help pony verveelt zich

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meimei_

help pony verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 20:31

heej
mn pony is al een tijdje kreupel, we zijn afgelopen dond. naar utrecht geweest en staat nu op speciale ijzers. Ik moet nu nog 2 weken met dr stappen en ze mag niet op land/paddock.
hierdoor staat ze heel lang op stal ik mag maar 15 minuutjes met dr stappen maar ik ga ook wel vaker met dr buiten gewoon staan. maar hierdoor komt ze niet veel uit dr stal.
ze staat nu ook op zaagsel omdat ze anders dr hele stal leegeet. (vanalles geprobeert viezer laten azijn... helpt niet). mijn pony is nog al een druktemakertje dus ze wilt eigenlijk de hele dag bezig zijn... het paard tegen over dr zuigt lucht en vandaag zag ik dat ze heel veel dingen probeerde vast te pakken enzo .. ze heeft ook al andere dingen bedacht:
-met dr tanden schrapen
-met hoeven schrapen
-steigeren(als ze vast staat als ik de stal uit mest)
en ze heeft vanacht ook geschuurd met dr staart...
meer hooi geven heeft geen nut want ze heeft het binnen een kwartiertje op. en ze mag juist ook niet heel veel omdat ze af moet vallen.
ze heeft een zoutsteen en een likit appel maar die likit vind ze niets aan.
ik heb ook al een keer wortels/biks door de stal verspreid maar dan gaat ze eindeloos rondjes draaien in dr stal en is dr stal in 1 dag door en door nat/poep... schiet ook niet op.

heeft er iemand misschien tips hoe ik kan zorgen dat ze zich wat meer vermaakt en hoe ik kan voorkomen dat ze ook gaat luchtzuigen.:S

Chocopasta

Re: help pony verveelt zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:33

Zo'n speelbal in d'r box leggen, waar bixjes in zitten die eruit vallen als ze ermee rolt Lachen

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 20:35

Natasja91 schreef:
Zo'n speelbal in d'r box leggen, waar bixjes in zitten die eruit vallen als ze ermee rolt Lachen

zat ik ook aan te denken maar dan zit ze dus wel weer hele tijd rondje te draaien en krijg je weer het in no time stal onwijs vies effect.
ik heb trouwens wel nog zo n bal van mn hond die is wat kleiner dan het paarden model is die hier geschikt voor?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:55

Tja, veel poetsen, en inderdaad wat je al doet, lekker met haar op het erf gaan staan dat ze een beetje rond kan kijken. Voor de rest misschien een speelbal in de stal leggen of ophangen. En het hooi in een hooinet doen (als je dat nog niet doet).

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:25

idd hooi in hooinetten doen zodat zij/ hij er langer over doet, en in meerdere porties over de dag verdelen. mag je ook niet met haar aan het halster het land in, zodat ze wel lekker bijv. een uurtje kan grazen maar dat ze geen sprintjes kan trekken enz. op stal loopt/ beweegt ze ook, en tijdens het grazen loopt 'ie maar minimaal als je hem vasthoudt. Misschien kan je ook iemand anders vinden die dat ook een keer wil doen zodat hij er vaker uitkomt. zo'n bal met brokjes erin in stal, of iets dat hangt waar hij tegen aan kan 'stoten'.
maar ik zou toch vragen of je er niet meer uitmag met hem, gewoon aan de hand, sommige paarden moeten wel op rust, maar die zijn heel druk opstal en dan kan je die beter rusig aan de hand laten grazen of mee wandelen
nou ja succes idg

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 22:08

marlo=
het is niet dat ze niet mag lopen maar ze mag geen ongecontroleerde bewegingen maken. omdat ze nu ook aan de pijnstillers is..
aan de hand grazen is een goed idee maar ik moet dr eerst dan verder opbouwen ik ben nu bij 15 minuten dus dat kan ik wel verder uitbouwen.

hooinet zou ik kunnen proberen, in de trailer had ze ook een hooinet maar het scheelde niet echt veel in tijd. ze neemt hele dikke plukken tergelijk

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:12

Vetranquil werkt erg goed Knipoog

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 22:13

Missouri schreef:
Vetranquil werkt erg goed Knipoog

Rolleyes wat is dat?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:17

Een kalmerend middel, werkt erg goed voor paarden die RUSTIG wat stapwerk mogen hebben maar zich véél te druk maken, erg veel trailerangst hebben, etc.

Net zoiets als Sedalin, maar dan wat milder en er zijn geen allergische reacties op bekend.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:30

Louiza schreef:
Natasja91 schreef:

zat ik ook aan te denken maar dan zit ze dus wel weer hele tijd rondje te draaien en krijg je weer het in no time stal onwijs vies effect.
ik heb trouwens wel nog zo n bal van mn hond die is wat kleiner dan het paarden model is die hier geschikt voor?

mijn paard heeft ook zo`n speelbal, maar zij draait geen rondjes in haar stal. Laatst hadden we ook een kreupel paard op stal die ook niet naar buiten mocht en die hadden we ook een bal met musley erin tegen de verveling gegeven, en dat ging ook goed. Het paard had wat te doen maar draaide niet steeds rondjes in haar stal.

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:32

Nou kijk een hooinet kan mijn pony veel uittrekken. Maar ik denk dat een hooizak wel goed helpt! Dat is een tas met 1 rond gat erin Ja Daar kunnen ze geen grote plukken tegelijk van nemen! Denk ik toch...

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 08:56

ik heb mijn haf ook een poosje op rust gehad... en die was ook onrustig ik heb toen een spiegel opgehangen in de stal. een speelbal opgehangen zo'n likkit waar ze dol op is verder veel aandacht en af en toe wat grazen aan de hand (ze moest eigenlijk toen helemaal rust maar als ze zo onrustig zijn moet dit kunnen vind ik Knipoog )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:00

Queengekje schreef:
Nou kijk een hooinet kan mijn pony veel uittrekken. Maar ik denk dat een hooizak wel goed helpt! Dat is een tas met 1 rond gat erin Ja Daar kunnen ze geen grote plukken tegelijk van nemen! Denk ik toch...

Dat kan wel hoor, ik heb ook zon zak, en mijn pony trekt het er ook gewoon uit met zijn 2e. en gooie het op de grond, want dan pakken ze het sneller Clown

mischien een jollybal, speelappel, bixbal ext in de stal leggen. ?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:07

tja, veel met haar buiten staan, gras laten eten,
dingentjes in haar stal hangen(speel bal/ lik-it enz.) Lachen