In paniek in de bak maar buiten niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

In paniek in de bak maar buiten niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 12:08

Hallo ik heb een dringende vraag.Mijn jonge paard is in de bak altijd heel druk en paniekerig, hij staat nu in de wei en ik rij buiten overal heen hij is dan heel braaf. Vandaag kwam er een vrouw kijken want die zocht een verzorgpaard. Ik reed hem naar de bak vanuit de wei niks aan de hand, kom ik op het erf en wil de bak in wordt hij ineens heel druk en paniekerig. De mensen van die boerderij kennen hem alleen maar druk en wildt,enh geloven niet dat hij nu in de wei zo rustig is. Die vrouw gaat hem door wat hij in de bak deed niet verzorgen. Wie weet raad????? Wat huist er in die bak????????

Rienepien_

Re: In paniek in de bak maar buiten niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:12

misschien heeft hij een slechte ervaring met de bak probeer is te rijden in een andere bak in de buurt en als hij daar niet rustig is ligt het dus niet aan de bak. longeer hem heel vaak in de ''enge'' bak. en laat hem alle hoeken enzo zien. ik hoop dat het dan beter gaat.

gr. xantoslover

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 13:11

Hij zakt wel weg in de bak maar ik weet niet of dat reden is tot druk gedrag. Wie heeft er ervaring met wateraarders en aardstralen? Als ik buiten opstap staat hij stil en rij ik zo weg, in de bak is dat compleet anders. Echt nare ervaringen heeft hij niet in de bak, maar longeren gaat ook niet. Om eerlijk te zijn is het alleen op een bepaalde plek in de bak, achterin gaat het heel goed maar voorin niet.Misschien toch aardstralen????????

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:41

Staat hij wel eens los in de bak?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:01

dat zijn de bakkabouters Boos!
nee grapje, lekker flauw.. Lachen
Maar ik heb eigenlijk dezelfde vraag voor je als Lorena..
Staat hij weleens los in de bak?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 07:23

Als hij wegzakt in de bak, lijkt het mij een heel zware bak.
Wie weet is het zelfbescherming. Als jij weet dat je geboort gaat worden, loop je toch anders bij de tandarts naar binnen. En een kleuter zet het op een brullen, dus wie weet is je paard wel met een reden bang voor de bak.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:13

Meer iets voor Vraag Maar Raak.
Topic verplaatst.

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 13:33

misschien is het keer goed om hem en jou los!!!! in de bak t zetten....en probeer dan een beetje paardenfluistere kijke of hij naar je toe komt enzo en dat soort dingetjes met dwingen bereik je meestal altijd weinig...ik denk dat je hem eens los in de bak moet zetten en dan gewoon een beetje paardenfluistere met hem ofzo....ik heb t juist andersom....mijn paard is mega braaf in de bak maar zodra ik buitekom....nou dan wil hij echt niet dan is alles eng en gevaarlijk..en als we dan buite zijn dan gaat hij zo snel hij ken weer naar binnen heel raar