Ik heb dus een tweedehands zadel gezien bij een ruitersportzaak. Op zich is dit zadel een mooi zadel. Echter, iemand heeft de veiligheidsluiting van de beugelriemhaak afgezaagd. Dus de beugelriemhaken zijn nu volledig waardeloos (mijn beugelriemen zijn breder dan de haken lang zijn). Dit heb ik ook aangeven bij de ruitersportzaak. Zij willen er dus wel nieuwe aanzetten.
Ik heb hier zo mijn twijfels over. De haken zitten wel aan de boom vast, dus het hele zadel moet uit elkaar.
Mijn ervaring met deze ruitersportzaak met zadels repareren is zo niet al te best: we doen het zo gemakkelijk mogelijk. Ik heb bij een vriendin van mij gezien hoe ze een gebroken boom gerepareerd hadden: leer voor losgesneden, boogje erin gelast, leer weer aan elkaar gelijmd. Een beugelriemhaak hadden ze vastgezet met een schroefje. Het zadel was niet uit elkaar geweest.
Vandaar ook mijn twijfels bij het vervangen van de beugelriemhaken. Heeft iemand hier ervaring mee? En kun je dat ecth goed vervangen?
Ik heb dus nog niets toegezegd bij dat zadel, denk dat ik het niet doe (het gaat toch nog om een behoorlijk bedrag voor een A-merk zadel). Je weet immers ook niet wat er nog meer stuk geweest is aan het zadel. Mocht ik het evt. willen, dan wil ik eerst de reparatie zien voordat ik tot koop overga
(waarom hebben ze dit zadel niet gerepareerd in de winkel liggen?).