Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ChAnNiE14 schreef:Mijn ouders vinden het goed dat ik een een paard koop, maar hun weten dus ook niet of ik er genoeg tijd voor heb strax. En stalling heb ik gratis, voer betalen mijn ouders zelf zal ik wel wormspuiten en dierenartskosten moeten betalen maar ik verdien ongeveer 80,- in de maand dus zou ik er denk ik wel genoeg geld voor hebben. En zelf doe ik VMBO dus ik heb niet zoveel huiswerk, maar als ik strax naar volgende school ga moet ik er wel tijd voor blijven houden
Dus ik weet het niet
En ik wil zo'n kans liever niet laten schieten.
Maar hoe zit het met de tijd want ik hoor vaak dat sommige hun paard weg doen vanwege tijdgebrek, en dat wil ik absoluut niet
want ik ga me erg hechten aan een eigen paard. En hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan zo'n paard dan?
als je al weet wat dat allemaal kost.moyra schreef:er bestaan ook verzorgsters! maar het kost in de maand wel een hoop geld! ik ben voor me hoesmid 60 euro kwijt en me wormenspuit 10 euro! en dan nog zadel en hoodstel!halsters enz.
maar de stallinng is toch wel het duurdst en dat hoef je niet te betalen!
ik zou er gewoon voor gaan! want je paard komt 10 min van je huis te staan dus dat is te doen!
ChAnNiE14 schreef:mmjah maar bij mn vriendin hebben ze 2 paarden en ook 2 boxen dus.
En nu willen ze er voor mij een box bijmaken en dan heb ik gratis stalling, ik hoef er nix voor te betalenEn ik wil zo'n kans liever niet laten schieten.
Ik heb er met mn ouders nog over gehad en die wouden de verzekering wel betalen en gedeeltelijk de dierenarts kosten en zovaak heb je de dierenarts toch niet nodig?Maar hoe zit het met de tijd want ik hoor vaak dat sommige hun paard weg doen vanwege tijdgebrek, en dat wil ik absoluut niet
want ik ga me erg hechten aan een eigen paard. En hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt aan zo'n paard dan?
Choices schreef:ChAnNiE14 schreef:mmjah maar bij mn vriendin hebben ze 2 paarden en ook 2 boxen dus.
En nu willen ze er voor mij een box bijmaken en dan heb ik gratis stalling, ik hoef er nix voor te betalenEn ik wil zo'n kans liever niet laten schieten.
Ik heb er met mn ouders nog over gehad en die wouden de verzekering wel betalen en gedeeltelijk de dierenarts kosten en zovaak heb je de dierenarts toch niet nodig?Maar hoe zit het met de tijd want ik hoor vaak dat sommige hun paard weg doen vanwege tijdgebrek, en dat wil ik absoluut niet
Aan een gezond paard zonder gebreken die de basis kent ben je rond de 3 a 4 duizend euro kwijt. Stalling gratis of niet, het blijft een hele uitgave en ik kan het je nogsteeds niet aanraden om op jou leeftijd een eigen paard te kopen.
) maar het is en blijft een hele uitgave!!
conquista schreef:... want ineens kwam ik op een leeftijd dat ik andere dingen interessanter vond.. verkering hebben, uitgaan, leuke kleding kunnen kopen enz enz.

Citaat:Maar wat mischien wel kan zijn is dat het me na een tijdje gaat vervelen en vooral met slecht weer, maar mischien ook niet. Wat zouden jullie doen?
Citaat:En 14 is heus niet zo jong hoor.
Citaat:Ik ben bijna 15 en ik heb 5 jaar rijervaring.
Maar je bent pas 14, dus je hoeft echt nog lang niet aan uitgaan te denken.. Maar je moet wel zeker weten dat je het kunt betalen, want je kunt niet zomaar ff iets laten zitten. En de verantwoordelijkheid is vooral belangrijk!! Je moet er wél elke dag heen en je moet ook dingen doen waar je geen zin in hebt. Citaat:Maar je bent pas 14, dus je hoeft echt nog lang niet aan uitgaan te denken.. Maar je moet wel zeker weten dat je het kunt betalen, want je kunt niet zomaar ff iets laten zitten. En de verantwoordelijkheid is vooral belangrijk!! Je moet er wél elke dag heen en je moet ook dingen doen waar je geen zin in hebt
en ook niet al te duur! het liefst rond de 1000,- 
conquista schreef:@cow_horse
Oke, jij vond die dingen misschien minder belangrijk, maar zij weet het allemaal blijkbaar niet zo ...
@ChAnNiE14Citaat:Maar wat mischien wel kan zijn is dat het me na een tijdje gaat vervelen en vooral met slecht weer, maar mischien ook niet. Wat zouden jullie doen?