Onbeschoft of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Onbeschoft of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 10:42

Op onze manege vertrekken er ineens heel veel mensen met een bepaalde reden, maar dat krijgen jullie later te horen Tong uitsteken
M'n vriendin heeft dus stallen achter het huis en had daar dus 2 shetlanders staan, maar op de manege had ze dus een paard staan.
Nu hebben ze dat paard eergister op de manege weg gehaald en nu staat hij bij hun thuis, maar iedereen vertrekt...
maar die vriendin gaat vanmiddag gewoon naar de manege toe?
ik bedoel; die mensen op de manege zullen wel denken van; ze haalt haar paard (net als de andere) weg maar komt toch helpen?
nu is mijn vraag; vinden jullie dat onbeschoft of niet?
En zouden jullie dat ook doen?

ik vind het vreselijk onbeschoft, maar ik wil jullie mening.

doubledream

Re: Onbeschoft of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:47

Hmm.....aan de ene kant ja....aan de andere kant nee. Ik zou mijn paard ook gewoon thuis stallen. En toch gewoon naar de manege gaan. Niks lijkt me lekkerder als mijn paarden bij mijn huis

Waarom vertrekken er zoveel mensen dan?

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:13

maar het is toch juist heel aardig dat ze nog wel komt helpen

is toch ook gezelig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:26

Waarom? Ik vind het alleen maar aardig dat ze toch komt helpen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:28

Ik heb mijn eigen paard ook weggehaald bij de manège maar ik rijd er nog altijd de andere paarden hoor. Er is gewoon geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mijn beestje daar achter te laten - simpelweg omdat ik weet dat ze het thuis beter heeft, wat je zelf doet doe je immers beter (denk je) Knipoog
Dus onbeschoft, nee, dat vind ik niet. Ze zal vast wel haar redenen hebben om haar eigen paard thuis te stallen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 12:32

ja, ik weet ook waarom ze haar paard aan huis heeft enz. en dat maakt mij niet zo veel uit, maar eigenlijk heel de manege gaat er vanuit dat ze weg is en niet meer terug komt, en dan gaat ze? maar de halve manege is vertrokken en zij ook, dus de mensen van de manege zullen denken dat ze het op de manege niet goed vind, maar nu gaat ze er gewoon heen...
jullie hebben waarschijnlijk een ander beeld dan mij op het verhaal...

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:48

Hier kan niemand een eerlijke mening over geven, omdat niemand de reden van vertrek weet. Jij weet die wel, waardoor je scheve verhoudingen krijgt. Zo op het eerste gezicht vind ik er niks onbeschofts aan. Ze haalt haar paard weg met een bepaalde reden en stald die lekker thuis, maar daarom kan ze toch nog wel naar de manege om te helpen?? Moeten die mensen in mijn ogen alleen maar blij mee zijn, toch? Maar zoals eerder gezegd, zolang alleen jij alleen weet hoe het precies in elkaar steekt, kan niemand hier een serieus antwoord op geven...

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:23

(Het is inderdaad een beetje moeilijk zonder rede maarja ; )

Als je er thuis plek voor hebt, waarom zou je dat dan niet doen? Als je er de plek voor hebt is het zonde om hem op een manege neer te zetten. En het lijkt me alleen maar aardig dat ze helpt, gebeurt volgens mij op alle maneges.. Dus, ik vind het niet onbeschoft!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:53

Tsja, ik kan er ook niet veel over zeggen tenzij ik de reden van het vertrek weet ..

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:19

Ach, op een bepaalde stal staan is toch een zakelijke overeenkomst. Als je daar weg gaat omdat je de dingen anders wilt die ze je op een andere stal kunnen bieden hoeft dat toch geen ruzie met de staleigenaren te betekenen?
Ik vind dat je gewoon normaal met elkaar om moet kunnen gaan. Maar het ligt eraan waarom en vooral hoe je daar weg bent gegaan.

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:34

Ik ben het eens met Elise boven mij. Een vriendin van mij heeft haar paard verhuist van een manege waar ze dus altijd rekening moest houden met groepslessen naar een pensionstal waar ze altijd kan komen rijden, maar dat betekent niet dat ze nou nooit meer op de manege komt. Af en toe rijdt ze nog weleens mee ope en van de manegepaarden, gewoon voor de gezelligheid.. niks mis mee..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:00

Ik vind het een beetje raar. Als er een speciale reden dat ze allemaal weggaan. Ik neem aan dat er dan dingen gebeuren waar ze het niet mee eens zijn. Lijkt mij niet lekker werken bij iemand als je zelf daar bent weggegaan.

Zie er niets onbeschofts aan maar vind het wel raar. Als de eigenaar er geen problemen mee heeft waarom zou het dan onbeschoft zijn.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:48

Wat gaat ze precies doen daar?
Helpen, waarmee? Iemand anders helpen verhuizen? Helpen uitmesten? Redeen is idd wel handig Knipoog