Naar wat moet je kijken voor je een weide koopt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Naar wat moet je kijken voor je een weide koopt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:48

We hebben in onze buurt een weide gevonden die in de streekkrant staat vandaag gaan we er naar gaan kijken.Maar naar wat moet je allemaal kijken of opletten ? mijn paard staat nu op een privestal.
Ik weet wel dat ik moet opletten dat het hoog ligt en niet in de winter zeiknat ligt , maar zijn er nog punten waar ik moet opletten ?
ojaa hoeveel are heb je nodig voor twee-drie paarden ?

greets vicky

Arzil

Re: Naar wat moet je kijken voor je een weide koopt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:16

Belangrijkste vind ik of er geen giftige planten in staan. Als die erin staan, hoeft het voor mij al niet meer. Ik neem aan dat het voor per direct is, dus de boel nu nog gaan uitroeien is tijdrovend. De meeste paarden eten er wel omheen, maar ik wil geen onnodige risico's lopen.
Hoe ligt de weide er nu bij. Is het erg drassig, hoe ziet het gras eruit?
Ligt de weide erg afgelegen? Is er toezicht dmv voorbijgangers? Hebben ze mogelijkheden om te schuilen in een schuilstal of onder bomen? Er zijn vast nog meer punten, maar dit is het eerste wat in me op komt.
Ik heb geen idee hoeveel are je nodig hebt voor 3 paarden. Misschien dat iemand anders het wel weet.

dorientjuh

Re: Naar wat moet je kijken voor je een weide koopt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:24

Hoe groot een weide moet zijn hangt er vanaf of je je paarden ook bijvoert of niet. Als je dit niet doet dan hebben drie paarden ongeveer 2 hectare nodig.