Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bitterbal schreef:Nou ik denk niet dat je je zelfvertrouwen terug zult krijgen als je zo'n instructrice hebt.. ik zou eerst opzoek gaan naar een leukere instructrice en dan krijg je vanzelf je zelfvertrouwen terug hoor...
Succes ermee
sennerin schreef:Bitterbal schreef:Nou ik denk niet dat je je zelfvertrouwen terug zult krijgen als je zo'n instructrice hebt.. ik zou eerst opzoek gaan naar een leukere instructrice en dan krijg je vanzelf je zelfvertrouwen terug hoor...
Succes ermee
Dacht ik ook zo...
Had haar nog zo vriendelijk gevraagd om me te helpen maarja..
Zit ze te zeggen: oh je zit met een ei in je broek. Hoe kan je nu ingodsnaam bang zijn op zo'n braaf paard.
Het probleem is nu, nij haar op stal betalen wij €150 in de maand, met weidegang en pistegebruik,... en hier in de buurt hebben we niet direct een stal van zo'n prijs:s ik ben nogmaar 13 ook dus mag nog niet werken en ofdat de ouders dat willen weet ik niet...
sennerin schreef:Bitterbal schreef:Nou ik denk niet dat je je zelfvertrouwen terug zult krijgen als je zo'n instructrice hebt.. ik zou eerst opzoek gaan naar een leukere instructrice en dan krijg je vanzelf je zelfvertrouwen terug hoor...
Succes ermee
Dacht ik ook zo...
Had haar nog zo vriendelijk gevraagd om me te helpen maarja..
Zit ze te zeggen: oh je zit met een ei in je broek. Hoe kan je nu ingodsnaam bang zijn op zo'n braaf paard.
Het probleem is nu, nij haar op stal betalen wij €150 in de maand, met weidegang en pistegebruik,... en hier in de buurt hebben we niet direct een stal van zo'n prijs:s ik ben nogmaar 13 ook dus mag nog niet werken en ofdat de ouders dat willen weet ik niet...
is moeilijk maarjah, je moet gewoon een goede instructrice zoeken die jou ook complimentjes geeft enzo, als jij zegt dat je dat gevoel hebt (dat je alles verkeerd doet) dan kan zij jou bevestiging geven dat je het juist wél goed doet! en dan moet dat gevoel wel weggaan. die
is nergens voor nodig hoor 

cece schreef:Daar had/heb ik ook last van.. Vroeger (toen ik op de manege reed) was ik helemaal niet bang en had ik enorm veel zelfvertrouwen, maar toen ik steeds op de paarden (en die waren niet bepaald klein) werd gezet begon ik steeds banger te worden. Op de manege had ik het niet zo heel erg, maar nu heb ik sinds 3 weken een eigen pony en laat die nou net zo'n panisch voorwaarts druktemonster zijn...
Maar je moet in ieder geval niet telkens denken "oh nu gaat ie!" of "oh nee ik ga eraf vallen!" want dan word je nóg banger en ga je nóg krampachtiger zitten. Ik heb meestal dat als ik het enge eenmaal gehad heb het wel durf. Laatst deed ik mee met de springles en ik vond de balkjes doodeng (ze ging telkens in galop eroverheen) maar toen ik eenmaal de hindernis had genomen wilde ik nog een keer![]()
Maar als ik jou was zou ik wel naar een andere stal of instructrice kijken, want ik niet dat je zelfvertrouwen omhooggaat als je telkens afgekraakt wordt door je instructrice..
en mijn instructrice weet precies wanneer ze moet zeggen van kom op Indra je durft het wel of ze klikt me aan de longe. Nu kent ze mij en m'n paard ook door en door..
Indra schreef:Als je instructrice er mee spot zou ik toch wel gaan zoeken naar een andere..
Ik heb zo ook mijn buien dat ik bang ben. Dan voelt het op een of andere manier niet goed en vraag ik altijd eerst serieus of m'n instructrice er niet op wil.en mijn instructrice weet precies wanneer ze moet zeggen van kom op Indra je durft het wel of ze klikt me aan de longe. Nu kent ze mij en m'n paard ook door en door..
En het is zo verschillend.. De ene keer durf ik bij wijze van spreken nog niet eens een drafje aan de longe en de andere keer ga ik met een big smile op m'n face de hele bak door in versnelling loeihard incl wat bokkesprongen.![]()
Met een goede instructrice kom je echt een heel eind hoor! Succes, zolang je maar blijf willen dan komt het wel goed.