!!!Pony drinkt niet!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

!!!Pony drinkt niet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 09:08

Ik weet niet of dit bij Medisch of bij VMR hoort, maar ik zal hier maar zo lang neerzetten:

Mijn pony van 24 drinkt sinds een dag of 2 niet meer. Ik heb al het drinkbakje nagekeken en schoongemaakt, geprobeerd met een emmer en ook nog met een andere bak met water van binnen, maar ze wil gewoon echt niet.

Haar huid trekt nog wel redelijk snel glad als je het inknijpt, maar echt optimaal lijkt het me niet voor haar.
Zijn er trucjes waardoor je er toch voor kan zorgen dat ze vocht binnenkrijgt, zonder al te veel fratsen?

Rivendell

Re: !!!Pony drinkt niet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:11

Wil ze wel slobber of zo iets? Of geweekt hooi? Zo krijgt ze in elk geval wat wat binnen. Ik zou toch even de veearts bellen, want dit is zeker voor een oud paard echt niet goed.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:11

spelletje spelen met de tuinslang, lege injectiespuit met water vullen in de mond spuiten, slobber extra nat maken Knipoog
Bij ons regent het, dus het gras is ook nat Haha!
veel succes Knipoog

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:21

Inderdaad even de veearts bellen; er zit waarschijnlijk toch een oorzaak achter dat niet drinken. Om haar voorlopig te laten drinken zou je kunnen proberen om het water lekker te maken bijvoorbeeld door 1 l appelsap aan 1,5/ 2 liter water toe te voegen (in een emmer dan he) De meeste paarden gan dan toch wel drinken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 09:30

Ik zal haar zo weer buiten zetten, ze heeft een hekel aan regen en hier regent het natuurlijk.

Kan ook zijn dat ze haar maat mist, maar dan lijkt het me logischer om niet te eten, ipv niet te drinken.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:48

idd de veearts bellen en haar zoveel mogelijk met nat voer voeren, denk ook aan groenten (appels, wortels) ook hierin zit veel vocht. Week ook haar brokken in het water, al het vocht is welkom!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 11:39

Brok weken zal niet lukken, ze krijgt nl. geen brok. Ik heb ze nu op een kletsnatte wei staan, hopelijk krijgt ze daar genoeg vocht door binnen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:09

Heeft ze de laatste dagen op een wei met vers gras gestaan?
Het kan zijn dat er zoveel vocht in zit dat ze gewoon geen behoefte heeft om te drinken.
Als je merkt dat ze echt vocht tekort komt, dan zou ik ook even de DA inschakelen om de oorzaak te achterhalen.
Veel succes/sterkte Ach gut