natte bak....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

natte bak....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:35

Heey
Ik wou eigenlijk net gaan rijden maar toen zag ik dat onze bak nogal nat was. (nogal denk aan 1/3 van de bak = plas). En toen vroeg ik me af, voor wie/wat kan het rijden in een natte bak eigenlijk meer kwaad.

Voor je paard? (dat hij er problemen mee krijgt met zijn hoeven ofzo?)of voor de bak? (dat de bak er heel slecht en hobbelig van woord ofzo)

En dan de laatste vraag, als jullie bak erg nat is gaan jullie dan wel rijden of niet?

groetjes Isa (met een natte bak Tong uitsteken )

Britt

Re: natte bak....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:39

je kan ook buitengaan rijden? als de hoefslag vrij is dan is het niet zo'n probleem in de bak, dan kan je figuren rijden aan de andere kant van de bak en aan de kant van de waterplas gewoon over de hoefslag blijven lopen Tong uitsteken of je gaan hozen Schijnheilig

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:41

Denk niet dat het voor 1 van de 2 slecht is hoor

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:53

Ik heb vanochtend ook in een natte bak gereden. Vindt ik nooit zo leuk, want ALLES zit onder de modder, BAH! Mijn paard vind het ook niet leuk want die is bang voor natte voeten (watje) en wil niet nageeflijk lopen, want dan krijgt ze spetters op haar hoofd...! Verder is het volgens mij niet echt schadelijk, mits de bak niet glad is of zwaar (drijfzand). Als je paard mok heeft is het ook niet zo handig.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:51

Op z'n tijd is t zelfs wel goed voor je paard om en een natte bak te lopen. Ze leren op hun benen te lopen. (anders glijden ze uit)
Alleen als de bak ook nog eens erg zwaar is rij ik er niet te lang in ivm de pezen.
Ik heb zelf ook echt een hekel aan modder overal, dus ik ga meestal buitenrijden als de bak bij ons nat is.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:54

ik zou het niet weten of het slecht is Lachen
mijn paard loopt er iig niet erg ontspannen in,en hobbelt dus ontzettend erg Bloos

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:56

Als het alleen maar nat is en verder niet ongelijk of zwaar of zuigend, dan maakt het niet veel uit, je wordt er alleen heel vies van.
Een ongelijke bodem onder de nattigheid zou ik niet vlug op gaan rijden, ze kunnen het niet zien en er dus niet op inspelen en een blessure door een glijpartij is maar zo ontstaan!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 16:29

nou ik heb er net ook gewoon in gereden en Presto vond het alleen maar heerlijk (water, water! spetteren!)

We waren dan wel niet heel geconcentreerd maar we hadden we lol! En over een paar dagen is de bak wel weer droog! Pling (hoop ik Tong uitsteken )

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:36

ik rijd ook gewoon als de bak nat is. Maar hier liggen de plassen meestal in het midden, dus hoef ik er niet perse door heen

roosenrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:12

hoi,

onze bak was eerst ook erg nat het maakt volgens mij niet veel uit mijn pony had er helemaal geen last van alleen dat hij bang is voor water.
maar als ik jou was zou ik er gewoon in gaan rijden hoor!