kieffer frysk, massimo zadels ... ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

kieffer frysk, massimo zadels ... ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 14:22

Ik ben voor sjaak opzoek naar een nieuw zadel en loop tegen het probleem aan dat de meeste zadels niet liggen. In eerste instantie opzoek gegaan naar tweedehandszadels. Dat heb ik nu losgelaten.

Sjaak is eigenlijk een gemiddelde kwpner met een normale schoft, maar heeft op de plek van de zweetbladen (ter hoogte van de wrong) een ophoping zitten wat zijn romp ronder maakt.
Een mediumboom past perfect op zijn schoft, maar door die ophoping worden de zweetbladen opgeduwt en kantelt het zadel achterover.

Nu was ik vandaag bij divoza en daar lieten ze me de kieffer frysk zien en heeft aan de onderkant van de wrong weinig kussen zitten wat op het paard ligt wat er mogelijk voor zou kunnen zorgen dat het wel goed over zijn romp valt.
Verder was mijn oog op de massimo zadels gevallen. Deze heb ik nog niet in het echt gezien, maar op i-net zien ze er goed uit.

graag zou ik van beide zadels de ervaringen weten. De pasvrom, kwaliteit, de zit etc etc.
moddies ik heb al bij de FAQ gekeken Knipoog

als je een goede suggestie hebt voor mijn moeilijke sjaak hoor ik dat uiteraard graag.

SkyMarian

Re: kieffer frysk, massimo zadels ... ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 00:02

tikkie omhoog Schijnheilig

niemand die ervaring heeft met deze zadels?

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:20

Hoi Sjakie,

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar een kennis van mij heeft een Appaloosa en deze heeft ook denk ik ongeveer dezelfde bouw als sjaak, zij heeft dus vrschillende zadels erop gehad ze werkt zelf in een ruitersportzaak en had dus de keuze uit vele zadels maar geen één die er eigenlijk goed lag op de appaloosa.
Dus de importeur van de Massimo zadels is bij hun in de winkel geweest en hij had een zadel achter gelaten zodat ze die eens kon gaan passen, zei had zoiets van nou die past ook niet op mijn paard!
En wat denk je het zit als gegoten op haar paarden en ze vindt het een super zadel qua liggen en zit..
Dus ze hebben gelijk het massimo assortiment ingeslagen voor mensen die uiterraard ook moeite hebben om een goed passend zadel te vinden voor hun paard.

De prijzen vindt ik ook nog wel mee vallen..

De Massimo dressuur ligt rond de 1000 euro..

Nou ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel van je.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 10:28

dat is leuk Ja
Ik heb inmiddels ook contact met iemand die die zadels verkoopt en de service is al goed Lachen Ze komt woensdag langs om me de zadels te laten zien. Ws had ze nog niet te goede maat op voorraad, maar dan kan ik iig vast zien wat voor een zadel het is en ze kan sjaak opmeten en bekijken. De prijs is idd erg prettig Knipoog
Ik ben heel benieuwd naar het zadel, van het model was ik iig erg gecharmeerd Haha!

In welke zaak werk je vriendin?