Steigeren afleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadjah

Steigeren afleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:50

Hallo,

Mijn merrie is normaal erg braaf maar kan ook heel pittig zijn en vooral als ik haar naar het land breng.

De laatste tijd steigert ze verschrikkelijk, rent keihard om me heen en slaat richting mij met haar voorbenen.
Ze is dan gewoon superfris en wil graag het land op.

Hoe kan ik dit voorkomen/afleren?

Kan ik een hengstenketting gebruiken hiervoor en op welke manier moet ik die dan vastmaken?

Groetjes, Herma.

Quidou

Re: Steigeren afleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:25

als je nog iemand hebt die meeloopt kun je misschien aan beide kanten van het halster een touw vast maken en haar dan met zn 2en naar het land brengen, dan kan ze iig niet meer om jou heen rennen

je kan ook een touw rechts aan de zeikant vastmaken en dan aan de linkerkant door dat ringetje heen doen, onder dr kin door zeg maar (volgens mij doe je zo ook een hengstenketting vast maar dat weet ik niet zeker)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:51

Zweepje mee nemen en een flinke tik op de borst geven als ze steigert met strenge stem erbij.
Ook een tikje zodra ze voor je uit begin te lopen.laat ze naast je lopen niet voor en niet achter je,

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:09

Als ze steigert of wat omhoog gaat proberen een tik tussen haar oren te geven en daarna je stem op te zetten. dan denkt ze dat ze haar hoofd stoot en weet ze dat het haar eigen schuld is!

succes

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:41

wij pakken vaak een halstertouw, vastklikken, om zn neus heen halen en dan door t ringetje heenhalen waar je hem ook aan vastklikt, dan kan ie niet met zn kop de lucht in...... en als ie wel omhoog komt heel boos worden, en dan HARDDD aan dat touw trekken... vaak vinden ze n touw om de neus niet zo, gaan lopen briesen ed maar als je het n paar keer doet houd ie wel op....