Ik heb in Februari een pony gekocht, een hele mooie en lieve gra fjord, en in overleg met de eigenaren zou zij nog een tijdje bij hun blijven staan totdat ik klaar was met school, zodat ik genoeg tijd voor haar had.
Nu is ze woensdag jl. bij ons op stal gebracht
En ben helemaal gelukkig met mijn pony, alleen weet ik nu niet zo goed wat ik moet doen.Ze heeft van woensdag op donderdag op stal gestaan, en donderdag ochtend is ze met wat andere pony's het land in gegaan. Ik heb haar donderdag lekker met rust gelaten, ben wel twee keer komen kijken, en de twede keer dat ik kwam was ze zelfs midden in de kudde gaan liggen, dus ik denk dat ze zich goed op haar gemak voelt.
Vrijdag middag heb ik haar even uit het lang gehaalt, (ze moest een wormen kuur hebben) en toen was ze heel onrustig, ik denk omdat ze graag weer terug naar haar nieuwe vriendjes wilde. Ik heb haar toen even op stal gezet en met rust gelaten. Na een half uurtje heeft de stal eigenaar haar "ontwormt" en heb ik daarna nog zeker 2 uur met haar staan knuffelen en poetsen.
Toen heb ik haar opgezadelt, en heb even met haar door de binnenbak gaan lopen (ik er naast). Toen werd ze weer heel onrustig, ze bleef hinniken naar de andere paarden, die nog op stal stonden, en ze was bijna niet te houden.
Na een kwartiertje heb ik haar weer op stal gezet.
Vanochtend heb ik haar weer van stal gehaalt, en heb ik haar nog even losgegooit in de binnenbak, zodat ze een beetje kan wennen.
Ze werd weer heel onrustig, weer hinniken naar de andere paarden.
Na weer een kwartiertje heb ik haar naar het land gebracht.
Nu weet ik dat ze gewoon onrustig en nerveus is, omdat het allemaal nieuw voor haar is. Nieuwe paarden nieuwe omgeving. Bij haar oude eigenaar stond ze ook nooit op stal, maar altijd in het land.
Ik wil nu graag weten hoe ik het beste met haar onrust om kan gaan. Ik ga ervanuit dat het na een aantal weken vanzelf overgaat, maar tot die tijd wil ik er wel graag goed mee omgaan, en haar proberen een beetje gerust te stellen.
Hoe kan ik dit het beste aan pakken?
Ps. Sorry voor de lap tekst, maar zo kunnen jullie een beter beeld krijgen dacht ik zo
Andere paarden mogen van hem ook niet bij haar komen, en steeds als ik haar probeer te benaderen gaat hij pal voor haar staan. Om vervolgens weg te lopen. En madame loopt er dan vrolijk achter aan en negeert mij gewoon >;) Leuke fjorden liefde