Droes op stal...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Droes op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 20:16

op de boerderij waar mn paardje staat is droes uitgebroken, en dan in de hengsten opfok kudde...
Nou staat mijn merrie dag en nacht in het land in een merrie kudde, en deze komen niet in de buurt van andere kuddes dus zij heeft er nu weinig last van,
maar ik wil eigenlijk verder met de opvoeding(ze is nog in de leer met de dagelijkse omgang).... hoe gevaarlijk is het om haar wel naar de spuitplaats te brengen en haar schoon te maken? Ik loop dan natuurlijk wel zo om dat ze niet langs de stallen moet, maar ondanks dat er wel een soort scheidingswand tussen staat is het natuurlijk wel 1 dezelfde schuur....

casanova

Re: Droes op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:43

je hebt toch een behoorlijk risico dat het ook bij de merries terecht komt...

besmetting is niet alleen wanneer paarden contact hebben met elkaar maar ook de mensen die de paarden verzorgen,hun kleding/schoenen en inderdaad dezelfde ruimtes die de paarden samen delen..

ach,zo erg is droes niet..laat ze het maar gehad hebben dan wanneer ze jong zijn...

moyra

Re: Droes op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 09:51

als er 2 weken geen nieuw paard droes heeft opgelopen dan is het droesvirus niet meer besmettelijk. dus is er 2 weken terug geen nieuwe paard ziek geworden van de droes kan je er gewoon komen want dan is het droes virus niet meer besmettelijk.