In maart ging mijn oude buurmeisje weer eens mee naar mijn pony toe (zij is 10 jaar en rijd sinds oktober 2004). Ik denk leuk gezellig, krijgt die pony ook weer wat meer aandacht omdat ik haar voorlopig niet kan verzorgen en beweging kan geven.
We gingen borstelen, longeren om even haar ei kwijt te raken en mijn burmeisje erop gezet aan de longeerlijn. Daarna de bak in, maar dit ging al snel fout. Voor dat half jaartje dat mijn buurmeisje nu rijd, doet ze het echt super! Maar toch, ik zei nog tegen haar dat ze zich niet moest overgeven, ik vroeg nog of ze bang was, maar dat was ze niet, zei ze. Zij wilde een kant op en die kant zou ze ook op gaan. Ik heb haar geholpen daarme en het ging goed toen. Nog geen tien minuten later, ik stond even aan het begin van de bak, gebeurd het opnieuw, mijn pony krijgt een willetje om naar de uitgang van de bak te lopen, ik liep er weer heen om te helpen en ik zei nog: ze mag niet winnen, ze moet de kant op die jij op wilt gaan... krijg ik een mond van dat meisje: "nee ik laat haar niet winnen!, maar het lukt niet (begon ze te lachen), Nou ik stuur haar mooi de andere kant op!...
Ik probeerde haar nog tegen te houden, maar ze luisterde niet, pakte dus de teugels bij mijn pony en liep een paar keer langs de uitgang van de bak tot ze het goed deed en beloonde toen. Weer tegen dat meisje gezegd dat ze dat dus niet meer moest doen en later daarna weer deed ze het opnieuw! ik werd zo langzamerhand weer boos en kreeg geen reactie meer van dat meisje, op een gegeven moment heb ik gezegd dat het voor zover wel genoeg was.
(en dit is nu al wel een paar keer voorgekomen)
Heb ik het zo goed opgelost, of kan ik het een volgende keer beter anders doen? achteraf blijft ze zeggen dat ze het leuk vond bij de paarden.Nu nog 1 dingetje, dat meisje belt me nu iedere week op, vorige keer heb ik al gezegd dat ze niet kon rijden en dat vond ze geen probleem, ze is toen ook mee geweest. Maar wel belt ze me iedere week mijn bed uit. En als haar moeder erbij is krijg ik te horen: ach is toch leuk! laat haar toch mee gaan.. nu vind ik het niet erg dat ze eens een keer mee gaat, maar dat ze me iedere week op zaterdag en zondag belt wordt ik toch wel een beetje zat, het is toch geen verplichting om haar mee te nemen??
Ik hoop niet dat het al te lang is geworden, ik probeerde het in ieder geval wat kort te houden

.
nou jah ik moest wel. ik heb haar alleen laten stappen, haar geleerd wat aandrijven is. (dus niet schoppen, maar een lichte kuithulp) nou toen ging het wel redelijk. volgende dag staat ze weer op de stoep. en de dag erna weer. en zo ging het maar door.