Sjaak is eigenlijk een gemiddelde kwpner met een normale schoft, maar heeft op de plek van de zweetbladen (ter hoogte van de wrong) een ophoping zitten wat zijn romp ronder maakt.
Een mediumboom past perfect op zijn schoft, maar door die ophoping worden de zweetbladen opgeduwt en kantelt het zadel achterover.
Nu was ik vandaag bij divoza en daar lieten ze me de kieffer frysk zien en heeft aan de onderkant van de wrong weinig kussen zitten wat op het paard ligt wat er mogelijk voor zou kunnen zorgen dat het wel goed over zijn romp valt.
Verder was mijn oog op de massimo zadels gevallen. Deze heb ik nog niet in het echt gezien, maar op i-net zien ze er goed uit.
graag zou ik van beide zadels de ervaringen weten. De pasvrom, kwaliteit, de zit etc etc.
moddies ik heb al bij de FAQ gekeken
als je een goede suggestie hebt voor mijn moeilijke sjaak hoor ik dat uiteraard graag.

Ze komt woensdag langs om me de zadels te laten zien. Ws had ze nog niet te goede maat op voorraad, maar dan kan ik iig vast zien wat voor een zadel het is en ze kan sjaak opmeten en bekijken. De prijs is idd erg prettig