Sloom:S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat moet je doen als je paard sloom is??

Poll eindigt op

1. meer krachtvoer geven.
2 (22%)
2. sporen dragen.
Geen stemmen
3. meer laten werken.
7 (77%)

Totaal aantal stemmen: 9

Debortje_

Sloom:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 12:03

hoi,
mijn pony rijdt in de bak echt heel erg sloom!...
Maar dan loopt die wel aan de teugel! Maar van mij mag het wel een beetje vlotter.. Knipoog Als ik sporen draagt loopt die wel maar ik wil gewoon dat hij een beetje vlotter is zonder sporen..! Haha! Moet ik nu meer krachtvoer geven? of wat anders?? en ik rij met me pony haast elke dag 1 uur. en hij heeft wel Conditie.

Choices

Re: Sloom:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:10

NEE niet meer krachtvoer geven dat heeft er niets mee te maken. Je geeft zelf al aan dat je pony wel aan de teugel loopt. Je hebt je pony dus verzameld en daarom is je pony iets slomer. Probeer je teugels wat meer 'open' te geven en drijf je pony meer naar voren zonder spoorgeprik. Geen reactie? kleine aanwijzing met je spoor. Je pony moet dan wel reactie geven. Nog echt geen reactie? Tikje met de zweep. Als je dit steeds oefend gaat je pony denken: hey ik kan het maar beter meteen goed doen anders krijg ik straks een spoor en anders een zweep. Na een week moet je zeker vooruitgang ondervinden.

Wat ook een oorzaak kan zijn van het slome van je pony is dat je pony je hulpen afstoot omdat je er teveel geeft. Dit zie je ook vaak bij manegepaarden. Natuurlijk denk je ik moet mijn paard vooruit houden maar dat is voor je pony heel onlogisch. Oefen dus als bovenstaand dat je pony op 1 hulp voorwaarts gaat en voorwaarts blijft! Gaat je pony weer sloom dan kom je weer met een spoortikje en luisterd hij dan nog niet dan weer tikje met je zweep. Vooral niet elke stap met die sporenporren of elke stap met je hielen tegen zijn zij (dat mag overigens nooit want drijven doe je met je kuiten) en ook dat drijven met je kuiten moet je niet de hele tijd doen want je pony word dan slomer als jij het minder doet omdat hij denkt dat hij langzamer moet en jij word er alleen maar doodmoe van. Je pony moet dus NA jou hulp met de kuit op den duur gewoon vooruit blijven lopen!

Doordat je hem doordrijft bij de verzameling hou je ook de achterhand er meteen goed onder.
Je ziet het resultaat niet meteen maar na oefenen is het echt een hele verademing dat je pony meteen doorloopt.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:11

als mij pony in de bak sloom is doe ik niks wat in de pol staat, maar gewoon voorwaart proberen te rijden en de volgende dag een buiten rit maken of een anderen oefening doen.gewoon afwiseling

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:25

afwisseling wil ook wel eens helpen..

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:26

en anders wat meer overgangen rijden, dan reageert ze vlotter op je hulpen Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:32

Ik ga ook voor de overgangen. Paar passen draven, paar passen stappen, paar passen draven, paar passen galoperen, paar passen draven, halthouden, paar passen draven enz. enz. En ook veel tempowisselingen rijden. Die van mij wordt hier echt heet van. Dan hoef ik me been maar iets aan te leggen en hij is weg, en maar iets zwaar te maken en hij is weer terug. Super!

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:35

Revanche is soms ook sloom in de bak. Maar sinds ik er mee naar buiten ga, wordt dit minder. Denk dat afwisseling inderdaad wel kan helpen....

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:37

ik ga zeker ook op de overgangen..en veel wisseling van wat je doet elke dag....dan weer is naar buite dan weer wat anders....
en ik zou dan gewoon zonder spore blijve rijde want op een gegeve moment luistert hij enkel nog maar naar je sporen...en niet meer naar je normale been...dus als je keer zonder rijd dat je hem aze niet lek hoeft te drijven....ik zou zonder sporen gaan rijden en je druk op je kuiten houden en zo niet dan maar een tik met die zweep....en gewoon veel voorwaarts en overgangen rijden