was plek vrij op de stalling waarr ik 2 minuten vandaan woon en toevallig stond er ook een leuk jong pony`tje te koop (mijn maat)..
Tsja dan weet je het he? En ik heb lucky nu 1 jaar 5 maanden en 10 dagen..

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:27

tja begonne met een ezel ja echt waar later toen we verhuizen maatje bij gekocht ook een ezel en kregen we er een shet bij daar toen op gaan rijden oten die te klein werd verkocht familie paard gekocht een tinker van 3 weken oud nu inmiddels 5 maar toen ook op manege gereden en nu hebben we er al weer 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:39

Mijn eerste pony was een beetje logische stap. Ik reed hem al 7 jaar en toen hij weg meost hebben wij ehm gekregen. Toen meost die pony na twee manden ingeslapen vanwege ziekte en hebben we besloten een eniuwe pony te kopen. Nu een aantal paarden verder ben ik bij toeval gekomen aan de pony die ik nu heb, maar daarbij ben ik ook weer aan het kijken voor een paardje voor de sport. Eigenlijk is het gewoon zo gelopen dus.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:15

ik reed nog niet voordat ik mijn shet kreeg. Mijn pa had kanker en iedereen was daar mee bezig. Mijn zus was toen 8 en ik 6 jaar. Kenissen van mijn ouders wilde toen hun shet kwijt, en mijn pa vond het een leuke afleiding voor ons. De dochter van die kennis heeft ons toen les gegeven. Mijn zus is er, toen ze uit onze shet gegroeid was, mee gestopt. Ik heb een andere pony gekocht(de shet is nog altijd van ons), die na 3/4 jaar weer verkocht. Nu heb ik alweer een paar jaar een heel leuk paardje Lachen en ik denk er over er nog een bij tekopen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:19

Ik zorgde al ruim 2 jaar voor mijn huidige pony. Toen de eigenaar hem op den duur wilde verkopen, hebben wij hem gekocht.
En van mijn jaarling: ik wilde een jong paard die ik naar mijn hand kon zetten. Maar wel wil ik eerst mijn studie nog afmaken. Vorig jaar was dat nog 3 jaar, dus werd het een veulen. Als ik klaar ben met mijn studie kan Zillion ingereden worden.

Edit: de pony is nu 28 jaar en al enkele jaren met pensioen, vandaar dat ik een nieuw paard wilde.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:25

Ik heb altijd gezegd dat als ik klaar was met mijn opleiding en vast werk had dat ik dan een eigen paard zou kopen (rij al vanaf mijn 5e)... Dus daarom Haha!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:53

Door een vriendin van mij ging ik ook op rijles, en dat vond ik zo geweldig dat ik na een jaar of 4/5 kon ik na veel gezeur een pony stallen bij een boer.
Die pony heb ik nu nog steeds alleen stat ze inmiddels wel op pensionstalling *gelukkig* Haha!

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 15:55

heel erg bedankt voor alle reacties! Echt super. Ga alsjeblieft vooral door met reageren. Groetjes

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:19

Vanaf kleins af aan ben ik altijd al gek geweest op paarden.
Op me 6de mocht ik op paardrijden en op me 12de was ik in me vrije tijd vooral te vinden op een manege.
Verschillende verzorgpaarden gehad omdat ik geen paard/pony van me ouders kreeg.
Tot me 20ste heb ik verzorgpaard(en) gehad.

Toen ik 20 was kreeg ik contact met een vrouw die graag een paardje wilde gaan kopen maar zelf niet genoeg tijd had om de hele verzorging opzich te nemen en wilde dus dat ik daarbij zou gaan helpen.
Dat heeft in totaal 3 maanden geduurt> paard was een draak en ze kon hem niet terug brengen waar ze hem vandaan had.

Ondanks dat dit paard zo ontzettend moeilijk bleek te zijn vond ik het zo'n bijzonder dier...
een paard met karakter, het soort paard dat echt bij mij past.
Uiteindelijk heb ik het paard kunnen overnemen en nu ben ik nog altijd de trotse bezitter.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:53

Ik ging vanaf m'n 8ste op de manege rijden en heb daar 7 jaar gereden totdat ik m'n eerste eigen pony kreeg (en da's dus 3 weken geleden Tong uitsteken). Een meisje dat bij mij in de les reed vertelde dat ze vlakbij een pensionstalling woonde en toen ging ik een keer mee kijken bij die stalling en toen hebben de mensen daar een pony voor mij geregeld. En het was eigenlijk heel onverwacht, want ik werd op een vrijdag gebeld dat er 2 leuke pony's voor mij waren en de maandag daarop was 1 van die pony's van mij.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:57

Ik reed al jaar en dag op de manege, een eigen paard leek een onbereikbare droom (vooral vanwege hoge stallingskosten). Toen kwam er in mijn dorp een stalling bij en meldde mijn vriend dat het maar € 100 per maand was en of ik nu dan toch niet een eigen paard wilde. Ja tuurlijk wel!! Natuurlijk bleek de stalling iets duurder en na een verhuizing stond ik op een nog duurdere stal Clown maar het paard was er en degene die ik nu heb gaat ook echt nooit meer weg!

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:02

Ik ben vanaf kleins af aan helemaal gek op paarden.
Op mn 7de mocht ik dan eindelijk paardrijden op een manege. Daar heb ik 6 jaar gereden.

Toen ik 11 was, ben ik samen met mijn vriendin 13 haflingers gaan verzorgen. Daar verzorg ik nu nog steeds, met een aantal andere meiden, ondertussen mn beste vriendinnen Haha!

Vorig jaar kwam het (toen nog) schokkende bericht dat we voor 8 maanden naar Amerika moesten verhuizen, i.v.m mijn vaders werk. Nou dat vond ik echt verschrikkelijk! Ik wou absoluut niet mee, ik kon toch niet zonder paarden!
Nou, mijn ouders dus maar beloven dat ze met me op zoek zouden gaan naar een (verzorg)paard.

Eenmaal in Amerika, een prachtige arabier gevonden die ik kon leasen. Ik was er echt elke dag te vinden, en op eeen gegeven moment mijn ouders dus ook Haha!
En toen waren de 8 maanden over... Ik wou helemaal niet terug!! Ik had zo'n band met Dancer opgebouwd.... En mijn ouders (vooral mijn moeder) dus ook..
In die 8 maanden beseften mijn ouders eigenlijk hoe gek ik op paarden was, en hoe fantastisch paarden zijn Haha! .
Mijn ouders vonden het dus ook verschrikkelijk om Dancer te moeten verlaten, en mijn ouders hebben er zelfs over gedacht om haar mee te nemen naar Nederland!

Eenmaal terug (na een moeilijk afscheid) konden mijn ouders echt niet wachten om een paard te kopen Tong uitsteken
Ze zijn nu echt helemaal gek op paarden Haha!
Dus nu nog steeds op zoek naar een geschikt paardje *LOL*
Nouja, het is een heeeel verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben!!

Dus een Tip: Als je geen paard van je ouders mag, maar paarden zijn je lust en je leven, zorg dat je ouders ook paardengek worden, en binnen een paar seconden heb je een paard Knipoog

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:55

ik wou al lang een eigen paardje.

om gewoon leker mee te rijden in de bak en ik het bos terijden

per 1 junie komen de paarden thuis te staan, we hebben weiland gehuurt en stallen bij huis en ook nog vlakbij het bos.
en dat heb ik altijd gewild lekker in het bos rijden

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:08

M'n eerste (E-)pony (die ik nog steeds heb), tja die hebben we gekocht omdat ik jong was (11 jaar toen), en ik en m'n zus (14 jaar toen)wilden héél graag een eigen pony. Je kent het wel op die leeftijd... En waarom we die toen wilden? kan je lekker doen wat je wilt!

2e paard: was van plan om er óóit nog een paard bij te kopen om er wedstrijdgericht mee te gaan rijden. Maar nu zit ik op een paardenopleiding en ben er achter gekomen dat het toch wel een voordeel is als ik een vast paard heb om mijn opleiding mee door te werken, vandaar dat het 2e paard er nu al is.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:10

Ging met Needje (van bokt) kijken bij de stal waar ze haar paardje Sinaedo had gekocht en daar stond de liefde van mijn leven. Had op dat moment al een paard en was totaal niet op zoek naar een nieuwe of andere!! Ondertussen staat deze dame al weer een paar maandjes lekker naast onze knappe Sinaedo buurman.. Zou d'r voor geen goud willen missen. En heb mijn andere paard een mooi tehuis gegeven bij mijn nichtje..
Tja dacht nog wel dat liefde op het eerste gezicht niet bestond...... Clown

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:24

Ze stond op de manege waar ik reed en werkte..En toen mocht ik haar poetsen eerst eens per week en toen steeds vaker tot elke dag.En toen ook longeren en alles..En ze heeft ook 2 keer een veulen gehad toen ze van de manege was..En toen vorig jaar voor zafira geboren was kwam de eigenaar op dat moment naar me toe..dat ze ging besparen oid en laine er uit ging..Nou nooit ging ze weg bij mij...en hele goede vriendin heeft toen alles aan mijn mams uitgelegd en die wist ook wel dat ik niet zonder haar kon..dus hebben ze haar gekocht voor mij Lovers.En verder betaal ik nu alles zelf maar dat heb ik er 100% voor over Lovers

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 20:31

Zolang ik me kan herinneren was ik gek van paarden, maar helaas wilden m'n ouders geen paardrijlessen betalen. Toen ben ik shetjes in de buurt gaan verzorgen. Op m'n 10de beseften mijn ouders gelukkig dat het maar beter was als ik op de manege ging lessen. Ik heb tot mijn 17e op de manege gereden, maar daarnaast heb ik verschillende verzorgpony's gehad waar ik bijna ieder dag na school te vinden was. Toen ik een jaar of 15 was nam mijn zus een bijrijpaard, en ik ging regelmatig mee en reed er ook af en toe op. Op mijn 17e ben ik daarnaast nog een tijdje zelf een paard voor iemand gaan rijden (voor een dag of 2 in de week).

Na 2 jaar ben ik daarmee gestopt en ben ik hetzelfde paard vast gaan rijden als mijn zus. Die merrie was uiteindelijk praktisch mijn eigen paard omdat de eigenares er geen zin meer in had maar haar ook niet wou verkopen. En mijn zus ging ook steeds minder. Dus toen ging ik 7 dagen in de week naar Javayo. Vorig jaar (na ruim 3 jaar) was het de bedoeling dat ik haar officieel over zou nemen voor een symbolisch bedrag; helaas is dat helemaal mis gegaan omdat we haar in oktober in hebben moeten laten slapen Verdrietig

Rond januari begon het weer te kriebelen en werd mij een heel leuk bijrijpaard aangeboden voor 2 dagen. Dat paard rij ik nu nog, maar hoe leuk hij ook is, het blijft kriebelen: ik wil 7 dagen in de week kunnen gaan en ik wil gewoon mijn eigen gang gaan. Ik wil naast het rijden ook graag andere dingen doen, zoasl werken met lange lijnen, vrijheidsdressuur e.d. Ook zou ik graag met m'n paard op vakantie willen gaan.

Nu heb ik net gister een paard gekocht! (hij moet alleen nog gekeurd worden) en nu kan ik eindelijk alles doen zoals IK dat wil en wanneer ik dat wil. Ook heb ik dit paard zelf uitgekozen. En ik wil dit al zo lang ik me kan herinneren, en wordt het maar eens tijd dat ik mn aandacht en tijd in mijn eigen paardje ga investeren! Geen gestress meer van: mag ik dit wel, mag ik dat wel... wat toch onvermijdelijk opspeelt met bijrijpaarden!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 23:25

mijn zus heeft vroeger een welshje gehad en die vond ik toen al wel lief enzo, ook wel eens opgezeten maar verder niet.
Toen we de dijkverzwaring kregen moesten onze ganzen weg, ze hoefden opzich niet weg maar we mochten geen vijver meer *want door een l*llig vijvertje zou heel de dijk verzakken.. yeah right*
maar goed, we wilden een goed plekje dus hebben we een adres gezocht om ze heen te brengen en helaas voor mijn mams, het was op een beginnende manege waar ik ongeveer 7 jaar heb gereden. Dus die ganzen hebben achteraf heel wat centjes gekost Tong uitsteken
Maar goed, op m´n 13de konden m´n ouders het financieel aan en ik wilde heel graag een eigen paard en toen hebben we een Epony aangeschaft. En vandaag de dag hebben we die nog steeds en mochten we ooit nog verhuizen naar een groter huis met meer stallen en weiland komt r zeker eentje bij!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 07:42

ik heb me shetlander gekregen omdat ik er helemaal verliefd op was! en maar bleef door zuren dat ik hem wilde hebben.maar ik werd na 4 jaar te groot voor me shet dus toen kreeg ik een tinker!maar dat was niet echt een paardje vor mij jammer genoeg want hield/hou heel veel van haar!nu heb ik een engels volbloed! en ik hoop dat ik die wel kan houden want het steekt heel erg als er weer een paardje weg moet wegens redenen!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 08:28

Zo gauw ik kon kruipen kroop ik bij de paarden van de buren door het weiland! (ja de paardenliefde was echt aangeboren). Mijn moeder stond dan aan de rand de buurman te roepen om mij er weer uit te halen. Op mijn 4e kreeg ik een shetlander om mee rond te keutelen. Rond mijn 6e was ik veel bij de buren te vinden die hadden ook ponys en paarden... toen ik een jaar of 9 was kreeg ik mijn eerste pony een C- pony genaamd ronny(jaja). Inmiddels rijd ik al weer een jaar of 20. Toen ik het huis uitging heb ik mijn laatste paardje verkocht en ben ik gaan rijden op een stal voor iemand anders. Na een tijdje wou de eigenaar een bepaald paard verkopen en dat heb ik toen gekocht. En nu heb ik sinds een jaar mijn tweede (zelfbetaalde) paard Orient voorlopig zou ik die nog niet willen missen. Ik kan gewoon echt niet zonder paarden.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:40

Het gazongras werd te lang Clown

Nee maar ik was al 8 jaar aan het zeuren ofzo voor een eigen pony! Maar een grote mocht ik niet want ik ben hier de enige paardenfreak mijn ouders zijn niet zo super paarden kenners! Nou dus bedacht ik mij dat een Shetlander ook goed was Haha! Hij mocht dan bij mijn 15 verzorgshets staan. Nu kwam er toevallig een leuke shet op bokt te koop! Nou ok die mocht ik dan hebben, gaan kijken en ok! Nu kon hij komen, maar dat was in januari al, en ik kon hem pas van april bij de verzorgpony's zetten! Dus hebben we hem dan toch maar in de wei achter ons huis gezet en daar staat hij nu nog steeds Ja