Help, ik ben m'n zelfvertrouwen kwijt..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Help, ik ben m'n zelfvertrouwen kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:15

Hey,
Ik ben momenteel op zoek naar een eigen paard.
Ik reed eerst altijd op een doodbrave haflinger en nu ga ik over op een paard.
Ik ben geen paarden die voorwaarts zijn gewoon.
Zondag ochtend heb ik op een voorwaarts paard gezeten en was echt bang.
Nu woensdag heb ik op een echt DOODBRAAF paard gereden en had in het begin ook nog wat schrik maar is achteraf verbeterd.
Ik weet hoe het komt dat ik m'n zelfvertrouwen kwijt ben: ik had op een e-pony gereden en die is geschrokken en is in volle galop door de bak gerend en ik lag er bijna af.... daardoor ben ik waarschijnlijk m'n zelfvertrouwen kwijt.
Weet iemand wat een goede manier zou zijn hoe ik dat zou terug krijgen want m'n instructrice gelooft niet meer in mij en lacht me steeds uit(natuurlijk niet in het gezicht maar zegt dingen die daarop neerkomen) en is uiteraard niet meer leuk.
Zijn er nog mensen die dit ook hebben gehad, en hoe hebben jullie terug zelfvertrouwe gekregen??

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!
groetjes,
Lynn

Bitterbal

Re: Help, ik ben m'n zelfvertrouwen kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:18

Nou ik denk niet dat je je zelfvertrouwen terug zult krijgen als je zo'n instructrice hebt.. ik zou eerst opzoek gaan naar een leukere instructrice en dan krijg je vanzelf je zelfvertrouwen terug hoor...
Succes ermee

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:21

jaah iemand zoeken die jou kan helpen bij je probleem, wan tzo schiet je er ook niks mee op!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:21

Van instructie veranderen in ieder geval!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:22

Bitterbal schreef:
Nou ik denk niet dat je je zelfvertrouwen terug zult krijgen als je zo'n instructrice hebt.. ik zou eerst opzoek gaan naar een leukere instructrice en dan krijg je vanzelf je zelfvertrouwen terug hoor...
Succes ermee

Dacht ik ook zo...
Had haar nog zo vriendelijk gevraagd om me te helpen maarja..
Zit ze te zeggen: oh je zit met een ei in je broek. Hoe kan je nu ingodsnaam bang zijn op zo'n braaf paard.
Het probleem is nu, nij haar op stal betalen wij €150 in de maand, met weidegang en pistegebruik,... en hier in de buurt hebben we niet direct een stal van zo'n prijs:s ik ben nogmaar 13 ook dus mag nog niet werken en ofdat de ouders dat willen weet ik niet...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:28

sennerin schreef:
Bitterbal schreef:
Succes ermee

Dacht ik ook zo...
Zit ze te zeggen: oh je zit met een ei in je broek. Hoe kan je nu ingodsnaam bang zijn op zo'n braaf paard.
Het probleem is nu, nij haar op stal betalen wij €150 in de maand, met weidegang en pistegebruik,... en hier in de buurt hebben we niet direct een stal van zo'n prijs:s ik ben nogmaar 13 ook dus mag nog niet werken en ofdat de ouders dat willen weet ik niet...

Ik bedoel het niet banketstaaflig, maar ik kan je instructrice wel enigszins begrijpen als je op zo'n braaf paard zit.
Bovendien heb je geen groot ongeluk gehad ofzo waardoor ze heel voorzichtig met je zou moeten zijn.
Ik ken zoveel instructeurs die meer zijn van het 'kom op, niet aanstellen, gewoon rijden', ik heb ze zelfs nooit anders gehad.

Ik denk dat je je een beetje moet vermannen, wat kan er nou gebeuren? Het is niet dat je een levensgevaarlijk avontuur tegemoet gaat ofzo..!

Overigens nog maar een keer, niet banketstaaflig bedoeld ofzo, maar dit is gewoon mijn mening en ervaring met zulke dingen.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:36

sennerin schreef:
Bitterbal schreef:
Succes ermee

Dacht ik ook zo...

Ik bedoel het niet banketstaaflig, maar ik kan je instructrice wel enigszins begrijpen als je op zo'n braaf paard zit.
Bovendien heb je geen groot ongeluk gehad ofzo waardoor ze heel voorzichtig met je zou moeten zijn.
Ik ken zoveel instructeurs die meer zijn van het 'kom op, niet aanstellen, gewoon rijden', ik heb ze zelfs nooit anders gehad.

Ik denk dat je je een beetje moet vermannen, wat kan er nou gebeuren? Het is niet dat je een levensgevaarlijk avontuur tegemoet gaat ofzo..!

Overigens nog maar een keer, niet banketstaaflig bedoeld ofzo, maar dit is gewoon mijn mening en ervaring met zulke dingen.
[/quote]

Bedankt voor je reactie!
Ze begrijpt niet dat ik bang was en dat dat met het ander paard ook nog in m'n gedachten zat, wat natuurlijk verkeerd is. Maar ik vind dat ze er zo niet moet blijven over doordrammen.. Ik vind het ook erg dat ze tegen mij zegt dat dit paard voor de manege is en dat voor mij volgende week een schimmeltje komt en dat ze tegen mijn vriendin zegt dat ik het jammer ga vinden als het schimmeltje niet goed is dat het vosje dan ga weg zijn en dat die vriendin er mag mee rijden en ik niet. Ik begrijp het echt niet meer. Een instructrice vind ik wel dat je zou mogen helpen als je even bang bent en je gerust mag zetten en niet moet gaan zeggen van begin maar te galoperen.. En dat moest ze dat nu nog tegen mij zeggen ok, maar ze zegt het tegen iemand anders. wat een instructrice heb ik....
[/quote]

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:40

ik heb ook nog het gevoel dat ik alles verkeerd doe op een paard.
Hoe moet ik daarvan af geraken Bloos Bloos Bloos Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:03

daar dus niet aan denken Tong uitsteken is moeilijk maarjah, je moet gewoon een goede instructrice zoeken die jou ook complimentjes geeft enzo, als jij zegt dat je dat gevoel hebt (dat je alles verkeerd doet) dan kan zij jou bevestiging geven dat je het juist wél goed doet! en dan moet dat gevoel wel weggaan. die Bloos is nergens voor nodig hoor Knipoog

maar je verhaal in je vorige reactie snap ik niet Clown

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:13

heej! hm, ik heb ook zown periode gehad hoor. heel erg, ik wilde ook stoppen met paardrijden enz. ik weet het, het is heel moeilijk om daar overheen te komen. je moet ten eerste een andere instructrice zoeken, en je moet in jezelf geloven, en zorgen dat je ergens een rustig paard vind. echt, een goede instructrice doet wonderen. je moet alles heel rustig aan doen, op een paard dat je goed vertrouwt, en als je merkt dat er eigenlijk niets engs aan is, komt je vertrouwen vanzelf terug en kun je weer op wat lastigere paarden. zoiets heeft gewoon tijd nodig...succes ermee!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 17:53

Bedankt voor al jullie reacties!!
Waarschijnlijk ga ik morgen naar een nieuwe stal gaan kijken, Privé stal op een kwartier van hier Met hopelijk een goede instructeur/instructrice een goede binnenbak en dan ook niet te duur...
Ik zal jullie wel op de hoogte houden Lachen
xxx lynn

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:10

Daar had/heb ik ook last van.. Vroeger (toen ik op de manege reed) was ik helemaal niet bang en had ik enorm veel zelfvertrouwen, maar toen ik steeds op de paarden (en die waren niet bepaald klein) werd gezet begon ik steeds banger te worden. Op de manege had ik het niet zo heel erg, maar nu heb ik sinds 3 weken een eigen pony en laat die nou net zo'n panisch voorwaarts druktemonster zijn...
Maar je moet in ieder geval niet telkens denken "oh nu gaat ie!" of "oh nee ik ga eraf vallen!" want dan word je nóg banger en ga je nóg krampachtiger zitten. Ik heb meestal dat als ik het enge eenmaal gehad heb het wel durf. Laatst deed ik mee met de springles en ik vond de balkjes doodeng (ze ging telkens in galop eroverheen) maar toen ik eenmaal de hindernis had genomen wilde ik nog een keer Haha!
Maar als ik jou was zou ik wel naar een andere stal of instructrice kijken, want ik niet dat je zelfvertrouwen omhooggaat als je telkens afgekraakt wordt door je instructrice..

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:23

cece schreef:
Daar had/heb ik ook last van.. Vroeger (toen ik op de manege reed) was ik helemaal niet bang en had ik enorm veel zelfvertrouwen, maar toen ik steeds op de paarden (en die waren niet bepaald klein) werd gezet begon ik steeds banger te worden. Op de manege had ik het niet zo heel erg, maar nu heb ik sinds 3 weken een eigen pony en laat die nou net zo'n panisch voorwaarts druktemonster zijn...
Maar je moet in ieder geval niet telkens denken "oh nu gaat ie!" of "oh nee ik ga eraf vallen!" want dan word je nóg banger en ga je nóg krampachtiger zitten. Ik heb meestal dat als ik het enge eenmaal gehad heb het wel durf. Laatst deed ik mee met de springles en ik vond de balkjes doodeng (ze ging telkens in galop eroverheen) maar toen ik eenmaal de hindernis had genomen wilde ik nog een keer Haha!
Maar als ik jou was zou ik wel naar een andere stal of instructrice kijken, want ik niet dat je zelfvertrouwen omhooggaat als je telkens afgekraakt wordt door je instructrice..

Dat probeer ik niet te denken maar dacht dat toen de nieuwe(Onirante) ervandoorging dus wel...
Ben erg blij met je reactie!!! bedankt!!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:50

Als je instructrice er mee spot zou ik toch wel gaan zoeken naar een andere..

Ik heb zo ook mijn buien dat ik bang ben. Dan voelt het op een of andere manier niet goed en vraag ik altijd eerst serieus of m'n instructrice er niet op wil. Haha! en mijn instructrice weet precies wanneer ze moet zeggen van kom op Indra je durft het wel of ze klikt me aan de longe. Nu kent ze mij en m'n paard ook door en door..

En het is zo verschillend.. De ene keer durf ik bij wijze van spreken nog niet eens een drafje aan de longe en de andere keer ga ik met een big smile op m'n face de hele bak door in versnelling loeihard incl wat bokkesprongen. Clown

Met een goede instructrice kom je echt een heel eind hoor! Succes, zolang je maar blijf willen dan komt het wel goed. Knipoog

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 09:04

Indra schreef:
Als je instructrice er mee spot zou ik toch wel gaan zoeken naar een andere..

Ik heb zo ook mijn buien dat ik bang ben. Dan voelt het op een of andere manier niet goed en vraag ik altijd eerst serieus of m'n instructrice er niet op wil. Haha! en mijn instructrice weet precies wanneer ze moet zeggen van kom op Indra je durft het wel of ze klikt me aan de longe. Nu kent ze mij en m'n paard ook door en door..

En het is zo verschillend.. De ene keer durf ik bij wijze van spreken nog niet eens een drafje aan de longe en de andere keer ga ik met een big smile op m'n face de hele bak door in versnelling loeihard incl wat bokkesprongen. Clown

Met een goede instructrice kom je echt een heel eind hoor! Succes, zolang je maar blijf willen dan komt het wel goed. Knipoog

Bedankt voor je reactie!!
Ik ga vanmiddag normaal naar een nieuwe stal gaan kijken, hopelijk is dat daar wat!! M'n instructrice heeft op zich wel goed les, maar mij nu nog aan de longe zetten zou ze nooit doen. Ze zet mij dan nog liever niet op een paard. Bij haar mag je niet bang zijn blijven rijden is het voor haar. Ik zie het wel...