Weg gaan en naar een andere stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doubledream

Weg gaan en naar een andere stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:19

Waar ik nu sta is op zich alles wel redelijk goed.
ik heb de beschikking over:

binnenbak
wei
bos
buitenbak
longeerpiste.

Ze worden gevoerd, uitgemest alles word gedaan alleen het poetsen/rijden/in en uit de wei halen moet je zelf doen. Waar ik sta krijg ik ook les. oohja weide gang niet het hele jaar door.

Nu is dit allemaal erg duur( 300 euro) en de sfeer is niet zo leuk meer als vroeg (komt door geroddel). Ook zijn er dingen waar ik me aan erger zoals: De eigenaar laat de klusjes vaak links liggen zoals de omheinig enzo. Nu werk ik erg hard om de stalling te kunnen betalen en als er een keer iets is dat ik de DA kan bellen. Omdat ik niet zomaar weg kan van mijn werk staat het paard dus veel binnen. Ik vind dat oneerlijk tegenover het paard. Het paard moet in de zomer ook wel eens lekker een halve dag in de wei staan. Maar dat lukt niet.

Nu zou ik naar een andere pension stal kunnen en dat is 10 minuutjes veder weg.(Ik heb een auto dus niet zo'n ramp) de voorzieningen daar zijn:

* Stallen 3X3
* Binnenbak
* Buitenbak
* Weidegang (super grote wei) (hele jaar door en word buiten gezet)
* Word gevoerd ( 3x daags en hooi/kuil er bij)
* Uitmesten (1x per week)
* Solarium
* Poets plaats
* Wasplaats
* Trailer verhuur
* Geen bos is een min punt!

En nog een paar goede dingen....en dat alles voor 265 euro per maand....minder geld en het paard word buiten gezet.
Maar ik die doos........vind het erg om weg te gaan van die stal.....ben daar al 7 jaar Bloos maar voor me paard is het beter. Meedere mensen van mijn stal zijn daar heen vertrokken en die paarden zijn enorm opgeknapt.....

Wat vinden jullie moet ik op houden met moeilijk doen en naar die stal gaan? of moet ik blijven?
Laatst bijgewerkt door doubledream op 13-05-05 15:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Zilly

Re: [POLL] Weg gaan en naar een andere stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:25

Ik zou verhuizen alleen om het feit dat je paard meer naar buiten komt.

Trouwens een poll met 1 keuze is niet echt een poll Haha!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:28

Haha, gezien het feit dat je maar één keuze mogelijkheid geeft denk ik dat jij je keuze al hebt gemaakt! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:29

haha, ik ga met de keuze van je poll mee Haha!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:30

Rytir schreef:
Haha, gezien het feit dat je maar één keuze mogelijkheid geeft denk ik dat jij je keuze al hebt gemaakt! Haha!

Ik heb nog geen keuze gemaakt omdat ik het toch wel een beetje moeilijk vind om daar weg tegaan ik ben daar nu al zo'n 7 jaar. en je jullie hebben gelijk met die poll...!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:32

Wij zijn om dezelfde reden weggegaan bij onze vorige stal. Ik vind het geen slechte reden (al vonden de pensionhouders dat wel Tong uitsteken ).

Ik zou dus weggaan. Maar het is altijd vervelend om de stal op te zeggen waar je al langere tijd staat.

Beide stalling zijn best duur trouwens. Wij betalen voor hetzelfde €200.00.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:35

Odessa1 schreef:
Wij zijn om dezelfde reden weggegaan bij onze vorige stal. Ik vind het geen slechte reden (al vonden de pensionhouders dat wel Tong uitsteken ).

Ik zou dus weggaan. Maar het is altijd vervelend om de stal op te zeggen waar je al langere tijd staat.

Beide stalling zijn best duur trouwens. Wij betalen voor hetzelfde €200.00.

ja...en dat met die prijs....is omdat ik anders veder weg moet gaan staan...en dan kost het me weer die benzine prijs...en als er iets gebeurt wil ik er toch ook snel zijn! en niet eerst 40 minuten moeten rijden met bijvoorbeeld file's enzo

Zilly

Re: Weg gaan en naar een andere stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:36

Het is inderdaad moeilijk om na 7 jaar weg te gaan. Maar zoals je al aangeeft heb je het niet meer zo naar je zin door de roddels e.d. En op de nieuwe stal komt alles vast ook wel goed. En denk eraan een stal is voor je paard en niet voor jou, ok je moet het er wel naar je zin hebben maar je paard staat toch op nummer 1? Nou dan was ik van stal veranderd *LOL*

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:41

Alleen al omdat het beter is voor je paard en als je weet dat die andere paarden daar zo zijn opgeknapt zou ik verhuizen.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 15:46

PartTwo schreef:
Alleen al omdat het beter is voor je paard en als je weet dat die andere paarden daar zo zijn opgeknapt zou ik verhuizen.

hmmz.....mischien moet ik me maar gewoon over die 7 jaar heen zetten...en ik kom toch wel terug om daar te blijven lessen...want die vrouw geeft super les.........denk dat ik ga en dan 1x in de week naar de "oude" stal ga voor prive les......het is beter voor me paard.!

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:07

Gewoon weggaan...en misschien gven ze daar ook wel goed les hoor!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:28

Misschien kan je vragen of je instructrice op je nieuwe stal jou les wilt geven.

Wel vind ik dat er erg weinig (1x per week) wordt uitgemest.
Is het mogelijk om zelf extra uit te mesten?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:33

Ik zou niet twijfelen, maar gewoon gaan. Is toch heerlijk als je paard vaker naar buiten kan!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:42

Ik zou weg gaan, alleen al omdat je je paard er waarschijnlijk een plezier mee doet. Heb hier ook het een en ander meegemaakt (treed verder niet in details) dus ik weet hoe moeilijk het is om bij een stal weg te gaan waar je al jaren staat. maar je moet het zo bekijken, je hebt in principe een zakelijke relatie met jou staleigenaar en als je het ergens anders beter kunt krijgen dan moet je gewoon gaan. het betekend niet dat je die persoon niet meer aanstaat of dat je iemand persoonlijk laat vallen (ookal voelt dat vaak wel zo). Ik zou gewoon goed uitleggen waarom je weg gaat, en dan snappen veel mensen het wel.
Ik weet niet hoe de relatie met jou stal eigenaar is maar ergens anders je paard stallen en nog wel van iemand les krijgen die daar les geeft? ik weet niet of dat wel in goede aarde zal vallen, maar ik ken de situatie niet.