Wat te doen als je je paard niet verkocht krijg??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Syllie

Wat te doen als je je paard niet verkocht krijg??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 16:55

Wij hebben een heel fijn paard te koop, springt als geen ander enz. Hij is door Wil Schellekens zadelmak gemaakt, daarna is hij naar huis toegekomen voor een paar maanden om vervolgens weer terug te gaan naar Wil, inmiddels is hij dus M springen maar hij heeft z'n punten voor het Z. Ook staat hij sinds augustus weer thuis en is nu 6 jaar. Maar hij stond al bij Wil te koop.

Hij wil graag springen en is erg voorzichtig, goed op de foto's enz., wat zou nu de reden kunnen wezen, dat we hem niet verkocht krijgen (we vragen trouwens best wel wat geld, maar we zijn een tijdje geleden heel erg gezakt met de prijs maar ook dat hielp niet, vandaar dat hij nu gewoon weer voor meer geld te koop staat).

Dit paard was een van onze eerste paardjes, en was een investering. Het is echt een heel fijn paard en werkt graag voor je.

parouscha

Re: Wat te doen als je je paard niet verkocht krijg??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:02

De markt is tegenwoordig niet meer zo gewilt in de paarden is ons opgevallen.
Heb verscheidene pony's te koop gehad, duurde eeuwen totdat je er 1 voor kreeg.
Tot nu toe zit ik nog met 1tje, die ik kwijt moet.

Ik vind het wel erg jammer, maar er zijn te veel paarden is mijn mening

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:08

er is gewoon te veel keus en de mensen hebben minder geld.

daarbij zijn het paarden die voor aankoop vaak (geheel)gekeurd gaan worden en daarom zijn de geintresseerden vaak kieskeurig in de paarden die ze nog willen gaan bezoeken..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:12

Sja dan misschien toch de prijs, een paard met punten voor het Z mag wel wat kosten natuurlijk maar de markt is tegenwoordig niet je van het.

Je zou bemiddeling kunnen proberen of het paard bij een handelaar zetten en voor je laten verkopen.
Er is tegenwoordig zo veel te koop. Ik weet niet wat je vraagt maar ik was toevallig vandaag nog springpaarden kijken voor iemand en ik vind dat er voor aardig geld wel wat redelijk spul te koop is als je weet waar je moet zoeken. Zeg tussen de 6 en 10 duizend euro heb ik leuke dieren zien staan.

De leeftijd, het voorkomen afstamming en niveau van het paard moeten gewoon passen bij de prijs. Daarnaast moet je adverteren en een beetje connecties hebben. Ik weet of hij nu nog wordt uitgebracht maar als het paard op concours goed presteert helpt dat ook wel.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:58

te duur!!!!!

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:42

Ik ben op dit moment ook al een paar maanden bezig met de verkoop van mijn paard. De markt ligt een beetje stil en er is gewoon erg veel keuze uit verschillende paarden. Zelf heb ik echt een apart recreatie paard, waar er niet veel van zijn in Nederland ... Maar toch is er weinig serieuze intresse. Helaas, want ik ga hem toch echt niet naar een handelaar brengen nadat je heel wat geld hebt geinvesteerd.
Heel veel succes in ieder geval.. Ik weet hoe het is Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:00

Ik zit aan de andere kant van het verhaal, ben op zoek.
Maar ondanks dat er erg veel te koop staat, valt het toch niet meer om iets goed voor een redelijke prijs te vinden.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:17

Ja het is op het moment erg lastig om een paard te verkopen.Maar als het paard goed getraind is en klaar voor Zspringen en een goed papier heeft dan mag je er inderdaad wel wat voor vragen, je moet gewoon een liefhebber vinden die echt een goed springpaard zoekt.Maar als een springpaard klaar is voor z springen hoeft niet te zeggen dat hij echt goed is voor het hogere werk!Na ik zou zeggen hou gewoon vol bel eens naar springstallen toe die hebben ook wel eens belang bij goede paarden!En ik weet niet of je je paard ook op marktplaats hebt ik zou zeggen doe er goede foto's bij dat scheelt ook wel en als je hem snel kwijt wilt zul je toch minder moeten vragen.
Erg veel succes ermee.

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:09

Naar mijn idee is het helemaal niet moeilijk om een paard te verkopen,
je moet er echter wel een prijskaartje aanhangen dat bij het dier past.
Dit is namelijk meestal het struikelblok. Vraag een prijs om te verkopen!
Je zult zien dat je er zo vanaf bent.

Groetjes
Soma

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:07

ja,net zoals de rest al zegt. de paardenmarkt ligt op zijn reet en iedereen zakt aardig met de prijs anders komen ze er niet vanaf. ik heb vorige week ook een pony verkocht en heb bijna 40% vd prijs af moeten doen. maar dacht...ja ze krijgt wel een goed huis en mij staat ze in de weg.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:19

Ik het verhaal. Ik heb een tijdje een jaarling te koop gehad. Beestje heeft super papier en kan ontzettend mooi lopen. Ik heb alleen maar onzin boden gekregen van max 250 euro. Daar gaat hij dus niet voor weg. Ik had er geen prijs bij gezet maar tegen elk aannemelijk bod. Ik hoef er ook niet veel voor te hebben. Maar het wilde niet lukken. Ik wacht gewoon tot de markt wat beter word. Hij staat ook niet in de weg.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:06

Het zal de prijs wel zijn. Ik weet niet wat je ervoor vraagt, maar ik zie soms echt fantasieprijzen langskomen. En dan vooral onder het mom "talent voor de toekomst" wat synoniem is aan "heeft nu nog niks gepresteerd". Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 14:50

-> VMR

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 15:40

Is er in het buitenland geen vraag naar zo'n paard?
Of ga eens met een goeie handelsstal praten...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:48

Concorde schreef:
Is er in het buitenland geen vraag naar zo'n paard?
Of ga eens met een goeie handelsstal praten...

Ik wilde net zeggen bij de handelsstallen ligt het echt niet op hun gat hoor.
Bij ons opstal staan ook ontzettend dure handelspaarden (springpaarden) en die komen en gaan ook

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:53

Ik denk dat je qua prijs een afweging moet maken. Drukt ie op het budget omdat ie duur gestald staat, dan kan het lonen om met de prijs te zakken. Staat ie niet te duur gestald, dan kun je het nog even aanzien.
Mensen willen over het algemeen bij alles voor een duppie op de eerste rang zitten, bij paarden aanschaffen is het helaas niet anders.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 17:43

Thanks voor de tips allemaal, maar we hebben al van alles geprobeerd!! Haha!

Ik zeg trouwens echt niet snel van een paard dat het een goede is, maar dit is gewoon echt een goede, hij springt heel graag en goed, stopt nooit, laat zien dat hij werkwillig is en hij heeft zeker vermogen.

Hij heeft dus te koop gestaan bij Wil, maar ook dat mocht niet baten, ik heb ook echt geen idee van wat het zou kunnen wezen dat hij niet verkocht wordt.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:11

misschien kun je vragen of animal ranch spirit voor je wil bemiddelen. Die helpen vaak met de verkoop. Of ze er ook wat aan verdienen weet ik niet. Zal haast wel want voor niets gaat de zon op maar het zijn geen handelaars op zich. Paard mag ook bij jou blijven staan. Zij helpen gewoon. Kijk anders even op hun site.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:14

Ook ik zoek een leuk paard
Maar stuikel ook meestal over de prijs
Niemand krijgt zijn dier kwijt, maar niemand heeft een normale prijs.
Dan denk ik, ik zoek nog wel ff verder Lachen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:35

Idd Runningkawa, ik ben momenteel op zoek naar een shetlander en ik heb ook dat ze 550 euro voor een 3-jarige shet vragen.. nou ja, zoveel ga ik er niet aan uitgeven...