te fris wat aan te doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonie

te fris wat aan te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 18:19

mijn tinker van 5 is net jaar onder het zadel ik longeer hem meestal nog even half uurtje voor ik er op ga hij krijgt een halve kilo brokken per dag vandag was hij zo druk dat hij gewoon 50 minuten gelongeerd is daar na heeft mijn instructeur er nog even opgereden en daar na ik nog maar dit is meestal zo dat hij te fris is dan moet ik wel zeggen deze week is hij niet veel gelongeerd mijn schuld maar anders heeft hj er ok wel last van heeft iemand tips of iets ik zou hier voor graag een oplossing horen

vivanes

Re: te fris wat aan te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:24

Ik denk dat een halve kilo brok best veel is voor een tinker. Mijn fjord krijgt nu geen brokken, en die wordt bijna iedere dag gereden. Ze staat wel 24/7 op de wei.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:25

Staat hij verder de hele dag op de wei? Vaak helpt dat wel om ze wat rustiger te krijgen. Het longeren helpt vaak niet zo goed, omdat je daarmee ook conditie opbouwt, dus duurt het steeds langer voordat hij wat moeier wordt...

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 18:28

hij staat ongeveer van 3 tot 6 op de wei 7 dagen per week maar als ik hem niet longeer kan ik er niet op dan hou ik hem niet

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:14

misschien helpt het om hem watminder brok t geven en misschien zit hij wel in zijn puberteit....dat hij dingen gaat uitproberen...en anders niet longeren...maar los in de bak en dan hem late gallopere

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:27

geen brok en dan gewoon voor die tijd hem even wat laten rennen, zodat hij wat moewer *sorry voor de spelling* word

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 13:49

oke alvast erg bedankt voor jullie tips en die spellings fouten maakt iedereen dus boeiend