mijn buurmeisje gaat mee :\ help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

mijn buurmeisje gaat mee :\ help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 17:29

Hallo,

In maart ging mijn oude buurmeisje weer eens mee naar mijn pony toe (zij is 10 jaar en rijd sinds oktober 2004). Ik denk leuk gezellig, krijgt die pony ook weer wat meer aandacht omdat ik haar voorlopig niet kan verzorgen en beweging kan geven.
We gingen borstelen, longeren om even haar ei kwijt te raken en mijn burmeisje erop gezet aan de longeerlijn. Daarna de bak in, maar dit ging al snel fout. Voor dat half jaartje dat mijn buurmeisje nu rijd, doet ze het echt super! Maar toch, ik zei nog tegen haar dat ze zich niet moest overgeven, ik vroeg nog of ze bang was, maar dat was ze niet, zei ze. Zij wilde een kant op en die kant zou ze ook op gaan. Ik heb haar geholpen daarme en het ging goed toen. Nog geen tien minuten later, ik stond even aan het begin van de bak, gebeurd het opnieuw, mijn pony krijgt een willetje om naar de uitgang van de bak te lopen, ik liep er weer heen om te helpen en ik zei nog: ze mag niet winnen, ze moet de kant op die jij op wilt gaan... krijg ik een mond van dat meisje: "nee ik laat haar niet winnen!, maar het lukt niet (begon ze te lachen), Nou ik stuur haar mooi de andere kant op!...
Ik probeerde haar nog tegen te houden, maar ze luisterde niet, pakte dus de teugels bij mijn pony en liep een paar keer langs de uitgang van de bak tot ze het goed deed en beloonde toen. Weer tegen dat meisje gezegd dat ze dat dus niet meer moest doen en later daarna weer deed ze het opnieuw! ik werd zo langzamerhand weer boos en kreeg geen reactie meer van dat meisje, op een gegeven moment heb ik gezegd dat het voor zover wel genoeg was.
(en dit is nu al wel een paar keer voorgekomen)
Scheve mond Heb ik het zo goed opgelost, of kan ik het een volgende keer beter anders doen? achteraf blijft ze zeggen dat ze het leuk vond bij de paarden.

Nu nog 1 dingetje, dat meisje belt me nu iedere week op, vorige keer heb ik al gezegd dat ze niet kon rijden en dat vond ze geen probleem, ze is toen ook mee geweest. Maar wel belt ze me iedere week mijn bed uit. En als haar moeder erbij is krijg ik te horen: ach is toch leuk! laat haar toch mee gaan.. nu vind ik het niet erg dat ze eens een keer mee gaat, maar dat ze me iedere week op zaterdag en zondag belt wordt ik toch wel een beetje zat, het is toch geen verplichting om haar mee te nemen??

Ik hoop niet dat het al te lang is geworden, ik probeerde het in ieder geval wat kort te houden Lachen

Chrissetje

Re: mijn buurmeisje gaat mee :\ help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:37

ben ik blij dat er niemand op mijn pony kan stappen Nagelbijten / Gniffelen

je hoeft je buurmeisje toch niet mee te nemen als jij dat niet wilt?!
zeg gewoon eerlijk tegen de ouders van het meisje dat je het niet leuk vind dat ze steeds mee wil(t) gaan(t)

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:47

Ja, ik zou gewoon eerlijk zijn. Het is natuurlijk jouw pony!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 17:51

Die ouders van haar schijnen dat niet te begrijpen of niet te horen!? Dat meisje zelf ook niet (net als met dat rijden, ze hoort lleen maar wat ze wilt horen).
Mijn vader is het volkomen met mij eens, mijn moeder vind het leuk als dat meisje mee gaat, voor haar dan Clown
Maar ook vraag ik me af, of ik daar goed op heb gereageerd Lachen

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:00

hm, dat soort mensen zijn wel lastig! ik zou gewoon vriendelijk zeggen dat je liever zelf je pony/paard verzorgt. als ze dat niet snapt en je toch weer opbelt, tja...dan wordt het moeilijk! succes ermee! laat in ieder geval niet met je sollen hoor!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:18

Jij moet duidelijke regels opstellen. Het is JOU pony, niet die van dat kind. Ze heeft dus naar JOU te luisteren! Bovendien ben jij verantwoordelijk voor haar als ze op jou pony zit! De moeder van dat meisje klinkt mij in de oren als iemand die nog nooit een paard van dichtbij heeft gezien Scheve mond

Je hebt goed gereageerd, maar probeer nog wat duidelijker te zijn. Wel vriendelijk blijven, maar ze mogen best weten dat dit natuurlijk niet de bedoeling is!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:20

Ja,zeg haar eerlijk dat ze niet meer mee mag !

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:00

nou..het is toch niet haar paardje?!
als je nu met haar afspreekt dat jij de volgende keer wel belt als ze mag komne?
dat is voor jou dus makkelijk geregeld..als je haar nooit meer wil zien bel je nooit, maar voor de aardigheid kan je natuurlijk wel nog es bellen!
kijk maar
succes

gr esther

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 10:25

Ik heb haar wel een keer gezegd (heel duidelijk), ik bel je zodra ik vervoer heb en je weer mee kan.
Waarop zij mij die week op belde, heel raar gesprek daar niet van.
Hoi met ...
stilte aan de andere kant van de telefoon, dus ik vroeg of ze iets wilde zeggen. waarop ik een antwoord krijg, je zou me nog bellen zodat ik mee kon naar de paarden.
goed heb ik het weer uitgelegd.
dat werkte dus ook niet echt helemaal Scheve mond

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:31

hm, lastig! ik denk dat het dan toch niet de goed manier is om te zeggen dat je haar belt. dan gaat ze zitten wachten op je telefootnje en is ze boos dat je volgens haar te lang niet belt. ik zou gewoon zeggen dat je je pony/paard voortaan zelf doet. dan snapt ze het misschien wel...

x_shirley_x

Re: mijn buurmeisje gaat mee : help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:31

Cow_horse schreef:
Ik heb haar wel een keer gezegd (heel duidelijk), ik bel je zodra ik vervoer heb en je weer mee kan.
Waarop zij mij die week op belde, heel raar gesprek daar niet van.
Hoi met ...
stilte aan de andere kant van de telefoon, dus ik vroeg of ze iets wilde zeggen. waarop ik een antwoord krijg,
je zou me nog bellen zodat ik mee kon naar de paarden.

goed heb ik het weer uitgelegd.
dat werkte dus ook niet echt helemaal Scheve mond

Ze verwacht gewoon dat je haar iedere week beld dus Haha!.
Zeg haar dan, dat ze best wel een keer mee mag, maar dat jij ook tijd voor je pony wil hebben, en ook ff alleen er naar toe wil gaan Lachen.

Want nu verwacht ze gewoon dat ze iedere week mee kan...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:36

dus als ik het goed begrijp was je pony eigenwijs en reed ze hem gewoon door? dat is toch geen probleem? is juist goed lijkt me.
maar als je haar liever niet meer mee wilt, kun je beter zeggen dat je liever alleen wilt.

een meisje van 11 waar ik vroeger veel op paste, wil ook steeds komen paardrijden, maar roept vervolgens alleen maar wat ze allemaal niet durft. Ik heb best begrip voor mensen die wat angstig zijn, maar als je echt niet durft moet je het gewoon niet doen.
de laatste keer wou ze meteen weer voor de volgende keer (week;-)) afspreken, heb toen met haar afsgesproken dat ze weer zou komen als ze kon galloperen (ze had toen 14 lessen gehad, maar durfde amper los te draven en had nog nooti gegalopeerd)
nu, na 2 maanden heb ik nog niks weer van haar gehoord dus neem ik aan dat ze nog steeds niet durft te galloperen...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 10:45

missnynke: ze reed haar juist niet door. in het begin wel, toen ik haar de aanwijzingen gaf, ik bleef bij haar doorpraten dat ze het goed deed dat ze die pony niet d'r zin gaf! maar vervolgens deed mijn pony weer eigenwijs en het lukte dat meisje niet om de andere kant op te rijden, dus ik weer zeggen goed geef haar niet haar zin! ze moet naar jouw leren luisteren.
en vervolgens krijg ik een grote mond, het lukt niet, ik stuur haar die andere kant op hoor!
ik had haar nog zo gezegd dat ze dat niet moest doen, vroeg aan haar of ze bang was, en dat was ze niet. maar verder kreeg ik geen antwoord meer en gooide ze alles in de wind wat ik tegen haar zei. toen heb ik dus die pony bij de teugels gepakt en ben ik een aantal keer langs de opening van de bak gaan lopen, tot ze er wel goed langs liep. maar dit gebeurd dus ook iedere keer.

Nu vraag ik me af, heb ik dit dan goed gedaan, of had ik dat beter op een andere manier op kunnen lossen. dit is een van de voorbeelden, ze geeft mijn pony in meerdere oefeningen haar zin, omdat het haar niet lukt, maar zodra ik haar daarmee help gooit ze alles in de wind en loopt ze van me weg, op een een of andere manier lsuit ze zich dan van alles af

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 10:46

Shirley, zo had ik het niet bekeken, daar kun je best wel gelijk in hebben!! ik zal het de volgende keer in ieder geval tegen haar zeggen dat ik ook wat meer tijd wil met mijn pony Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:08

ik ken het probleem. ik heb ook een keer mijn buurmeisje op mijn shetlander laten rijden. niet dat ze kon rijden, maar een paar rondjes stappen lukte haar wel. mijn pony zou daar een weekje staan om het gras op te eten, ik bracht haar zadeltje en hoofdstel, en hielpe even mee. ik heb duidelijk gezegt dat ze er alleen op mochten als ik er bij was, ook tegen haar ouders. mijn pony kan gewoon best lastig zijn en ik vertrouwde het niet als ze er alleen op ging. ook omdat ze dus niet rijden kon.

nou kan ik als ik naast mn huis sta hun weilandje redelijk zien, en wat zie ik de volgende dag? ze zat er gewoon op... niet fijn. ik er heen, gevraagt wat ze aan het doen was, nou ze wou het toch even proberen... ik liet mn pony daar al niet zo prettig meer achter. gelukkig kon mn pony dankzij haar gigantische eetlust sneller naar huis Haha!

toen kwam ze bij me thuis met de vraag of ze wel even mocht rijden. en mn moeder: ja tuurlijk!! Boos! nou jah ik moest wel. ik heb haar alleen laten stappen, haar geleerd wat aandrijven is. (dus niet schoppen, maar een lichte kuithulp) nou toen ging het wel redelijk. volgende dag staat ze weer op de stoep. en de dag erna weer. en zo ging het maar door.

toen was ik een keer niet thuis (expres in de hoop dat ze weg ging) had ze zelf maar even opgezadeld. grom! en het ergste nogwel, ze had mn zweep meegenomen. ik was net op tijd, en heb haar weg gestuurd.

volgende dag (hoezo doof?) staat ze met een vriendinnetje op de stoep. ze willen paardrijden. niet mogen we paardrijden, neehee we willen paardrijden. weer weg gestuurd, en er bij gezegt dat ik liever niet meer wou dat ze elke dag kwam en zeker niet dat er vriendinnetjes meekwamen.

toen is ze een week niet geweest. toen kwam ze weer en ging ze zonder dat ik het wist naar mijn paard toe. ik zou toevallig net gaan rijden, dus kom de bak binnen staat zij daar met een snuivend, grommend paard tegen over zich. (zorro had een periode dat hij niet wou dat er een vreemde in zn bak kwam) nou ik haar weggestuurd. werd ze kwaad, en toen was mn vader er zo zat van dat hij tegen haar heeft gezegt dat ze niet weer mocht komen en dat ik en mn pony het helemaal niet leuk vonden dat ze kwam.

toen is ze nooit weer geweest Haha! het zal misschien best hard klinken, maar dit heeft dus echt wel 2 maand geduurd he. dus gewoon vol houden en als het echt niet tot haar doordringt een keer goed boos worden. succes, ik leef met je mee!! Ach gut

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:16

Ik ken het, ik neem ook wel eens iemand mem meisje 10 jaar oud. ik zeg altijd ik wel je wel als ik weer kan ben druk met school. isdat wel niet zo maar het werkt wel.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:03

Je hoeft haar toch niet te laten rijden? Maak gewoon duidelijke afspraken, bijvoorbeeld hoe vaak en wanneer ze mag komen. En wat ze dan wel en niet mag doen, als ze mee gaat.
Maar wordt dan ook gerust boos wanneer ze zich niet aan de afspraken houdt. Je kan wel allemaal vage redenen en smoesjes bedenken maar daar schiet niemand wat mee op, je kan dan beter 1 keer goed duidelijk zijn.