hoeveel is ze waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

hoeveel is ze waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:23

hey allemaal
ik het het ook hier op vrm neer omdat ik op rassenpraat geen antwoord krijg Slapen

ik heb sinskort een hele leuke dravers merrie gekocht
ze leert ontzettend snel ze is 2 maanden onder het zadel en kan al galopperen en verzameld draven!
ze is gisteren 4 jaar geworden en heeft stamboek papieren er staat type general november
vader holliday snow
moeder sierra kosmos
zegt dat iemand wat??
mijn vraag is eigenlijk hoeveel zou mijn merrie waard zijn??
ik ga haar niet verkopen hoor ze blijft lekker bij mij
oh ja ze is 1,60 hoog en donkerbruin van kleur ze heeft geen stalgebreken en is altijd heel erg braaf heeft nog nooit gebokt enzo
ik wil graag weten hoeveel ze ongeveer waard zou zijn omdat ik veel werk in haar heb zitten en het zou leuk zijn als ze in waarden stijgt
heel veel mensen hebben commentaar van waarom heb je nou een draver gekocht?? nou heel simpel ik doe liever moeite en dan veel bereiken dan dat ik een z2 dressuur paard zou kopen en alles zou winnen en er niks voor hoeven te doen
ik denk mensen met dravers die weten wat voor super paarden het zijn!!!

ps vandaag heeft ze vrijgesprongen en dat zag er veel belovend uit! Haha!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: hoeveel is ze waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 23:46

zo'n 3000 euro. kan nog weinig, wel potentie maar wel wat klein...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 06:01

ik vind m nog niet meer waard dan de 1000 hoor Lachen

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 09:01

haha dat is erg verschillend
nog meer mensen??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:09

tessie1985 schreef:
hey allemaal
ik het het ook hier op vrm neer omdat ik op rassenpraat geen antwoord krijg Slapen

ze leert ontzettend snel ze is 2 maanden onder het zadel en kan al galopperen en verzameld draven!
ze is gisteren 4 jaar geworden en heeft stamboek papieren er staat type general november
vader holliday snow
moeder sierra kosmos
zegt dat iemand wat??
oh ja ze is 1,60 hoog en donkerbruin van kleur ze heeft geen stalgebreken en is altijd heel erg braaf heeft nog nooit gebokt enzo

ik wil graag weten hoeveel ze ongeveer waard zou zijn omdat ik veel werk in haar heb zitten en het zou leuk zijn als ze in waarden stijgt

heel veel mensen hebben commentaar van waarom heb je nou een draver gekocht?? nou heel simpel ik doe liever moeite en dan veel bereiken dan dat ik een z2 dressuur paard zou kopen en alles zou winnen en er niks voor hoeven te doen

Een ex-draver wordt nooit een GP-paard maar daarmee vertel ik je niets nieuws. Je wilt weten wat je paard waard is. Tja, voor een ex-draver moet je blij zijn als je 1000-1500 voor kunt krijgen. Ongeacht wat voor niveau het loopt.
Ik heb kort geleden iets gelezen over een ex-draver die M1 loopt maar dergelijke paarden zijn zeldzaam. Feit blijft dat een draver gefokt is om snel linksom te kunnen rennen. Een ex-draver heeft vaak als jong paard gekoerst maar is niet goed genoeg gebleken en van de baan gehaald. Mijn bezwaar is dat ze te jong al vrij intensief zijn gebruikt en dat de achterhand niet gebouwd is op verzameling en ondertreden.

Niet om je hoop meteen weer tot de grond af te breken maar ga er maar niet vanuit dat je paardje als 4-jarige nu al verzameld kan draven. Dat kan bv. een KWPN-er niet eens op die leeftijd tenzij er een ruiter op zit die van behoorlijk goede huize komt. Op die leeftijd moet je dergelijke dingen niet van een paard vragen. Je moet tevreden zijn met een nageeflijk, mooi voorwaarts en op eigen benen lopend paard. Nu weet ik natuurlijk niet van wat voor goede huize jij komt maar als ik naar het gros ruiters kijk die van goede huize komt, die kopen geen ex-draver.
Een van mijn vriendinnen heeft ook een ex-draver (haar tweede zelfs) en die raakt er ook maar niet over uitgepraat hoe geweldig het die is. Feit blijft dat dravers niet gefokt zijn als dressuurpaard en dat ze er langer over doen dan een dressuurgefokt paard om correct te kunnen lopen.
Let wel: ik wil benadrukken dat ik niet anti-draver ben (alhoewel ik er zelf in eerste instantie niet een zou willen hebben) maar ik wil je behoeden voor teleurstelling. Zelf heb ik een KWPN-er van 1.60m die aardig kan lopen en behoorlijk kan springen. Ik hoor van diverse kanten dat ik in m'n handen moet wrijven met zo'n paard. Maar zolang er geen Z-dressuur en Z-springen achter haar naam staat is ze geen spreekwoordelijke stuiver waard. Reken je dus niet rijk in de zin van euro's. Reken je rijk met het feit dat jij een heel leuk paardje hebt, waarmee je heel leuk kunt rijden. Lachen

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:31

porscherider schreef:
tessie1985 schreef:
hey allemaal

vader holliday snow
moeder sierra kosmos
zegt dat iemand wat??

Een ex-draver wordt nooit een GP-paard maar daarmee vertel ik je niets nieuws. Je wilt weten wat je paard waard is. Tja, voor een ex-draver moet je blij zijn als je 1000-1500 voor kunt krijgen. Ongeacht wat voor niveau het loopt.
Ik heb kort geleden iets gelezen over een ex-draver die M1 loopt maar dergelijke paarden zijn zeldzaam. Feit blijft dat een draver gefokt is om snel linksom te kunnen rennen. Een ex-draver heeft vaak als jong paard gekoerst maar is niet goed genoeg gebleken en van de baan gehaald. Mijn bezwaar is dat ze te jong al vrij intensief zijn gebruikt en dat de achterhand niet gebouwd is op verzameling en ondertreden.

Niet om je hoop meteen weer tot de grond af te breken maar ga er maar niet vanuit dat je paardje als 4-jarige nu al verzameld kan draven. Dat kan bv. een KWPN-er niet eens op die leeftijd tenzij er een ruiter op zit die van behoorlijk goede huize komt. Op die leeftijd moet je dergelijke dingen niet van een paard vragen. Je moet tevreden zijn met een nageeflijk, mooi voorwaarts en op eigen benen lopend paard. Nu weet ik natuurlijk niet van wat voor goede huize jij komt maar als ik naar het gros ruiters kijk die van goede huize komt, die kopen geen ex-draver.
Een van mijn vriendinnen heeft ook een ex-draver (haar tweede zelfs) en die raakt er ook maar niet over uitgepraat hoe geweldig het die is. Feit blijft dat dravers niet gefokt zijn als dressuurpaard en dat ze er langer over doen dan een dressuurgefokt paard om correct te kunnen lopen.
Let wel: ik wil benadrukken dat ik niet anti-draver ben (alhoewel ik er zelf in eerste instantie niet een zou willen hebben) maar ik wil je behoeden voor teleurstelling. Zelf heb ik een KWPN-er van 1.60m die aardig kan lopen en behoorlijk kan springen. Ik hoor van diverse kanten dat ik in m'n handen moet wrijven met zo'n paard. Maar zolang er geen Z-dressuur en Z-springen achter haar naam staat is ze geen spreekwoordelijke stuiver waard. Reken je dus niet rijk in de zin van euro's. Reken je rijk met het feit dat jij een heel leuk paardje hebt, waarmee je heel leuk kunt rijden. Lachen

Van die laatste zin is perfect!

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:40

Even voor de duidelijkheid: ex-dravers bestaan niet!
Een draver is een ras net zoals een fries een fries is.

Verder ben ik het wel eens met Porscherider maar mocht je bijvoorbeeld in de m-dressuur komen dan denk ik wel dat je meer kan vragen dan 1000 of 1500 euro.
Maar wat maakt het uit... als je voor je gevoel maar het liefste paard van de wereld hebt Knipoog

Weet je misschien of ze ook wedsrtijden heeft gelopen?
Bij het NDR kan je alles navragen over wedstrijden, op welke leeftijd er is begonnen, hoe vaak enz.
Dat is denk ik wel erg belangrijk om te weten als je haar nu wil omtoveren tot rijpaard Knipoog
Verder zou ik met haar rustig aan doen...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:52

sas00 schreef:
Even voor de duidelijkheid: ex-dravers bestaan niet!
Een draver is een ras net zoals een fries een fries is.

Verder ben ik het wel eens met Porscherider maar mocht je bijvoorbeeld in de m-dressuur komen dan denk ik wel dat je meer kan vragen dan 1000 of 1500 euro.
Maar wat maakt het uit... als je voor je gevoel maar het liefste paard van de wereld hebt Knipoog

Weet je misschien of ze ook wedsrtijden heeft gelopen?
Bij het NDR kan je alles navragen over wedstrijden, op welke leeftijd er is begonnen, hoe vaak enz.
Dat is denk ik wel erg belangrijk om te weten als je haar nu wil omtoveren tot rijpaard Knipoog
Verder zou ik met haar rustig aan doen...

Ja, daar heb je gelijk in, een draver is een ras. Een paar weken terug is mij dat voor het eerst verteld. Blond Wist het ook niet, dacht altijd dat het een type was, net als rijpaard of tuigpaard. My mistake. Lachen
Maar het doel waarvoor een draver gebruikt wordt (draven voor een sulky in de koersen - waarvoor het dier gefokt en gebouwd is) veranderd van een drafpaard naar een rijpaard.
Een dergelijk paard zul je tijd moeten gunnen om sterker te worden. Dit kun je tijdens de dressuurtraining meenemen door veel te schakelen en overgangen te rijden om de achterhand te trainen.

Stel, dit paard wordt daadwerkelijk M-dressuur dan zou het inderdaad meer kunnen opbrengen. Met nadruk op kunnen, want 'de markt' zoekt meestal een ander type paard (om het zo maar even uit te drukken). Meestal worden tot rijpaard omgeschoolde dravers verkocht als recreatiepaard omdat de galop altijd een moeilijke gang voor ze blijft. Wat dat aan gaat wordt er best wel gediscrimineerd. Net als dat er over een Fries wordt gezegd dat ze niet kunnen springen. Nou, zag gister het tegendeel op HAW.

Wat ik al zei, je moet een paard hebben wat bij je past - wat je maatje is. Dán ben je rijk. En dan maakt het niet uit hoeveel het heeft gekost of wat voor merk het is. Net als die reclame van een creditcardmaatschappij. Vriendschap is onbetaalbaar, niet in waarde uit te drukken. Geld is verrekte handig maar je kunt er niet mee knuffelen of lekker mee rijden. Dus TS, reken je niet rijk in euro's, ga lekker rijden - leidt je meisje netjes op tot rijpaard en heb plezier. Hoeveel mensen verliezen het plezier in rijden omdat de lat te hoog ligt. Verwacht niet te veel ineens maar gun het de tijd. Dan zul jij altijd degene zijn die het laatste lacht.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:35

Hmm.. Ik dacht toch echt dat ik vrijdag een bericht geplaatst had :s

Je leest de papieren verkeerd.
Jouw paardje heet Tippecanoe River, de vader is General November, de moeder is Holiday Snow. De vader van Holiday Snow is Sierra Kosmos. Holiday Snow is Amerikaans gefokt en ingevoerd door A. Van Schie.
Je paard heeft bij mijn weten 1 halfbroer genaamd Riverside.
Ik wete zo niet of je paard gekoerst heeft, er staat mij iets bij van wel. Riverside in ieder geval wel.

Voor een vierjarige zou ik trouwens rond de 100-1500 euro geven. Als ze zelf niet veel gedaan heeft qua winsom of record heb je er in de fokkerij ook weinig aan. Ze heeft verder wel een nette afstamming, al vind ik hem zelf niet zo speciaal. Met General November wordt namelijk noagl veel gefokt. Hij staat ter dekking op de Flevofarm www.flevofarm.nl.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 20:43

heej thanx allemaal!
mijn paard heeft wel een draftraining gehad enzo verder weet ik weinig van haar maar dat zou ik kunnen opvragen
gelukkig kan de mijne goed galopperen en ach ik kijk wel hoe ver ik kom
ik ben super blij met me paard Lachen

roosenrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:23

4 jaar is nog lekker jong dus ze kan nog veel dingen leren ik denk ong. € 2.500

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:34

Het is een draver, die zijn in geld niet zoveel waard, zeker geen 2.500, eerder tussen de 1000 en de 1500 meer niet. Maar ze hebben een superkarakter dus ze hebben vaak een grote emotiele waarde